دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: پتانسیل فناوری های دیجیتال

عنوان فارسی

کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: پتانسیل فناوری های دیجیتال در کارآفرینی دانشگاهی

عنوان انگلیسی

Digital academic entrepreneurship: The potential of digital technologies on academic entrepreneurship

کلمات کلیدی :

  کارآفرینی دانشگاهی؛ کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال؛ فناوری های دیجیتال؛ دانشگاه کارآفرین

درسهای مرتبط مدیریت کارآفرینی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2019 تعداد رفرنس مقاله : 98
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پتانسیل نوظهور فناوری های دیجیتال 3. تفسیرهای مختلف کارآفرینی دانشگاهی 4. فناوری های دیجیتال و کارآفرینی دانشگاهی: حلقه مفقود 5. کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: یک چارچوب تفسیری 6. نتیجه گیری و برنامه های پژوهشی

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – فن آوری های دیجیتال امروزی، از قبیل رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل کسب و کار، اینترنت اشیاء، کلان داده، تولید پیشرفته، چاپ سه بعدی، راه حل های ابری و سایبری وMOOC ها، هر سازمان خصوصی و دولتی را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال، تا جاییکه می دانیم، با وجود اینکه این پدیده به طور کلی برای کارآفرینی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، اما تأثیر فناوری های دیجیتال بر کارآفرینی دانشگاهی فقط اندکی مورد توجه قرار گرفته است. این مقاله با هدف پر کردن این شکاف، سهم علمی جدیدی در رابطه با مفهوم نوظهور کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال ارائه می نماید. براساس بررسی کیفی ادبیات، یک چارچوب تفسیری به شیوة استقرائی برای کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال پیشنهاد شده که از مؤلفه های زیر تشکیل شده است: دلیل منطقی پذیرش فناوری های دیجیتال در کارآفرینی دانشگاهی (چرا)، اشکال نوظهور کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال (چه مقدار)، ذینفعان درگیر از طریق فناوری های دیجیتال برای دستیابی به هدف کارآفرینی دانشگاهی (چه کسی) و فرایندهای کارآفرینی دانشگاهی که توسط فناوری های دیجیتالی پشتیبانی شده اند (چگونه). در بخش بحث و بررسی، مفهوم سازی کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال ارائه شده است. این مقاله با شناسایی یک برنامه تحقیقاتی برای این زمینه نویدبخش و تحت پژوهش، خاتمه می یابد. مقدمه: دانشگاه ها در کشورهای توسعه یافته به طور فزاینده ای کارآفرین شده اند (موری و سامپات، 2005؛ سیگل، 2006). در اوایل دهه 1980، دانشگاه کارآفرینی به یک مفهوم پذیرفته شده تبدیل شد و ادبیاتی که در مورد نقش مؤسسات آموزش عالی در رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی بحث می کند، توجه دانشمندان برجسته را به خود جلب کرده اند (کلارک، 1998؛ ایتکوویز، 1983؛ گیب و هانون، 2006؛ گررو و همکاران، 2016؛ کلوفستن و جونز-اوانز،2000؛ روپکی، 1998). مطالعات نشان داده اند که با گذشت زمان، تأثیر منطقه ای دانشگاه ها بر ایجاد کسب و کار جدید، انتقال دانش و هجوم افراد تحصیل کرده قابل توجه می باشد (اتزوویتز و کلوفستن ، 2005). فعالیت های مختلفی از قبیل همکاری های پژوهشی با صنعت، برنامه های ثبت اختراع، ایده فراورده ها و محصولات فرعی در شرکت های جدید، آموزش کارآفرینانه افراد بسیار ماهر و مرکز رشد کسب و کار، ابزار هایی می باشند که دانشگاه ها برای دستیابی به پیکربندی کارآفرینی خود از آنها استفاده می کنند (شین، 2004؛ سیگل و رایت، 2015؛ سومسوک و ﻻﺋﻮﺳﯿﺮﯾﻬﻮﻧﮕﻮﺳﻮﻧﮓ، 2014). این فعالیت ها به عنوان کارآفرینی داشنگاهی شناخته شده اند (گریمالدی و همکاران، 2011؛ اوشیا و همکاران، 2004؛ راسموسن، 2011؛ روثرمل و همکاران، 2007؛ شین ، 2004؛ رایت، 2007).

نمونه متن انگلیسی مقاله

Today's digital technologies, such as social media, business analytics, the Internet of Things, big data, advanced manufacturing, 3D printing, cloud and cyber-solutions and MOOCs, permeate every private and public organization. However, even if this phenomenon has been analyzed for entrepreneurship in general, to the best of our knowledge, the impact of digital technologies on academic entrepreneurship remains not only slightly addressed. With the aim of filling this gap, this paper proposes a novel contribution regarding the emerging concept of Digital Academic Entrepreneurship. Based on a qualitative literature review, an interpretative framework for Digital Academic Entrepreneurship is deductively proposed that is composed of the following components: the rationale for the adoption of digital technologies for academic entrepreneurship (why), the emerging forms of digital academic entrepreneurship (what), the stakeholders involved through the digital technologies to achieve the academic entrepreneurship goal (who), and the processes of academic entrepreneurship supported by digital technologies (how). The discussion section provides a conceptualization of Digital Academic Entrepreneurship. The paper closes with the identification of a research agenda for this promising and under-researched field. Introduction: Universities in developed countries have become increasingly entrepreneurial (Mowery and Sampat, 2005; Siegel, 2006). In the early 1980s, the entrepreneurial university become an accepted concept, and the literature debating the role of higher education institutions in economic growth and social development raised the attention of prominent scholars (Clark, 1998; Etzkowitz, 1983; Gibb and Hannon, 2006; Guerrero et al., 2016; Klofsten and Jones-Evans, 2000; Röpke, 1998). Studies have shown that, over time, the regional impact of universities on new business creation, knowledge transfer, and influx of well-educated people is considerable (Etzkowitz and Klofsten, 2005). Various activities, such as research collaborations with industry, patent applications, idea spinoffs into new firms, entrepreneurial education of highly skilled individuals and business incubators, are the tools universities use to achieve their entrepreneurial configuration (Shane, 2004; Siegel and Wright, 2015; Somsuk and Laosirihongthong, 2014). These activities are known as academic entrepreneurship (Grimaldi et al., 2011; O'Shea et al., 2004; Rasmussen, 2011; Rothaermel et al., 2007; Shane, 2004; Wright, 2007).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله کارآفرینی دانشگاهی دیجیتال: پتانسیل فناوری های دیجیتال”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi