دانلود ترجمه مقاله عوامل تعیین کننده پذیرش تجارت الکترونیک توسط SME ها در کشور در حال توسعه: شواهدی از اندونزی
عنوان فارسی |
عوامل تعیین کننده پذیرش تجارت الکترونیک توسط SME ها در کشور در حال توسعه: شواهدی از اندونزی |
عنوان انگلیسی |
Determinant Factors of E-commerce Adoption by SMEs in Developing Country: Evidence from Indonesia |
کلمات کلیدی : |
  تجارت الکترونیک؛ SME ها؛ کشورهای در حال توسعه |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 43 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات و فرضیات مربوطه 3. روش تحقیق 4. نتیجه گیری
چکیده – هدف از این مطالعه بررسی عوامل موثر بر SME ها در کشورهای در حال توسعه در پذیرش تجارت الکترونیک است. این مطالعه بر این حقیقت استوار است که پذیرش تجارت الکترونیک توسط SME ها، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، هنوز از سوی شرکت های بزرگ پذیرفته نشده است. با این حال برای بقا در عصر اقتصادی جدید، که دوره اطلاعات است؛ سازمان های تجاری، از جمله SME ها مجبور به اتخاذ تجارت الکترونیک هستند. سازمانهایی که آن را نمی پذیرند، توسط متقاضیان کنار گذاشته می شوند. علاوه بر این، مطالعات در مورد پیاده سازی تجارت الکترونیک توسط SMEها، به ندرت یافت می شود. بنابراین، نتایج حاصل از این مطالعه، درک درستی از پذیرش تجارت الکترونیکی توسط SME ها در کشورهای در حال توسعه را ارائه می کند. مدل توسعه یافته در این مطالعه بر اساس چارچوب TOE است. 11 متغیر به عنوان عوامل پیشنهادی برای تجارت الکترونیک در SME ها مورد استفاده قرار می گیرند که به چهار گروه تقسیم می شوند: عوامل تکنولوژیکی، عوامل سازمانی، عوامل محیطی و عوامل فردی. بر اساس نظرسنجی انجام شده از 292 SME در اندونزی، مشخص شد که مزایای درک شده، آمادگی تکنولوژی، نوآوری صاحبان، توانایی IT و فناوری اطلاعات صاحبان آن، عوامل تعیین کننده ای هستند که SME های اندونزی را در پیاده سازی تجارت الکترونیک تحت تاثیر قرار می دهند.
The aim of this study is to investigate those factors that influence SMEs in developing countries in adopting e-commerce. This study is motivated by the fact that the adoption of e-commerce by SMEs, especially in developing countries, is still very far behind the adoption by large companies. Yet to be able to survive in the new economic era, which is the information era; businesses, including SMEs, are forced to adopt e-commerce. Non-adopters will be left behind by the adopters. In addition, studies regarding e-commerce adoption by SMEs are rarely found. Therefore, the results of this study provide a timely understanding of e-commerce adoption by SMEs in developing countries. The model developed in this study is based on the TOE framework. Eleven variables are proposed as the factors that influence SMEs in adopting of e-commerce. These are organized into four groups, namely: technological factors, organizational factors, environmental factors and individual factors. Based on a survey of 292 Indonesian SMEs, it was found that perceived benefits, technology readiness, owners’ innovativeness, owners’ IT ability and owners’ IT experience are the determinant factors that influence Indonesian SMEs in their adopting e-commerce.
رضائی –
سلام پیدا کنم امکانش هست شما پرسشنامه رو در اختیار بنده بگذارید.
ببخشید من احتیاج به پرسشنامه مربوط به این مقاله دارم چطوری میتونم به پرسشنامه دسترسی
bagher –
لطفا با پشتیبانی سایت تماس بگیرید.
باتشکر