دانلود ترجمه مقاله ایجاد کسب و کارهای جدید: یک مرور جامع
عنوان فارسی |
ایجاد کسب و کارهای جدید: یک مرور جامع، و ارائه دستورالعمل تحقیقاتی |
عنوان انگلیسی |
Creating New Ventures: A Review and Research Agenda |
کلمات کلیدی : |
  تئوری کارآفرینی؛ استراتژی کسب و کارهای جدید / کارآفرینی؛ شناخت / روانشناسی کارآفرینی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 32 | نشریه : SAGE |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 186 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش هایی برای بررسی سیستماتیک 3. نتیجه گیری
چکیده – دائر نمودن یک کسب و کار جدید، یکی از اساسی ترین موضوعات در قلمروی کارآفرینی محسوب می شود. راه اندازی یک کسب و کار جدید، یکی از گام های اساسی است که بسیاری از نظریه های مدیریت، رفتار سازمانی، و مدیریت استراتژیک بر اساس آن تعریف می شوند. با این توضیحات، این مقاله مروری و چشم انداز پژوهشی پیشنهادی ، نه تنها به محققان رشته کارآفرینی مربوط می شود، بلکه برای محققان سایر گرایش های مدیریتی نیز مفید واقع می شود. این میل در این افراد وجود داشته که برخی فرضیات ضمنی حاکم بر جریان های پژوهشی فعلی را به چالش بکشند، و مرزهای نظریه های فعلی را به مراحل آغازین حیات سازمان گسترش بدهند. با توجه به اینکه آخرین مرور سیستماتیک در این زمینه، 16 سال قبل منتشر شده است ، و این موضوع با سرعت خارق العاده زیادی در گذر زمان متحول شده است، لذا تاخیر زیادی در مرور مطالب ، و مشخص کردن چشم انداز پژوهشی در این زمینه ایجاد شده است. بر اساس مرور صورت گرفته در این مقاله، 10 موضوع جزئی به صورت استقرایی شناسایی می شوند : 1- بنیانگذار اصلی، 2- تیم بنیانگذار، 3- روابط اجتماعی، 4- شناخت ها، 5- سازمان نوظهور، 6- استراتژی کسب و کار جدید، 7- ظهور سازمان، 8- مشروعیت کسب و کار جدید، 9- خروج بنیانگذار، 10- محیط کارآفرینانه. سپس موضوعات معرفی شده، به 3 مرحله اساسی از فرایند کارآفرینانه تقسیم بندی می شوند : 1- خلق مشترک، 2- سازماندهی، 3- اجرا. با قرار گرفتن بحث های مختلف در کنار یکدیگر، این چهارچوب روایت یکپارچه ای را از تلاش های قبلی ارائه می دهد. ضمناً نقشه راهی برای انجام پژوهش های آتی راجع به ایجاد کسب و کار جدید، در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. تمرکز این مقاله، روی ارتباطات برقرار شده بین موضوعات جزئی قرار داده شده است.
Creating new ventures is one of the most central topics to entrepreneurship and is a critical step from which many theories of management, organizational behavior, and strategic management build. Therefore, this review and proposed research agenda are relevant to not only entrepreneurship scholars but also other management scholars who wish to challenge some of the implicit assumptions of their current streams of research and extend the boundaries of their current theories to earlier in the organization’s life. Given that the last systematic review of the topic was published 16 years ago, and that the topic has evolved rapidly over this time, an overview and research outlook are long overdue. From our review, we inductively generated 10 subtopics: (a) lead founder, (b) founding team, (c) social relationships, (d) cognitions, (e) emergent organizing, (f) new-venture strategy, (g) organizational emergence, (h) new-venture legitimacy, (i) founder exit, and (j) entrepreneurial environment. These subtopics are then organized into three major stages of the entrepreneurial process: co-creating, organizing, and performing. Together, the framework provides a cohesive story of the past and a road map for future research on creating new ventures, focusing on the links connecting these subtopics.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.