دانلود ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار به واسطه قابلیت های پویا در SMEها
عنوان فارسی |
نوآوری مدل کسب و کار به واسطه قابلیت های پویا در شرکت های کوچک و متوسط – شواهدی از میتل استند آلمانی |
عنوان انگلیسی |
Business model innovation through dynamic capabilities in small and medium enterprises – Evidence from the German Mittelstand |
کلمات کلیدی : |
  نوآوری مدل کسب و کار؛ قابلیت های دینامیک؛ میتل استند آلمانی؛ SME؛ شرکت های خانوادگی |
درسهای مرتبط | مدیریت کسب و کار |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 128 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نوآوری مدل کسب و کار و قابلیت های پویای SMEها در زمینه میتل استند آلمانی 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی
چکیده – شرکت های آلمانی "میتل استند" بخشی از محیط نهادی است که توسط روابط به هم مرتبط با ذینفعان داخلی و خارجی تشخیص داده شده و برای این شرکت ها، شرکت در نوآوری مدل کسب و کار دشوار می باشد. موضوع نحوه رقابت پذیری این شرکت ها در طول زمان علاقه زیادی را در میان محققان به خود جلب کرده است. بنابراین، این مطالعه به بررسی نحوه قابلیت های پویا در ارتقاء نوآوری مدل کسب و کار برای یک نمونه شرکت های کوچک و متوسط آلمانی پرداخته و این مساله را مورد تست قرار داده که آیا مشخصات متفاوت این شرکت ها، این رابطه را وساطت می کند یا خیر. در این مطالعه پی بردیم که برخی قابلیت های پویا برای ابعاد مختلف نوآوری مدل کسب و کار مورد نیاز است. شرکت های متوسط از تعامل بالاتر با ذینفعان خارجی سود برده، در حالی که کارایی و انعطاف پذیری متعادل بوده و به شرکت های کوچک توصیه می شود که بر روی تجدیدنظر تنظیمات منابع خود متمرکز شوند. علاوه بر این، ما مشخص کردیم که آیا نوآوری شرکت های "میتل استند" ریشه در مشخصات فردی آن ها داشته و یا تابعی از این بستر نهادی است. مقدمه: شرکت های "میتل استند" آلمانی بخشی از یک محیط نهادی است که توسط روابط بسیار محکم با سهامداران داخلی و خارجی تشخیص داده شده که برای این شرکت ها، مشارکت در نوآوری مدل کسب و کار (BMI) دشوار است. در بازار محصول، این شرکت های کوچک و متوسط بخشی از یک شبکه عرضه کننده – خریدار است که در آن هر شرکت کار خود را به بهترین وجه انجام می دهد و به شدت متکی بر شبکه برای محصولات و خدمات تکمیلی است (فانک و ولتر، 2019). بازار کار آلمان بر آموزش صنایع سنتی و حفاظت از کارکنان تاکید دارد که منجر به انعطاف پذیری کمتر نیروی کار و سرمایه گذاری بیش از حد احتمالی در سرمایه انسانی شرکت می گردد (جان، 2018). وام دهندگان رابطه محلی دسترسی شرکت های "میتل استند" آلمانی و سهامداران اصلی در شرکت ها را به منابع مالی آسانتر می سازد (دیکر، 2018). علاوه بر این، سیاست صنایع آلمانی (مانند "میتل استند") تاحد زیادی بر روی تقویت ساختارهای صنایع موجود به منظور حمایت از شرکت های کوچک و متوسط متمرکز است (ابنر، 2010). این سیاست های بلند مدت با سهامداران داخلی و خارجی، "میتل استند" آلمان را به عنوان یک شرکت ایده آل جهت تست نقش قابلیت های پویا در BMI شرکت های کوچک و متوسط در نظر گرفت. به طور خاص، شرکت های کوچک و متوسط در "میتل استند" آلمان نه تنها باید بر محدودیت های منابع مربوط به اندازه شرکت های کوچک و متوسط غلبه کنند، بلکه نیاز به توسعه فعال قابلیت های پویا جهت غلبه بر پایداری این بخش نهادی نیز دارند. بنابراین، ما به بررسی نحوه کمک قابلیت های پویا به ارتقاء نوآوری مدل کسب و کار برای یک نمونه شرکت های کوچک و متوسط "میتل استند" آلمانی و تست این که آیا ویژگی های مختلف این شرکت ها (مانند اندازه، سن و مالکیت) این رابطه را وساطت می کند یا خیر، پرداختیم.
German Mittelstand firms are part of an institutional setting characterized by tightly knit relationships with internal and external stakeholders, which makes it more difficult for these firms to engage in business model innovation. The topic of how these firms have remained competitive over time has attracted growing interest from researchers. Therefore, this study investigates how dynamic capabilities can promote business model innovation for a sample of SMEs from the German Mittelstand (n = 285) and tests whether the different characteristics of these firms moderate this relationship. We find that specific dynamic capabilities are needed for the various aspects of business model innovation. Medium-sized firms profit from higher engagement with outside stakeholders, while balancing efficiency and flexibility, and small firms are advised to concentrate on revising their resource configurations. Moreover, we identify whether the innovativeness of Mittelstand firms is rooted in their individual characteristics or is a function of this institutional setting. Introduction: German Mittelstand firms are part of an institutional setting characterized by tightly knit relationships with internal and external stakeholders, which makes it more difficult for these firms to engage in business model innovation (BMI). On the product market, these mostly small and medium-sized enterprises (SMEs) are part of an interwoven supplier–buyer network, in which every firm has specialized in what it does best and thus, strongly relies on the network for complementary products and services (Pahnke & Welter, 2019). The German labor market emphasizes traditional industrial training and employee protection, which lead to a less flexible workforce and possible overinvestment in firm-specific human capital (Jahn, 2018). Local relationship lenders make it easier for German Mittelstand firms to access financing but become major stakeholders in the companies in that process (Decker, 2018). Additionally, Germany’s industrial policy (i.e., Mittelstandspolitik) is largely targeted at upholding the existing industrial structures to support the established SMEs (Ebner, 2010). These multiple long-term lock-ins with internal and external stakeholders make the German Mittelstand an ideal testing ground for the role of dynamic capabilities (DC) in the BMI of SMEs. Specifically, the SMEs in the German Mittelstand do not only need to overcome the resource constraints associated with SME size but also need to actively develop DC to overcome the persistence of this institutional setting. Therefore, we investigate how DC promote BMI for a sample of SMEs from the German Mittelstand and test whether the different characteristics of these firms (i.e., size, age, and family ownership) moderate this relationship.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.