دانلود ترجمه مقاله مسئولیت اجتماعی شرکت در بازاریابی بین المللی
عنوان فارسی |
مسئولیت اجتماعی شرکت در بازاریابی بین المللی: مرور، ارزیابی و تحقیقات آتی |
عنوان انگلیسی |
Corporate social responsibility in international marketing: review, assessment, and future research |
کلمات کلیدی : |
  بازاریابی بین المللی؛ مسئولیت اجتماعی شرکت؛ بررسی مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 47 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 166 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. سیر تحول تاریخی CSR و ارتباط آن با بازاریابی 3. روش تحقیق 4. ارزیابی تئوریک 5. ارزیابی متدولوژیک 6. ارزیابی تجربی 7. خلاصه و نتیجه گیری 8. محدودیت ها 9. جهت گیری پژوهش های آتی
چکیده – هدف: اگرچه مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) بیش از نیم قرن، به عنوان یکی از مسائل و نگرانی های بازاریابان محسوب می شد، با این حال اخیرا توجهات پژوهشگران بین المللی را به خود جلب کرده است. در طول دو دهه اخیر، این بدنه پژوهشی رویه رو به افزایشی را تجربه کرده که با این حال بسیار هم متنوع و گسسته است. در پاسخ، هدف این مقاله، مرور، ارزیابی و ترکیب تحقیقات موجود در مورد نقش فعالیت های CSR در بازاریابی بین المللی می باشد. طراحی / روش تحقیق / رویکرد: مرور و ارزیابی در این مقاله، دوره 1993 تا 2013 را پوشش داده و تمامی مقالات مرتبط با استفاده از هر دو روش جستجوی دستی و الکترونیکی مورد استفاده قرار گرفته اند. در مجموع، نویسندگان، 132 مطالعه منتشر شده در 106 مقاله از 63 ژورنال را شناسایی کرده اند. هر مقاله با استفاده از دو کدگذار که مستقل از یکدیگر کار می کنند و نیز با استفاده از یک پروتکل کدگذاری ساختاریافته، آنالیز شده است. با توجه به ماهیت اسمی کدهای نهایی شده، این موارد با در نظر گرفتن فرم تناوبات درصدی و به لحاظ آماری آنالیز شده اند. یافته ها: نتایج از نظر ملاحظات تئوریکی، متدولوژیکی و تجربی سازماندهی شده اند. به لحاظ تئوریک، یک سوم از مقالات تحت پوشش هیچ نظریه ای نبودند، در حالی که مابقی از پلتفرم های نظری مختلف که ذینفعان نقش مهمی در آن دارند استفاده می کنند. به لحاظ متدولوژیکی، این بدنه خاص پژوهشی با افزایش پیچیدگی و نیز یک سری بهبودها مخصوصا با توجه به استفاده از تحقیقات طولی، روش های نمونه برداری بهتر، محدوده های جغرافیایی گسترده تر و تحلیل های آماری پیشرفته تر مشخص شده اند. به لحاظ تجربی، طیف وسیعی از موضوعات همراه با مطالعاتی زیاد متمرکز روی المان های استراتژی بازاریابی بین المللی، تاثیرات محیطی خارجی و شیوه های CSR، پوشش داده شده اند. اصالت / ارزش: نویسندگان 21 سال مطالعات انجام گرفته در ابعاد مهم و معاصر بازاریابی بین المللی با عنوان CSR را مرور و ارزیابی کرده اند. یافته ها، بینش های مفیدی را برای سیاست گذاران دولتی، مدیران تجاری، دانشگاهیان، و مربیان بازاریابی ارائه داده است.نویسندگان همچنین جهت گیری ها و دستورالعمل های دقیقی برای پژوهش های آتی استخراج شده از بررسی مقالات ارائه داده اند.
Purpose – Although corporate social responsibility (CSR) has been an issue of major concern for marketers for more than half a century, only recently has it attracted the attention of international marketing researchers. During the last two decades, this body of research has experienced an increasing trend, which, however, is very fragmented and diverse. In response, the purpose of this paper is to review, assess, and synthesize extant research on the role of CSR activities in international marketing. Design/methodology/approach – The review and assessment covered the period from 1993 to 2013 and all relevant articles were traced, using both electronic and manual search methods. Altogether, the authors identified 132 studies published in 106 articles that appeared in 63 journals. Each article was content analyzed by two coders who worked independently from each other, using a structured coding protocol. Due to the nominal nature of the finalized codes, these were statistically analyzed taking the form of percentage frequencies. Findings – The results were organized in terms of theoretical, methodological, and empirical considerations. Theoretically, a third of the articles were not anchored on any theory, while the remainder employed various theoretical platforms, with stakeholder theory having a predominant role. Methodologically, this specific body of research is characterized by growing sophistication and rigor, with some room for improvement, especially as regards the use of longitudinal research, better sampling methods, wider geographic scope, and advanced statistical analysis. Empirically, a broad range of issues was covered, with the most widely studied being those focussing on the elements of international marketing strategy, external environmental influences, and CSR practices. Originality/value – The authors review and assess 21 years of research conducted on a crucial and contemporary dimension of international marketing, namely CSR. The findings provide useful insights for public policymakers, business managers, academic scholars, and marketing educators. The authors also provide detailed directions for future research, extracted from the articles reviewed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.