دانلود ترجمه مقاله مشارکت رقابتی در اقتصاد پلتفرم از جنبه های اخلاقی
عنوان فارسی |
مشارکت رقابتی در اقتصاد پلتفرم از جنبه های اخلاقی و عملکرد شرکتی |
عنوان انگلیسی |
Coopetition in the platform economy from ethical and firm performance perspectives |
کلمات کلیدی : |
  اقتصاد پلتفرم؛ همکاری؛ رقابت؛ تعارض؛ تنگنای اخلاقی؛ عملکرد شرکت |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 92 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. مبانی نظری و توسعه مدل مفهومی 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها با نتایج 6. یافته ها و بحث و بررسی
چکیده – اقتصاد پلتفرم، مدل اقتصاد اشتراکی را تسهیل می کند، جایی که رقابت و همکاری میان شرکت های رقیب بسیار مرسوم است. با این حال، تاکنون تعداد بسیار اندکی از مطالعات انجام شده اند که بررسی می کنند که رقابت و همکاری چه تاثیری بر تنگناهای اخلاقی شرکت ها می گذارند و این ها به نوبه خود چه تاثیری بر پیامدهای عملکردی می گذارند. به این صورت، هنوز در مورد پیامدهای اقتصاد مشارکتی مبتنی بر پلتفرم از جنبه های مدیریت تعارض و عملکرد شرکت، درک جامع و کاملی حاصل نشده است. بنابراین، هدف این مطالعه بررسی رقابت در اقتصاد پلتفرم از جنبه های اخلاقی و عملکرد شرکتی است. براساس مجموعه مقالات مربوط به دیدگاه رابطه ای و دیدگاه مبتنی بر منابع، یک تحلیل تجربی برروی یک مجموعه داده از 328 شرکت پلتفرمی هند انجام می دهیم. این مطالعه در می یابد که تاثیر معنادار همکاری رقابتی در اقتصاد اشتراکی مبتنی بر پلتفرم وجود دارد که تعارض هایی را بوجود می آورد و تنگنای اخلاقی شرکت را افزایش می دهد که در نهایت عملکرد شرکت ها را کاهش می دهد.
ترجمه مقاله مرتبط با این مقاله | دانلود ترجمه مقاله بنیان های خرد چابکی استراتژیک در بازارهای نوظهور |
The platform economy facilitates a model of sharing economy, where competition and cooperation among the competitive firms are very common. Nevertheless, there are very few studies to date which investigate how competition and cooperation influence firms’ ethical dilemmas, and how these in turn affect performance outcomes. As such, there is a lack of understanding of the outcomes of platform-based sharing economy from conflict management and firm performance perspectives. Thus, the aim of this study is to examine the coopetition in platform economy from ethical and firm performance perspectives. Building on literature from the relational view and resource-based view, we perform an empirical analysis on a dataset of 328 Indian platform-based firms. The study finds that there is a significant impact of coopetition in platform-based sharing economy which creates conflicts and increases the firms’ ethical dilemma that eventually decreases the performance of firms.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.