دانلود ترجمه مقاله تأثیرات روش های یادگیری مشارکتی در موفقیت آکادمیکی دانشجویان

عنوان فارسی

تأثیرات روش های یادگیری مشارکتی در موفقیت آکادمیکی دانشجویان در دروس روانشناسی اجتماعی

عنوان انگلیسی

The Effects of Cooperative Learning Methods on Students’ Academic Achievements in Social Psychology Lessons

کلمات کلیدی :

  تحقیق گروهی؛ خواندن-نوشتن-ارائه؛ روانشناسی اجتماعی

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 نشریه : IJONTE
سال انتشار : 2013 تعداد رفرنس مقاله : 46
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
IJONTE
قیمت دانلود ترجمه مقاله
63,600 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج 4. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – هدف از این مطالعه بررسی تأثیرات تحقیق گروهی(GI) و روش خوانش-نوشتن-ارائه (RWP) بر درک دانشجویان از درس روانشناسی اجتماعی میباشد.این تحقیق همچنین شامل 107 دانشجو از دو کلاس میباشد. که برای هر کلاس یکی از دوروش آموزشی انتخاب شده است. ما برای کلاس اول(52=n) روش تحقیق گروهی را در نظر گرفته ایم و برای کلاس دوم (55=n) روش خوانش نوشتن و ارائه را در نظر گرفته ایم. داده ها هم از میان آزمون موفقیت علمی جمع آوری شده است. نتایج به دست آمده از این داده ها نشان میدهد که روش خوانش-نوشتن-ارائه در بالابردن دانش علمی دانشجویان و موفقیت آنان در درس روانشناسی اجتماعی تأثیر مثبت و بهتری از روش تحقیق گروهی داشته است. کلمات کلیدی: تحقیق گروهی؛ خواندن-نوشتن-ارائه؛ روانشناسی اجتماعی مقدمه: امروزه مدل،روش وتکنیک آموزش دانشجو محور مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از این مدل ها در اموزش معاصر روش یادگیری مشارکتی میباشد. براساس گفته اسلاوین، روش یادگیری مشارکتی یکی از موفق ترین تدابیرآموزشی ست که در تاریخ تحقیقات آموزشی به دست امده است. (اسلاوین، 1996). روش یادگیری مشارکتی در کاهش تعصب میان دانشجوان بسیار موثر میباشد. این روش همچنین در طول دوره تحصیل نیازهای اجتماعی و علمی دانشجوان ضعیف (و آسیب پذیر) را براورده میکند ( سوزینا،1993). روش یادگیری مشارکتی در حقیقت عملی است که فعالیت و مشارکت دانشجوان را در کلاس ،موفقیت علمی و انگیزه آنها را به یادگیری افزایش میدهد (پولوی، پاتن و سرن،2001). این روش به هیچ عنوان روش مطالعه گروهی و معمولی نیست. و ممکن است به عنوان یک استراتژی آموزشی فعال در گروههای کوچک تعریف شود که باعث میشود دانشجوان هم یادگیری خودشان و هم سایر اعضای گروه را توسعه دهند(آبرامی،پولسن و چامبرز،2004؛جانسون 1999). این روش همچنین شامل مقدار قابل توجه و اطمینان بخشی از همبستگی ایده و هدف است. در طی تمام این مطالعات افراد تلاش قابل قبولی را برای حمایت یادگیری خود و سایر همگروهی هایشان را به نمایش گذاشتند(دویموس،سیمسک2005؛ فر و شریک2007؛ آسوی و دویموس2011؛ دویموس2007؛کاراشوپ و سیمسک2010). روش یادگیری مشارکتی همچنین میتواند به عنوان یک شیوه یادگیری هم تعریف شود که در آن دانشجوان که با همگروهی هایشان یک گروه مختلط و کوچک را برای هدفی مشترک در یک حوزه علمی در کلاس و محیط اطراف شکل داده اند، کمک میکنند تا از یکدیگر بیاموزند. و همچنین دانشجویان میتوانند در این روش مهارتهای اعتماد به نفس و ارتباطی خود را افزایش دهند و،توانایی خود را برای حل مشکلات و قوه تفکر انتقادی خود را تقویت بخشند و همچنین دانشجوان با این روش در پروسه آموزش نقش فعالی خواهند داشت (دویموس، کاراکوپ و سیمسک 2040؛ آوکیوگلا 2012 و تیوران2012).

نمونه متن انگلیسی مقاله

The purpose of this study was to investigate the effects of Group Investigation (GI) and the Reading-Writing- Presenting (RWP) method in cooperative learning on students’ comprehension of social psychology lesson. This research included 107 first-grade students from two classes. For this research, each class was selected to test one teaching method. The first class was selected as the Group Investigation Group (n=52), the second was selected as the Reading-Writing-Presenting Group (n=55). The data was collected through the Academic Achievement Test. The results obtained from the data show that the Reading-Writing-Presenting method has a more positive effect on increasing students’ academic knowledge and achievements in social psychology lesson than the Group Investigation method. INTRODUCTION: Nowadays, student-centered teaching model, method and technique are used. One of the models in contemporary teaching is cooperative learning method. According to Slavin cooperative learning method is one of the most successfully explored instructional strategy in the history of educational research (Slavin, 1996). Cooperative learning method is effective in reducing prejudice among students and meeting the academic and social needs of at-risk students in terms of education (Sudzina, 1993). Cooperative learning method is an activity that increases the students' class participation, academic achievement and motivation toward learning (Polloway, Patton & Serna, 2001.) Cooperative learning method is neither an ordinary nor a group study. Cooperative learning method may be defined as an active education strategy with small groups in order that the students will develop the learning of both themselves and the group members (Abrami, Poulsen, & Chambers, 2004; Johnson, & Johnson, 1999). It contains a certain amount of togetherness of idea and goal. During these studies, the individual indicates an effort that supports the learning of both himself and his companions (Doymuş, Şimşek & Şimşek, 2005; Aksoy & Doymuş, 2011; Doymuş, 2007; Doymuş, Karaçöp & Şimşek, 2010; Fer & Çırık, 2007). In cooperative learning method individuals endeavors to support both their own learning and colleagues to learn (Doymuş, Şimşek & Şimşek, 2005; Aksoy & Doymuş, 2011; Doymuş, 2007;Doymuş, Karaçöp & Şimşek, 2010; Fer & Çırık,2007). Cooperative learning method can be defined as a learning approach that students help learn from each other creating a small mixed groups towards a common purpose in an academic subject in both classroom and other environments, increased self-confidence and communication skills of individuals, strengthened the power of problem-solving and critical thinking and students participates actively in the process of education (Doymuş, Karaçöp & Şimşek, 2010; Avcıoğlu, 2012; Hwang, Shadiev, Wang & Huang, 2012; Tan, Wen, Jiang, Du & Hu, 2012; Turan, 2012).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 63,600 تومان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله تأثیرات روش های یادگیری مشارکتی در موفقیت آکادمیکی دانشجویان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi