دانلود ترجمه مقاله تاثیر ادراک حسی مصرف کننده بر عملکرد برند
عنوان فارسی |
تاثیر ادراک حسی مصرف کننده بر عملکرد برند |
عنوان انگلیسی |
Effects of consumer sensory perception on brand performance |
کلمات کلیدی : |
  رفتار مصرف کننده؛ ادراک مصرف کننده؛ عملکرد مصرف کننده؛ ادراک حسی؛ تجربه برند؛ تغذیه |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی؛ برندینگ؛ رفتار مصرف کننده |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 61 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مدل مفهومی و توسعه فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. یافته ها 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – هدف: ادراک حسی عامل مهمی برای فهم و جذب مصرف کننده به شیوه موثر است. از آنجا که مصرف کنندگان اطلاعات را آگاهانه و نیمه آگاهانه پردازش می کنند بررسی هر دو سطح ادراکی (آشکار و ضمنی) لازم است. هدف از این مقاله تجزیه و تحلیل تاثیر ادراک حسی آشکار و ضمنی بر تجربه برند و شاخص های عملکرد مرتبط با برند است. هم چنین همبستگی بین حواس و ابعاد تجربه مورد بررسی قرار می گیرد. طرح، روش و رویکرد تحقیق: مولفان بررسی میدانی درباره یک کافه انجام دادند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ای برای سنجه های آشکار (صریح) و سنجش نهفتگی پاسخ برای سنجه های ضمنی بکار رفت. تحلیل داده ها با مدل سازی معادله ساختاری و تحلیل همبستگی انجام گرفت. نتایج: نتایج تحقیق نشان می دهد که رابطه مثبت بین ادراک حسی آشکار و ضمنی، تجربه برند و عملکرد برند در حوزه تغذیه وجود دارد. بعلاوه، ادراک ضمنی از طریق ادراک آشکار عمل می کند و تجربه برند به عنوان واسطه ای بین ادراک حسی و پاسخ مصرف کننده، نقش مهمی را ایفا می کند. بعلاوه، ادراک بینایی و لامسه بیشترین وزن را در مدل ساختاری دارد و قویترین همبستگی را با ابعاد تجربه نشان می دهد. اصالت / ارزش: این مقاله با فراهم کردن شواهد تجربی در مورد اهمیت ادراک حسی ضمنی و آشکار در جذب موثر مصرف کنندگان به تحقیقات حوزه مصرف کننده کمک می کند. نتایج حاصل درون بینی هایی درباره کارآیی بازاریابی حسی در ایجاد تجارب به یاد ماندنی از برند و عملکرد مثبت برند فراهم می کند. بعلاوه، یافته ها دانش جدیدی را درباره رابطه حواس (آشکار یا ضمنی) با انواع مختلف تجربه فراهم می کند.
Purpose: Sensory perception is an important factor to understand and effectively appeal to consumers. As consumers process information consciously and subconsciously, both perception levels (explicit and implicit) are essential to investigate. This paper aims to analyze the effects of explicit and implicit sensory perception on brand experience and brand-related performance indicators and then investigate the correlations between the senses and experience dimensions. Design/methodology/approach: The authors conducted a field experiment in a coffee house. For data collection, the authors used a questionnaire for explicit measures and a response latency measurement for implicit measures. For data analysis, structural equation modeling and a correlation analysis were conducted. Findings: The results reveal positive relationships between explicit and implicit sensory perception, brand experience and brand performance in the context of gastronomy. Furthermore, implicit perception acts through explicit perception, and brand experience plays a major role as a mediator between sensory perception and consumer responses. Moreover, visual and haptic perception reveal the highest weights in the structural model and the strongest correlations with the experience dimensions. Originality/value: This paper contributes to consumer research by providing empirical evidence for the importance of both the explicit and implicit sensory perception to effectively appeal to consumers. The results give valuable insights on the effectiveness of sensory marketing in generating memorable brand experiences and positive brand performance. Furthermore, the findings provide new knowledge on which senses (explicit and implicit) are related to different types of experiences.
بخشی از ترجمه مقاله (صفحه 16 فایل ورد ترجمه)
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.