دانلود ترجمه مقاله نوآوری در مدل کسب و کار و عملکرد شرکت

عنوان فارسی :

نوآوری در مدل کسب و کار و عملکرد شرکت: بررسی دقیق سازوکارهای علّی در بنگاه های کوچک و متوسط

عنوان انگلیسی :

Business model innovation and firm performance: Exploring causal mechanisms in SMEs

کلمات کلیدی :

  نوآوری در مدل کسب و کار؛ عملکرد شرکت؛ راهبرد شرکت؛ قابلیت های سازمانی؛ بنگاه های کوچک و متوسط

درسهای مرتبط : مدیریت کسب و کار
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 104
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
شبیه سازی مقاله : انجام نشده است. وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود مقاله
42,000 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. توسعه فرضیات 4. روش تحقیق 5. تحلیل داده ها 6. نتایج 7. بحث و بررسی 8. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی مقاله

Although research has shown that business model innovation (BMI) can create a firm's competitive advantage and enhance its performance, many small and medium-sized enterprises (SMEs) fail to obtain the expected outcomes when innovating their business model. Business Model Innovation (BMI) leads to irreversible fundamental changes in key components of a company's business model, which means it carries with it a high level of risk, ambiguity and uncertainty. Drawing on the data from a cross-industry sample of 563 European SMEs, we apply structural equation modelling to examine how a firm's performance is affected by innovating its business model. A conceptual model is developed to examine how organisational capabilities and implementation of a profit- or growth-oriented strategy, as materialised in BMI, affect a firm's overall performance. The results indicate that, while the direct link between BMI and firm performance is not significant, this path is fully mediated through efficiency growth, organisational capabilities and revenue growth. Furthermore, there are significant direct effects from efficiency growth, organisational capabilities and revenue growth on firm performance. These findings confirm the validity of the model and contribute to existing literature on BMI efforts in SMEs and provide guidelines to help company owners/managers implement informed decisions about the implementation of BMI based on their firm's strategies. Introduction: Almost all business owners and managers want their firm to perform well. Revolutionary advancements in technology and rapid changes in regulations and the behaviour of customers and competitors alike create serious challenges for companies wanting to do business. To sustain continued growth, become more profitable and survive, firms need to adapt their business logic (Vukanović, 2016). Businesses can either innovate their products, processes and marketing strategies, or they can innovate their business model. Since the advent of the Internet, the notions of business model (BM) and business model innovation (BMI) have received considerable attention in industry and academia (Aspara et al., 2010; Foss and Saebi, 2017). BM describes the logic of how a company creates, delivers and captures values (Teece, 2010), while BMI refers to the changes in the key elements of a firm's BM or the architecture linking these elements in a structured, novel and nontrivial way (Foss and Saebi, 2017). As a method of innovating and adapting to a changing market (Hartmann et al., 2013), a well-designed BM is able to create and deliver value propositions that are attractive to customers. It helps create revenue streams and competitive advantages, and enables substantial value capturing by the business delivering an innovative and different portfolio of products and services (Teece, 2010).

ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – هرچند تحقیقات نشان داده اند که نوآوری در مدل کسب و کار، می تواند مزیت رقابتی را برای یک شرکت بوجود آورد و عملکرد آن را ارتقاء دهد، اما بسیاری از بنگاه های کوچک و متوسّط، هنگام بهبود دادن مدل کسب و کار خویش، به پیامدهای مورد انتظار دست نمی یابند. نوآوری در مدل کسب و کار، به تغییرات اساسی برگشت ناپذیر در اجزای کلیدی تشکیل دهنده مدل کسب و کار یک شرکت می انجامد، و بدین معنی است که سطح بالایی از ریسک، ابهام و نااطمینانی را با خود به همراه می آورد. با بهره گیری از داده های حاصل از یک نمونه بین صنعتی متشکّل از 563 بنگاه کوچک و متوسط اروپایی، مدلسازی معادله ساختاری را برای بررسی نحوه تاثیرپذیری عملکرد یک شرکت از نوآوری در مدل کسب و کار آن، بکار گرفتیم. یک مدل مفهومی تدوین گردید تا بررسی شود که قابلیت های سازمانی و اجرای یک راهبرد سود یا رشد محور، بدان گونه که در چارچوب نوآوری در مدل کسب و کار تحقّق یافته است، چگونه می تواند بر عملکرد کلّی یک شرکت اثرگذار باشد. نتایج نشان می دهد که، هرچند رابطه مستقیم بین نوآوری در مدل کسب و کار و عملکرد شرکت معنادار نیست، اما رشد کارآیی، قابلیت های سازمانی، و رشد درآمد، کاملاً نقش میانجی را در این رابطه دارند. علاوه بر این، اثرات مستقیم معنادار ناشی از رشد کارآیی، قابلیت های سازمانی و رشد درآمد بر عملکرد شرکت، وجود دارد. این یافته ها، روایی مدل را تائید نموده و به تحقیقات موجود درباره تلاش های بنگاه های کوچک و متوسّط برای نوآوری در مدل کسب و کار کمک می کند و رهنمودهایی را ارائه می دهد تا به مالکین/ مدیران شرکت ها کمک کند که تصمیمات آگاهانه درباره اجرایی سازی نوآوری در مدل کسب و کار را بر مبنای راهبردهای شرکت خود، اجرا کنند. مقدمه: تقریباً، تمام مالکین و مدیران کسب و کار می خواهند که شرکت آنها عملکرد خوبی داشته باشد. پیشرفت های تحوّل آفرین فنّاوری و تغییرات سریع در مقرّرات و رفتار مشتریان و رُقبا، به یکسان، چالش های جدی را برای شرکت هایی که خواستار انجام کسب و کار هستند، بوجود می آورد. برای اینکه رشد مستمر خود را حفظ کرده، سودمندی بیشتری بدست آورده و بقا یابند، شرکت ها باید منطق کسب و کار خود را تغییر دهند ( ووکانویچ، 2016 ) . کسب و کارها می توانند یا در محصولات، فرآیندها و راهبردهای بازاریابی خود نوآوری نمایند، یا می توانند مدل کسب و کار خود را نوآورانه سازند. از زمان پیدایش اینترنت، مفاهیم مدل کسب و کار و نوآوری در مدل کسب و کار، توجه چشمگیری را در صنعت و دانشگاه به خود جلب نموده است ( آسپارا و همکاران، 2010؛ فاس و صائبی، 2017 ) . مدل کسب و کار، منطق اینکه یک شرکت چگونه ارزش ها را خلق، ارائه و کسب می کند را توضیح می دهد ( تیس، 2010 )، در حالیکه نوآوری در مدل کسب و کار، به تغییرات در عناصر کلیدی مدل کسب و کار یک شرکت یا معماری که این عناصر را به نحو ساختاریافته، نوین و درخور توجه با یکدیگر مرتبط می سازد، اشاره دارد ( فاس و صائبی، 2017 ) . به عنوان یک روش برای نوآوری کردن و انطباق یافتن با یک بازار در حال تغییر ( هارتمَن و همکاران، 2013 )، مدل کسب و کار خوب طرّاحی شده، قادر است گزاره های ارزش جذّاب برای مشتریان را، خلق کرده و ارائه دهد. این مدل به ایجاد شدن جریان های درآمدی و مزایای رقابتی کمک می کند، و کسب و کاری که یک سبد از محصولات و خدمات نوآورانه و متفاوت را ارائه دهد را قادر می سازد تا ارزش قابل ملاحظه ای را کسب کند ( تیس، 2010 ).

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

ترجمه این مقاله در 38 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 23 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 42,000 تومان

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله نوآوری در مدل کسب و کار و عملکرد شرکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =

مقالات ترجمه شده

آموزش برنامه نویسی

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی ترجمه و شبیه سازی مقاله

قیمت ترجمه و شبیه سازی مقاله

با توجه به تجربه ی ما در امر شبیه سازی مقالات با نرم افزارهای متلب، پی اس کد، گمز و سایر نرم افزارهای علمی و همچنین تجربه ی چندین ساله در امر ترجمه  مقالات، تصمیم گرفتیم در این دو زمینه کمکی هر چند ناقابل برای دانشجویان به ارمغان آوریم. همه ی مقالات در سایت قرار داده شده که برخی از آنها ترجمه و شبیه سازی آماده دارند که قیمتی بین 20 تا 30 هزار تومان به فروش می رسند. برخی از مقالات نیز که ترجمه و شبیه سازی ندارند، می توانید سفارش دهید تا همکاران ما در اسرع وقت اقدام به تهیه آن کرده و در موعد مقرر تحویل شما دهند.