دانلود پاورپوینت مقاله ارتباط نوآوری مدل تجاری و عملکرد شرکت

عنوان فارسی

بررسی ارتباط نوآوری مدل تجاری و عملکرد شرکت: ارزیابی مکانیزم ها در شرکت های کوچک و متوسط

درسهای مرتبط

  مدیریت کسب و کار

تعداد اسلاید : 32 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1403 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : دانلود ترجمه مقاله نوآوری مدل کسب و کار و عملکرد شرکت
پاورپوینت مدیریت
قیمت دانلود :
38,400 تومان
توضیحات

از آنجایی که همه‌ی شرکت‌ها تمایل دارند تا عملکرد خود را بهبود بخشند، نقش نوآوری مدل کسب و کار (BMI) در بهبود عملکرد شرکت، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. برخی از نمونه‌های برجسته از BMI های خلاقانه و رابطه‌ی آن‌ها با بهبود عملکرد شرکت و یا مزیت رقابتی، شامل Dell (در صنعت کامپیوتر)، Wal-Mart (خرده‌فروشی)، Uber (حمل و نقل) و Southwest (خدمات خطوط هوایی) هستند، که همه‌ی آن‌ها مدل تجاری جدیدی توسط معرفی یا سازماندهی مجدد اجزای کلیدی مدل های تجاری موجود در صنایع خاص خود ارائه دادند.

البته در این بین باید عنوان کرد که حتی مدل‌های تجاری به خوبی طرح‌ریزی شده نیز اگر به درستی مدیریت نشوند، تأثیر مطلوبی نخواهند داشت. BMI همانند یک شمشیر دولبه است که می‌تواند پیامدهای بسیار مثبت و منفی داشته باشد و ممکن است شرکت‌ها، رشد اساسی و یا ورشکستگی را با آن تجربه کنند و آن بستگی به این دارد که مدل تجاری به درستی اجرا می‌شود یا خیر. بنابراین آگاهی در مورد اینکه چگونه و چه زمانی باید در یک مدل تجاری، نوآوری ایجاد کرد، چالشی مهم برای مدیران یا مالکان شرکت است.

این پاورپوینت در 32 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز اسلاید شماره 12 آن قرار داده شده است

ویژگی های مدل تجاری مناسب

براساس استدلال‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که BMI خودبه‌خود موجب یک عملکرد مؤثر نمی‌شود. یک رویکرد منطقی می‌تواند تجزیه و تحلیل عوامل میانجی و تعدیل‌کننده باشد که شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا BMI را تبدیل به عملکرد بهتری کنند. محققان این حوزه، اخیراً به دنبال تجزیه و تحلیل علّی پیش‌شرط‌ها و تأثیرات مدل تجاری، برای مثال با استفاده از نمونه‌های بزرگ مقیاس و به کارگیری از روش‌های پیشرفته و پیچیده هستند. ظاهراً محققان مدل تجاری در مورد چارچوب هایی که می‌توانند به مدیران برای شناسایی عوامل مربوطه به منظور درک بهتر مدل تجاری شرکت‌های آن‌ها کمک کند، هم‌عقیده هستند، اما این چارچوب ها اطلاعاتی در مورد روابط علّی که می‌توانند موجب بهبود تصمیمات آن‌ها شود، فراهم نمی‌سازند. در نتیجه، رهنمودهای مدیریتی آگاهانه کمی برای بهبود عملکرد مدل تجاری وجود دارد.

در این تحقیق، بررسی شده که چگونه شرکت‌ها، به خصوص شرکت‌های کوچک و متوسط از مدل های تجاری خود یا اصلاح آن‌ها برای بهبود عملکرد کلی خود استفاده می‌کنند، و هدف این پژوهش، توسعه و بررسی یک چارچوب مفهومی، شامل فرایندهای پیچیده‌ای است که توسط آن‌ها، تصمیمات راهبردی BMI بر عملکرد کلی یک شرکت تأثیر می‌گذارد. اگرچه اکثر شرکت‌ها در سرتاسر جهان، شرکت‌های کوچک و متوسط هستند، اکثر پژوهش‌هایی که مدیریت راهبردی و مدیریتی را با مدل‌های تجاری ترکیب می‌کنند، اساساً بر شرکت‌های بزرگ تمرکز کرده‌اند. به منظور برطرف ساختن این وضعیت، هدف این پژوهش تمرکز بر شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) بوده است.

درادامه، اسلاید شماره 28 این پاورپوینت، قرار داده شده است:

مدل ساختاری

نوآوری در مدل تجاری اصلی شرکت‌ها در محیطی دائماً در حال تحول، غالباً ناشی از تمایل برای بقا، رشد و منفعت بیشتر است. اگرچه، بسیاری از شرکت‌ها از BMI بهره‌مند شده‌اند، برخی دیگر عملکرد بسیار ضعیفی داشته‌اند و موفق به دستیابی به اهداف خود نشده‌اند و یا حتی ورشکست شده‌اند. بازسازی اجزای کلیدی مدل تجاری می‌تواند برای مثال با حذف تأمین‌کنندگان موجود، الزام یادگیری مهارت‌های جدید برای کارمندن و نهایتاً فراری دادن مشتریان، پیامدهای منفی برای ذینفعان داشته باشد. بر این اساس، BMI با ریسک‌ها و ابهامات بیشتری همراه است. درک نحوه‌ی تأثیرگذاری BMI بر عملکرد یک شرکت به مالکان تجاری کمک می‌کند تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.


سفارش ترجمه

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود پاورپوینت مقاله ارتباط نوآوری مدل تجاری و عملکرد شرکت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi