دانلود ترجمه مقاله کسب مهارت های کار تیمی در دانشجویان از طریق فعالیت های فوق برنامه
عنوان فارسی |
کسب مهارت های کار تیمی در دانشجویان دانشگاه از طریق فعالیت های فوق برنامه |
عنوان انگلیسی |
The acquisition of teamwork skills in university students through extra-curricular activities |
کلمات کلیدی : |
  مهارت های ارتباطی؛ دانشجویان دانشگاه؛ فعالیت های فوق برنامه |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 17 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. پیشزمینه نظری و فرضیه ها 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – هدف: این پژوهش بررسی می کند که آیا دانشجویان دانشگاه، از طریق فعالیت های فوق برنامه مانند ورزش، موسیقی، داوطلب شدن، تجربیات کار گروهی بطور بین المللی و تمرین های حرفه ای مهارت های کار تیمی را با موفقیت بدست می آورند و آنها را بهبود می بخشند یا خیر. طرح/ روش کار: آمارهای توصیفی به منظور ارزیابی رفتار عادی متغیرها محاسبه شده اند. در این پژوهش نمونه گیری تصادفی با طرح شبه آزمایشی بکار رفته است. تجزیه و تحلیل میانگین ها با استفاده از آزمون t دانشجویان صورت گرفته است. یافته ها: نتایج نشان می دهد که دانشجویان با کسب مهارت های سازگاری و تصمیم گیری به مهارت های ارتباطی و بین فردی توسعه یافته ای دست پیدا کردند. طبق نتایج، کمترین امتیاز مربوط به مهارت های هماهنگی و رهبری بود. از طرفی دیگر، همبستگی قابل توجهی بین فعالیت های فوق برنامه و یادگیری مهارت های ضروری کار تیمی وجود داشت. خلاقیت/ ارزش: این پژوهش رابطه مهم بین فعالیت های فوق برنامه و کسب مهارت های کار تیمی که نقش مهمی در پیشرفت دانشجویان و ورود آنها به بازار کار ایفا می کند را تایید می کند، همچنین این پژوهش بر کسب مهارت های رهبری که دانشجویان بیش از هر چیزی فاقد آن هستند تاکید ویژه می کند، اما مشخص شد که این مهارت با هر یک از فعالیت های پیشنهادی بهبود می یابد. تنظیم فعالیت های فوق برنامه توسط دانشگاه می تواند تا حدی زیادی از کسب مهارت های ارتباطی دانشجویان پشتیبانی کند و مکمل تحصیل آنها باشد.
Purpose: This study aims to determine whether university students are successfully acquiring or improving skills related to teamwork through a variety of extra-curricular activities, such as sports, music, volunteering, international group work experiences and professional practices. Design/methodology/approach: Descriptive statistics have been calculated to evaluate the normal behaviour of the variables. Accidental sampling was used via a cross-curricular study with a quasi-experimental design. An analysis of means was performed using the Student's t-test. Findings: The results show the students to have highly developed interpersonal and communication skills, followed by adaptation and decision-making skills. The lowest scores corresponded to coordination and leadership skills. On the other hand, a significant correlation was established between extra-curricular activities and the acquisition of essential teamwork skills. Originality/value: This study can confirm the important relation between extra-curricular activities and the acquisition of the teamwork skills that play a vital role in the overall development of our students, as well as for their integration into the job market, with particular emphasis on the acquisition of leadership skills which students are most lacking in, but which have shown to improve with any of the proposed activities. The promotion of the extra-curricular activities by the University, could greatly support our students' soft skills acquisition and complement their education.
ترجمه این مقاله در 22 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.