دانلود ترجمه مقاله تاثیر سواد اطلاعاتی محیط کار بر نوآوری سازمانی
عنوان فارسی |
تاثیر سواد اطلاعاتی محیط کار بر نوآوری سازمانی: یک مطالعه تجربی |
عنوان انگلیسی |
The impact of workplace information literacy on organizational innovation: An empirical study |
کلمات کلیدی : |
  سواد اطلاعاتی در محل کار؛ نوآوری؛ SME؛ رهبری؛ CEO؛ شناسایی و بهره برداری؛ مدلسازی معادله ساختاری؛ مقیاس سواد اطلاعات محیط کار |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 124 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. مروری بر مقاله 3. فرضیات 4. روش تحقیق 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
چکیده – این مطالعه به بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی CEO و نوآوری در شرکت های کوچک و متوسط می پردازد. اگر چه ارزش کسب و کار سواد اطلاعاتی در منابع اخیر مشخص شده، اما تاثیر آن بر نوآوری سازمانی، یک فرایند فشرده و مهم اطلاعاتی تاکنون مورد مطالعه قرار نگرفته است. آنالیز داده های جمع آوری شده از 184 شرکت CEOs در فنلاند مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری نشان داد که سواد اطلاعاتی CEOs دارای تاثیر مثبتی بر توسعه نوآوری های اکتشافی و بهره برداری در شرکت های کوچک و متوسط است. علاوه بر این، تشخیص فرصت، رابطه بین سواد اطلاعاتی و نوآوری را وساطت می کند. به طور کلی، تاثیر سواد اطلاعاتی تاحدی بر نوآوری های بهره برداری نسبت به نوآوری های اکتشافی قوی تر است. با این وجود، اثر مثبت متقابل در این زمینه پیشنهاد می دهد که سواد اطلاعاتی، دو سو توانی نوآوری را در سازمان ها افزایش می دهد. بر اساس این یافته ها، ما پیامدهای نظری و عملی و همچنین فرصت های تحقیقاتی بیشتر در تحقیقات مربوط به سواد اطلاعاتی محل کار را بررسی کردیم. مقدمه: سازمان ها به دلیل نوآوری بقاء بیشتری می یابند. این مساله باعث بقاء بلند مدت سازمان با کمک به رشد و توسعه پایدار مزیت رقابتی خواهد شد. نوآوری مستمر، توسط استراتژی های جدید و تصمیم گیری های به موقع حاصل از آنالیز اطلاعات صورت می گیرد. (Tang, 2016) اگرچه اطلاعات انواع بیشماری از مزایا را برای سازمان ها به همراه دارند، اما حجم، پیچیدگی و تنوع روزافزون این اطلاعات به عنوان بزرگترین چالش به منظور توسعه نوآوری در نظر گرفته می شود. (Damanpour, 2017; Dean & Webb, 2011) متعاقبا، ظرفیت افراد، به ویژه در بخش های بالایی به منظور مشارکت در به اشتراک گذاری اطلاعات پیچیده و استفاده از آن به منظور آگاهی از آنالیز بازار، تصمیم گیری و پیامدهای استراتژی برای کسب نوآوری سازمانی موفق بسیار مهم است. (Deltor, 2010; García-Morales, Jiménez-Barrionuevo, & Gutiérrez- Gutiérrez, 2012; Zhu, Wang, & He, 2016)
The present study investigates the relationship between CEO’s information literacy and innovation in small and medium-sized enterprises (SMEs). Even if information literacy’s business value has been recognized in recent literature, its impact on organizational innovation, a critical and strongly information intensive process, has never been studied before. Structural equation modeling based analysis of data collected from 184 company CEOs in Finland revealed that CEOs’ information literacy has a positive impact on the development of exploratory and exploitative innovations in SMEs. Additionally, opportunity recognition mediates the relationship between information literacy and innovation. Overall, the influence of information literacy is slightly stronger on exploitation than exploration. Nevertheless, the mutual positive effect suggests that information literacy enhances innovation ambidexterity in organizations. Based on these findings, we discuss theoretical and practical implications as well as future research opportunities in workplace information literacy research. Introduction: Organizations exist because of innovation. It ensures their long-term survival by contributing to sustained growth and development of competitive advantage. Continuous innovation is propelled by novel strategies and timely decisions derived from environmental scanning and astute analysis of information (Tang, 2016). Although information renders numerous types of benefits for organizations, its ever-increasing volume, complexity and diversity have emerged as some of the greatest challenges to innovation development (Damanpour, 2017; Dean & Webb, 2011). Consequently, individuals’ capacity, particularly in upper echelons, to engage with complex information and utilize it to inform market analysis, decision making and strategy implementation has become increasingly important for successful organizational innovation (Deltor, 2010; García-Morales, Jiménez-Barrionuevo, & Gutiérrez- Gutiérrez, 2012; Zhu, Wang, & He, 2016).
ترجمه این مقاله در 33 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 26 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.