دانلود ترجمه مقاله قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و سوگیری های شناختی: مروری بر بازارهای کسب و کار
عنوان فارسی |
قیمت گذاری مبتنی بر ارزش و سوگیری های شناختی: مروری بر بازارهای کسب و کار |
عنوان انگلیسی |
Value-based pricing and cognitive biases: An overview for business markets |
کلمات کلیدی : |
  قیمت گذاری مبتنی بر ارزش؛ سوگیری شناختی؛ Debiasing؛ تصمیم گیری مدیریتی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 102 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مبانی نظری: قیمت گذاری مبتنی بر ارزش 3. سوگیری های شناختی و تاثیر آن ها بر شیوه های قیمت گذاری مدیریتی 4. بحث، مفاهیم و پژوهش های بیشتر 5. نتیجه گیری
برای بررسی اینکه چگونه سوگیری های شناختی از شیوه های قیمت گذاری ارزش محور در میان مدیران در بازارهای تجاری جلوگیری میکنند، این مقاله پنج سوگیری شناختی مختلف - کمبود کنترل ادراک شده، توده ای، سوگیری ثابت پای، ابهام گریزی، سوگیری انصافی خود محور - و اثرات آنها بر قیمت گذاری مبتنی بر ارزش را در نظر می گیرد. علی رغم نیازهای اخیر برای تحقیقات بیشتر در مورد جنبه های روانشناختی قیمت گذاری، مطالعات کمی بر روی بازارهای تجاری متمرکز شده اند. بر اساس تحقیق در روانشناسی و بازاریابی برای پایه نظری آن، این مرور کلی کالبد محدود تحقیقات موجود را گسترش می دهد. نقش کلیدی این مقاله توضیح چگونگی تاثیر چالش های روان شناختی بر شیوه های قیمت گذاری مبتنی بر ارزش، با مفاهیم و پیشنهادها برای تحقیقات بیشتر است.
To investigate how cognitive biases inhibit value-based pricing practices among managers in business markets, this article considers five different cognitive biases-perceived lack of control, herding, fixed-pie bias, ambiguity aversion, and egocentric fairness bias-and their effects on value-based pricing. Despite recent calls for more research on the psychological aspects of pricing, few studies have focused on business markets. Drawing on research in psychology and marketing for its theoretical foundation, this overview extends the limited body of existing research. The article's key contribution is to explain how psychological challenges affect value-based pricing practices, with implications and suggestions for further research.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.