دانلود ترجمه مقاله بکارگیری برنامه آموزشی کامپیوتری در حسابداری مالی
عنوان فارسی |
بکارگیری برنامه آموزشی کامپیوتری برای بالا بردن عملکرد دانشجو در حسابداری مالی |
عنوان انگلیسی |
Using an educational computer program to enhance student performance in financial accounting |
کلمات کلیدی : |
  انگیزه درونی؛ درک از سودمندی؛ برنامه آموزش کامپیوتری؛ استفاده از سیستم؛ عملکرد |
درسهای مرتبط | آموزش حسابداری؛ حسابداری مالی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 22 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2016 | تعداد رفرنس مقاله : 116 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. نظریه و فرضیه ها 2.1. بازی های کامپیوتری 2.2. PATH 2.2.1. تاثیر نوع سیستم بر انگیزه درونی 2.2.2. تاثیر میانجی گری انگیزه درونی 2.2.3. نقش میانجی گری درک از سودمندی 2.2.4. نقش میانجی گری درک از توانمندی 3. روش آزمایش 3.1. شرکت کنندگان 3.2. روش کار 3.3. ساختارها 3.3.1. نوع سیستم 3.3.1.1. PATH 3.3.1.2. تخته سیاه 3.3.1.3. محیط سنتی کاغذی 3.3.2. انگیزه درونی 3.3.3. استفاده از سیستم 3.3.4. عملکرد 3.4. ارزیابی ساختار 3.5. خطاهای متداول روش تحقیق 4. تجزیه و تحلیل داده ها و نتایج 4.1. مدل سنجش 4.2. مدل ساختاری 4.2.1. متغیرهای کنترل 4.2.2. نتایج مدل 4.2.3. تاثیر میانجی گری انگیزه درونی 4.2.4. تاثیر میانجی گری درک از سودمندی 4.2.5. تاثیر میانجی گری درک از توانمندی 4.3. تجزیه و تحلیل بیشتر 4.3.1. تاثیرات عمده 4.3.2. تجزیه و تحلیل گروه چندگانه 5. بحث و بررسی 5.1. یافته ها 5.2. دلالت ها و مشارکت های تحقیق 5.3. محدودیت های تحقیق و پیشنهادها برای تحقیقات آینده ضمیمه
چکیده – ما یک برنامه آموزشی کامپیوتری، با عنوان اصول سخت نیست (PATH) را برای بالا بردن انگیزه درونی و عملکرد در آموزش حسابداری ایجاد می کنیم. تخته سیاه و محیط سنتی کاغذی نیز به عنوان انواع دیگر سیستم جهت مقایسه بکار گرفته شده است. نتایج نشان می دهد که PATH در مقایسه با تخته سیاه و محیط سنتی کاغذی منجر به بیشترین انگیزه درونی می شود، که موجب افزایش استفاده از سیستم می گردد. هم چنین نتایج نشان می دهد که وقتی درک از سودمندی بالاتر است، تاثیر انگیزه درونی بر استفاده از سیستم قویتر می گردد. وقتی کاربران فکر می کنند سیستم برای رسیدن به اهداف شان مفید است، به جای تضعیف انگیزه درونی، انگیزه درونی در آنها شکل می گیرد که موجب افزایش استفاده از سیستم می شود. بعلاوه، نتایج نشان می دهد که برداشت از توانمندی به طور کامل تاثیر استفاده از سیستم بر عملکرد را تعدیل می کند. این نتیجه تحقیق درباره برداشت از توانمندی به عنوان واسطه امکان درک بیشتر یافته های گزارش شده در تحقیقات قبلی را درباره تاثیر استفاده از سیستم بر عملکرد ارائه می دهد.
We develop an educational computer program, Principles Aren't That Hard (PATH), to enhance intrinsic motivation and performance in accounting education. We include Blackboard and the traditional paper medium as additional system types for comparison purposes. The results show that relative to Blackboard and the traditional paper medium, PATH leads to highest intrinsic motivation, which increases system use. The findings also indicate that the effect of intrinsic motivation on system use is stronger when perceived usefulness is higher than lower. When users perceive a system to be useful for attaining their goals, this form of extrinsic motivation promotes rather than impairs intrinsic motivation which further enhances system use. Additionally, the results suggest that perceived competence fully mediates the impact of system use on performance. This study's identification of perceived competence as a mediator furthers understanding of the inconsistent findings reported in previous research on the effect of system use on performance.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.