دانلود ترجمه مقاله مدل ها، فرآیندها، و نقش دانشگاه ها در مدیریت انتقال تکنولوژی
عنوان فارسی |
مدل ها، فرآیندها، و نقش دانشگاه ها در مدیریت انتقال تکنولوژی: یک مرور سیستماتیک |
عنوان انگلیسی |
Models, Processes, and Roles of Universities in Technology Transfer Management: A Systematic Review |
کلمات کلیدی : |
  مدل های انتقال تکنولوژی؛ دانشگاه ها؛ مرور سیستماتیک؛ مدیریت؛ تجاری سازی |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 36 | نشریه : MDPI |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 102 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. روش ها 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
دانشگاه ها، نقشی محوری ایفا می کنند هنگامی که قرار است یافته های پژوهش ها، در تجارت و صنعت بکار گرفته شوند. اگرچه، این نقش ها در کشورهای مختلف متفاوت هستند، اما رویه های دادن حق اختراع و مجوز موثر و همچنین تجاری سازی نهایی اختراعات پژوهشی، نشان دهنده کار سخت دانشگاه هایی است که میانجی بین پژوهشگر و صنعت از طریق دفاتر انتقال فنآوری (TTO ها)، است تا اطمینان حاصل شود که توسعه دهندگان دانش، اعتبار انگیزشی و پولی برای یافته های خود، کسب می کنند. این مقاله، تعدادی از مدل ها، فرآیندها و نقش های موجود بکار گرفته شده در تعدادی از کشورهای مختلف که در آنها به اشتراک گذاری مالکیت فکری وجود دارد، مانند سیاست های مربوط به حق اختراع، سرمایه گذاری و بازاریابی دولتی و فرآیند کارآفرینی آکادمیک، برای نمونه، را به تفصیل توضیح می دهد. 22 مقاله از طریق مرور نظام مند مقالات بدست آمد و با توجه به چهار زمینه مشخص شده مدنظر، تحلیل شدند: استراتژی داخلی، سرمایه گذاری و بازار، کارآفرینی آکادمیک و خط مشی. براساس مدل ها، فرآیندها و نقش های بیان شده در مطالعات مرور شده، نتایج ما نشان می دهند که مدل های جدید برای انتقال فنآوری عمدتاً از این حقیقت نشات می گیرند که مدل پذیرفته شده در سطح جهان در ادبیات وجود ندارد. علاوه بر آن، مدیریت انتقال انرژی عمدتاً مسئولیت TTO ها در اکثر کشورها می باشد. درحالی که TTO های دانشگاهی به عنوان واسط هایی برای حمایت از منافع نویسنده/مخترع، عمل می کنند، اما مسائلی همچون روابط ضعیف بین دانشگاه ها و صنعت و همچنین تامین مالی، به عنوان چالش های اصلی در بسیاری از اقتصادهای نوظهور، باقی مانده اند. برعکس، محققان اقتصادهای غربی عمدتاً دچار چالش انگیزه و مشوق مالی و برسمیت شناخته شدن در حیطه های آکادمیک هستند. مقدمه: تلاش های پژوهشی که باعث بدست آمدن یافته های سنت شکن و اختراع می شوند، تاثیر بسزایی بر نوآوری فنآوری و توسعه اقتصادی پیوسته در سطح جهان دارند (دینگ و همکاران، 2019). رابطه صنعت و دانشگاه، به میزان زیادی در ادبیات توصیف شده است (مونویکی و همکاران، 2011؛ الکساندر و همکاران، 2018؛ ویک و رابرتسون، 2018؛ بلیتسکی و همکاران، 2019) و به دهه های بسیار قبل بر می گردد (نوه و لی، 2019). اجرای قانون «Bayh-Dole» در سال 1980، ثابت کرد که یک تغییر دهنده بازی است و توجه دانشگاه ها به مشارکت بیشتر در انتقال فنآوری را افزایش می دهد (برادلی و همکاران، 2013). امروزه، دانشگاه ها نقش های حیاتی ایفا می کنند، هنگامی که یافته های پژوهشی باید کاربرد تجاری و صنعتی پیدا کنند. اگرچه این نقش ها در کشورهای مختلف، متغیر هستند، اما رویه های حق اختراع دادن و صدور گواهی موثر، و همچنین تجاری سازی نهایی اختراع های پژوهشی، قسمت سخت از جانب دانشگاه، که میانجی محقق و صنعت از طریق دفاتر انتقال فنآوری (TTO ها)، برای اطمینان دادن اینکه به توسعه دهندگان دانش، اعتبار انگزشی و پولی برای یافته هایشان داده می شوند، می باشد.
Universities play pivotal roles when research findings are to be adopted commercially. Although these roles vary from one country to another, effective patenting and licensing procedures, as well as eventual commercialisation of scholarly inventions, reflect hard work on the part of the University mediating between the researcher and the industry through technology transfer offices (TTOs) in order to ensure that knowledge-developers take motivational and monetary credit for their findings. This paper details some existing models, processes, and roles taken up in some countries where sharing of intellectual property exists, and links it up with aspects of university–industry technology transfer, such as policies surrounding patenting, government investment and marketing, and the process of academic entrepreneurship, among others. 22 articles were found via a systematic review of literature and analysed with respect to four identified areas of focus: internal strategy, investment and market, academic entrepreneurship and policy. Based on models, processes, and roles in reviewed studies, our results indicate that new models for technology transfer mainly stem from the fact that there is no universally accepted model in the literature. Furthermore, management of technology transfer is mostly the responsibility of TTOs in most countries. While university TTOs act as intermediaries to protect the interest of the author/inventor, issues such as poor relationships between universities and industry, as well as funding, remain major challenges in many emerging economies. In contrast, researchers in western economies are mainly challenged by financial motivation and recognition within the academic domains. Introduction: Scholarly research efforts that lead to ground-breaking findings and inventions have significant impacts on technological innovation and continuous economic development globally (Ding et al. 2019). The Academia-Industry relationship has been widely described in literature (Munyoki et al. 2011; Alexander et al. 2018; Vick and Robertson 2018; Belitski et al. 2019), and dates back to many decades ago (Noh and Lee 2019). The enactment of the Bayh–Dole Act in 1980 proved to be a game-changer, further increasing the interest of universities in participating more in technology transfer (Bradley et al. 2013). Today, universities play pivotal roles when research findings are to be adopted commercially. Although these roles vary from one country to another, effective patenting and licensing procedures, as well as eventual commercialisation of scholarly inventions, reflect hard work on the part of the university, which mediates between the researcher and the industry through technology transfer offices (TTOs) to ensure that knowledge-developers take motivational and monetary credit for their findings (Open University 2016).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.