دانلود ترجمه مقاله انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه به دانشگاه
عنوان فارسی |
انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه به دانشگاه: چارچوب مدیریت استراتژیک |
عنوان انگلیسی |
International university-university technology transfer: Strategic management framework |
کلمات کلیدی : |
  دانشگاه؛ انتقال بین المللی تکنولوژی؛ اتحاد استراتژیک؛ چین |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی؛ مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 56 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. انتقال تکنولوژی و دانشگاه 3. مدیریت استراتژیک و انتقال تکنولوژی بین المللی دانشگاه به دانشگاه 4. حالت ورود و مسیر انتقال تکنولوژی بین المللی دانشگاه به دانشگاه 5. پیامدها 6. نتیجه گیری
چکیده – انتقال بین المللی تکنولوژی در میان دانشگاه ها، پدیده ای نوظهور هست و به توسعه اقتصادی و اجتماعی مناطق و کشورها کمک می کند. انتقال تکنولوژی مربوط به معاملات یا همکاری بلند مدت بین متقاضیان و تامین کنندگان تکنولوژی است. بر اساس نظریه مدیریت استراتژیک، این مطالعه چارچوبی را در زمینه انتقال بین المللی تکنولوژی بین دانشگاه ها ایجاد می کند. ما بر روی حالت ورود و راه مسیر همکاری نظریه پردازی کرده و ساختارهای نظری را به موارد چین و اقتصادهای غربی، یعنی اروپا و ایالات متحده، اعمال می کنیم. با مقایسه دیدگاه چین و غرب، حالات ورودی و مسیرهای انتقال بین المللی تکنولوژی دانشگاه به دانشگاه را مشاهده می کنیم. با توجه به حالت ورود، دیدگاه غالب چینی ها، وارد شدن به همکاری های بین المللی انتقال تکنولوژی به صورت رسمی و با تعهدات قابل توجه منابع است، در حالیکه دیدگاه غالب غربی، حالت غیر رسمی ورود بدون ایجاد یک موجودیت جدید را پیشنهاد می کند. مسیر همکاری بین المللی دانشگاه به دانشگاه در زمینه انتقال تکنولوژی بر پایه ایجاد اعتماد متقابل از طریق توافقات رسمی و جایگزینی حفاظ های رسمی به وسیله توافقات غیر رسمی با تکامل همکاری می باشد، این در حالیست که دیدگاه غربی پیشنهاد رسمی سازی همکاری ها را از طریق تعهد بیشتر منابع می دهد، که مشکلات مدیریتی را کاهش می دهد و امکان یادگیری مشارکتی را فراهم می آورد.
International technology transfer between universities is an emerging phenomenon and contributes to the socio-economic development of regions and countries. Technology transfer concerns transactions or long-term collaborations between acquirers and suppliers of technology. Based on strategic management theory, this study constructs a framework on the international technology transfer between universities. We theorize on the entry mode and pathway towards collaboration and apply the theoretical constructs to the cases of China and the Western economies, i.e., Europe and the US. By comparing the Chinese and Western perspective, we observe different entry modes and pathways of international university-university technology transfer. With regard to entry mode, the dominant Chinese perspective is to enter international technology transfer collaborations formally and with substantial resource commitments, while the dominant Western perspective suggests a more informal entry mode without the creation of a new entity. The Chinese pathway of international university-university collaborations on technology transfer is based on generating mutual confidence through formal arrangements and on replacing formal safeguards by informal arrangement as the collaboration matures, while the Western perspective suggests formalizing collaborations through a greater commitment of resources, which reduces managerial problems and allows collaborative learning.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.