دانلود ترجمه مقاله آینده حمل و نقل در سیستم های انرژی پایدار: فرصت ها و موانع
عنوان فارسی |
آینده حمل و نقل در سیستم های انرژی پایدار: فرصت ها و موانع در یک گذار انرژی پاک |
عنوان انگلیسی |
The future of transportation in sustainable energy systems: Opportunities and barriers in a clean energy transition |
کلمات کلیدی : |
  حمل و نقل تجدیدپذیر؛ خودروهای الکتریکی؛ سوخت های زیستی، هیدروژن؛ سوخت الکتریکی؛ سوخت های مصنوعی |
درسهای مرتبط | انرژی های نو |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 133 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
تقاضای انرژی بخش حمل و نقل، دائماً در سالهای اخیر افزایش یافته و یک سوم از تقاضای انرژی نهایی کل در اتحادیه اروپا (EU) را در دهه گذشته، مصرف کرده است. تحول این بخش به سمت یک بخش پایدار با چالش های بسیاری از نظر منابع انرژی و فنآوری مناسب، مواجه شده است. بخصوص اینکه، این تحول چالش برانگیز برای وسایل نقلیه های نقلیه سنگین وزن مسافت طولانی و هواپیماها، پیش بینی شده است. یک مرور ادبی تفصیلی انجام شد تا وضعیت فعلی پژوهش در مورد بخش حمل و نقل پاک آشکار سازی شود و همچنین به خلاء های پژوهشی پرداخته شود. برای محاسبه منابع لازم برای تحول به سمت بخش حمل و نقل کاملاً تجدید پذیر، چهار گزینه جایگزین برای سیستم های سوخت فسیلی ارزیابی شدند و پتانسیل آنها مورد بررسی شد که عبارتند از سوخت های زیستی، هیدروژن، سوخت های سنتزی (الکتروفیولها) و برق. نتایج نشان داد که نوع حمل و نقل کلیدی بزرگترین مزیت را دارد و باید هدف اصلی تحول حمل و نقل باشد. محاسبه شده که 3/72% از تقاضای انرژی حمل و نقل در سطح EU باید مستقیماً بوسیله فنآوری موجود امروزی، برقی شوند. برای باقیمانده قسمت بخش حمل و نقل، تقاضای قابل توجهی برای منابع انرژی وجود، دارد یعنی 3069 TWh جرم زیست بیشتر برای سناریوی بهره برداری از سوخت های زیستی لازم بود درحالی که 2775 TWh برق و 925 TWh حرارت در حالت الکتروفیول های تجدیدپذیر تولید شده با استفاده از سناریوی الکترولیز اکسید جامد، لازم بود. مقدمه: بخش حمل و نقل ثابت کرده است که یکی از بزرگترین چالش ها در مسیر توسعه پایدار است [1]. در دهه اخیر، یک سوم از مصرف انرژی نهایی کل و بیش از یک پنجم تولید گاز گلخانه ای (GHG) در اتحادیه اروپا (EU) نتیجه بخش حمل و نقل مبتنی بر سوخت فسیلی بوده است [2]. با اینکه روندهای فعلی در بخش های حرارت و برق تعدادی از کشورها پیشرفت قابل ملاحظه ای در کاهش تقاضا و معرفی منابع تجدیدپذیر (RES) بیشتر داشته اند، اما حمل و نقل هنوز روندهای مرسوم قدیمی بهره برداری از حجم روز افزون سوخت های فسیلی را دنبال می کند. برای مثال، دانمارک توانسته است تقاضای حرارت و برق را در 30 سال گذشته کاهش دهد؛ اما تقاضای انرژی در بخش حمل و نقل تقریباً 50% نسبت به دوره یکسان، رشد کرده است. در نتیجه، انرژی بیشتری در حمل و نقل نسبت به هر بخش دیگر در دانمارک، مصرف می شود [3].
Energy demand of a transport sector has constantly been increasing in the recent years, consuming one third of the total final energy demand in the European Union (EU) over the last decade. A transition of this sector towards sustainable one is facing many challenges in terms of suitable technology and energy resources. Especially challenging transition is envisaged for heavy-weight, long-range vehicles and airplanes. A detailed literature review was carried out in order to detect the current state of the research on clean transport sector, as well as to point out the gaps in the research. In order to calculate the resources needed for the transition towards completely renewable transport sector, four main alternatives to the current fossil fuel systems were assessed and their potential was quantified, i.e. biofuels, hydrogen, synthetic fuels (electrofuels) and electricity. Results showed that electric modes of transport have the largest benefits and should be the main aim of the transport transition. It was calculated that 72.3% of the transport energy demand on the EU level could be directly electrified by the technology existing today. For the remaining part of the transport sector a significant demand for energy resources exists, i.e. 3069 TWh of additional biomass was needed in the case of biofuels utilization scenario while 2775 TWh of electricity and 925 TWh of heat were needed in the case of renewable electrofuels produced using solid oxide electrolysis scenario. Introduction: Transportation sector has proven to be one of the greatest challenges towards the sustainable development [1]. In the last decade, one third of the total final energy consumption and more than one fifth of greenhouse gas (GHG) emissions in the European Union (EU) have been a result of the fossil fuel-based transport sector [2]. Although the current trends in the heat and electricity sectors of some countries represent a significant progress in decreasing the demand and introducing more renewable energy sources (RES), the transportation still follows the old-fashioned trends of utilizing rising amount of fossil fuels. For example, Denmark has managed to reduce the heat and electricity demand over the past 30 years; however, energy demand in the transport sector has grown by almost 50% over the same period. Consequently, more energy is consumed in transport than in any other sector in Denmark [3].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.