دانلود ترجمه مقاله رهبری تحول گرا برای ادغام فناوری در مدارس
عنوان فارسی |
رهبری تحول گرا برای ادغام فناوری در مدارس: توانمندسازی معلمان برای استفاده از فناوری به شیوه ای پرتقاضا |
عنوان انگلیسی |
Transformational leadership for technology integration in schools: Empowering teachers to use technology in a more demanding way |
کلمات کلیدی : |
  آموزش متوسطه؛ بهبود تدریس در کلاس؛ رسانه در آموزش؛ توسعه حرفه ای معلم |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2023 | تعداد رفرنس مقاله : 96 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مواد و روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی
چکیده – هدف مطالعه حاضر، بررسی آن است که آیا شیوه های رهبری تحول آفرین مدیران مدرسه از معلمان در استفاده از فنآوریهای دیجیتال حمایت می کنند یا خیر، به نحوی که مشارکت دانش آموزان در فعالیت های یادگیری شدیداً شناختی در کلاس را تقویت کند. برای رسیدن به این هدف، عقاید مثبت معلمان در مورد فنآوری دیجیتال، مهارت های فنی آنها، زیرساخت مدرسه دیجیتال و مهارت های معلمان در تدریس با فنآوریهای دیجیتال به عنوان میانجیگرهای رابطه بین رهبری تحول آوری و بکارگیری فنآوری، مورد مطالعه قرار گرفتند. براساس یک مطالعه پیمایشی از 2247 معلم راهنمایی در سوئیس، همبستگی چندسطحی و تحلیل مدلسازی معادله ساختاری نشان داده اند که رهبری تحول آفرین، تاثیر مثبت و معناداری بر زیرساخت مدرسه دیجیتال، عقاید مثبت معلمان در مورد فنآوری دیجیتال، مهارت های فنی آنها، و مهارت های آنها در تدریس بوسیله فنآوریهای دیجیتال، داشته اند. به نوبه خود، همه این عوامل، بجز زیرساخت دیجیتال مدرسه، به نحو مثبت و معناداری سطوح بالاتر بکارگیری فنآوری را پیش بینی کرده اند. این یافته ها، رویکردهای رهبری تحول آفرین مدیران مدرسه را در پشتیبانی از معلمان به عنوان بازیگران کلیدی در بکارگیری فنآوری در کلاسی درس، موثر نشان می دهند.
پروپوزال مرتبط با این مقاله | دانلود پروپوزال مطالعه ای بر روش ها و راهکارهای اجرای طرح آموزش مجازی |
The present study aims to investigate whether the transformational leadership practices of school principals support teachers in using digital technologies in a way that fosters students' engagement in cognitively demanding learning activities in class. To this end, teachers' positive beliefs about digital technology, their technical skills, the digital school infrastructure, and teachers' skills in teaching with digital technologies were investigated as relevant mediators of the relationship between transformational leadership and technology integration. Based on a survey of 2247 upper secondary education teachers in Switzerland, multilevel correlation and structural equation modeling analysis indicated that transformational leadership had a significant and positive impact on the digital school infrastructure, teachers' positive beliefs about digital technology, their technical skills, and their skills in teaching with digital technologies. In turn, all of these factors, except the digital school infrastructure, significantly and positively predicted higher levels of technology integration. These findings position principals’ transformational leadership approaches as crucial in supporting teachers as key players in technology integration in the classroom.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.