دانلود ترجمه مقاله اثربخشی بسته آموزشی بر مهارت ادراکی بصری در کودکان پیش دبستانی
عنوان فارسی |
مقاله پژوهشی: اثربخشی یک بسته آموزشی ترکیبی بر تقویت مهارت های ادراکی بصری در کودکان پیش دبستانی |
عنوان انگلیسی |
Effectiveness of a Combined Training Package on Strengthening Visual Perceptual Skills in Preschool Children |
کلمات کلیدی : |
  ادراک بصری؛ آموزش؛ کودکان پیش دبستانی |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : Iranian Rehabilitation Journal |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 23 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – اهداف: تمرین های قلم و کاغذی، به نحو گسترده ای برای بهبود مهارت های ادراکی بصری کودکان، مورد استفاده قرار می گیرند، درحالی که تمرین هایی که شامل شکل های حجمی هستند، نادیده گرفته شده اند. هدف مطالعه حاضر، توسعه یک بسته آموزشی ترکیبی، شامل شکل های حجمی و تمرین های کاغذ و قلم و بررسی اثربخشی آن در تقویت مهارت های ادراکی بصری کودکان پیش دبستانی می باشد. روش تحقیق: مقاله حاضر، یک مطالعه نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون و طراحی یک گروه شاهد است. جامعه آماری مطالعه، شامل کودکان پیش دبستانی (n=30؛ سن 5 تا 6 سال) می باشد که به تصادف به گروه های شاهد و تجربی تقسیم شده اند. در گروه تجربی، بسته آموزشی تقویت کننده مهارت های ادراکی بصری در ده جلسه 45 دقیقه ای در چهارچوب بازی و نقاشی، ارائه شدند. در مراحل پیش آزمون و پس آزمون، آزمون رشد فراستیگ ادراک بصری، توسط کودکان اجرا شد. نتایج: نتایج نشان دادند که تفاوت های پیش آزمون پس آزمون بین گروه های تجربی و شاهد، از نظر این مولفه ها، معنادار بودند: تمایز بین شی و زمینه، درک پایداری شکل، درک موقعیت در فضا و نمره کلی ادراک بصری. بحث و بررسی: از نظر اثربخش بودن بسته آموزشی ترکیبی در تقویت مهارت های ادراکی بصری، می توان آنرا برای تسهیل یادگیری در کودکان پیش دبستانی و کاهش مشکلات ادراکی بصری در کودکان دچار ناتوانی در یادگیری، مورد استفاده قرار داد.
Objectives: Paper and pencil exercises are extensively used to enhance children’s visual perceptual skills, while exercises involving volumetric shapes have been neglected. The present study aimed to develop a combined training package, including volumetric shapes and paper and pencil exercises, and to investigate its effectiveness in strengthening the visual perceptual skills of preschool children. Methods: This was a quasi-experimental study with pre-test post-test and a control group design. The statistical population of the study consisted of preschool children (n:30; age:5- 6 years), who were randomly assigned to the control and experimental groups. In the experimental group, the training package reinforcing visual perceptual skills was presented in ten 45-minute sessions in a play and paint framework. In the pre-test and post-test phases, the Frostig developmental test of visual perception was completed by children. Results: The results suggested that the post-test pre-test differences between the experimental and control groups were significant in terms of the following components: differentiation between object and background, understanding shape stability, the perception of position in space, and the total score of visual perception. Discussion: Considering the effectiveness of combined training package in strengthening visual perceptual skills, it can be used to facilitate learning in preschool children and reduce visual perceptual deficits in children with learning disabilities.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.