دانلود ترجمه مقاله توسعه یک مقیاس کیفیت زندگی برای دانش آموزان ابتدایی
عنوان فارسی |
توسعه و اعتباریابی یک مقیاس کیفیت زندگی برای دانش آموزان ابتدایی |
عنوان انگلیسی |
Development and validation of a Quality of Life Scale for elementary school students |
کلمات کلیدی : |
  کیفیت زندگی؛ دانش آموزان ابتدایی؛ ویژگی های روان سنجی؛ مطالعه ابزاری |
درسهای مرتبط | روانشناسی بالینی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 46 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. روش 2. نتایج 3. بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
پیشینه/هدف: سلامت روان بر عملکرد درسی کودکان ابتدایی تاثیر می گذارد. سنجش های «کیفیت زندگی» (QoL) نشانه ای از سلامت روان است؛ اما، توسعه ابزارهای ارزیابی مناسب برای سنجش QoL کودکان ابتدایی توجه اندکی را به خود جلب کرده است و بنابراین، ابزارهای ارزیابی معتبری برای سنجش QoL در این جمعیت، لازم است. روش: ما از روش های پژوهشی کمیتی و کیفی برای توسعه و اعتباریابی یک مقیاس QoL برای دانش آموزان دبستانی در تایوان، استفاده کردیم. ما از نمونه گیری تصادفی خوشه ای برای بکار گیری 711 دانش آموز پایه پنجم و پایه شش، سنین 10 تا 12 سال، از 14 مدرسه ابتدایی استفاده کردیم. نتایج: این مقیاس از شش عامل تشکیل شده بود (کارکرد مدرسه، کارکرد خانواده، زندگی محیطی، سرزندگی، توانایی یادگیری و روابط با همتایان) که این 44% از واریانس را تبیین می کرد. ابزار QoL مدرسه ابتدایی 21 گویه ای (ESQoL) طراحی شده، اعتبار داخلی و پایایی و روایی رضایت بخشی داشت. نتیجه گیری: ابزار ESQoL می تواند ارزیابی از عوامل مرتبط با سلامت روان دانش آموزان را تسهیل کند. مطالعات بیشتر با استفاده از ابزار ESQoL برای ارزیابی کاربردی بودن جهت بررسی و تحلیل روابط بین QoL و عملکرد مدرسه و زمینه های دیگر زندگی دانش آموز، لازم می باشند. به عقیده سازمان بهداشت جهانی (WHO)، سلامت روان و سلامت هیجانی، به اندازه سلامت جسم در تعیین عملکرد و موفقیت کودکان در مدرسه مهم می باشند. کیفیت زندگی (QoL) یک سازه برای سنجش سلامت و ارزیابی اثربخشی مداخلات برای کودکان و نوجوانان می باشد (راونز-سیربرر، کاروف، بارتل و کلاسن، 2014) و مدارس، مناسب ترین محیط ها برای فراهم کردن مداخلات برای کودکان دچار QoL ضعیف را ارائه می دهند (ویر و نیند، 2011). سازمان بهداشت جهانی (WHO، 1996)، QoL را به صورت «برداشت اشخاص از موقعیتشان در زندگی در زمینه فرهنگ و نظام های ارزشی ای که در آن زندگی می کنند و در ارتباط با اهداف، انتظارات، استانداردها و نگرانی ها می باشد» اما این تعریف از QoL مشخصاً برای کودکان و نوجوانان کاربرد ندارد. QoL کودکان به صورت ادراک غیرعینی از سلامت و خوشنودی، تعریف شده است (دیویس، واترز، شلی و گولد، 2008). QoL، که یک مفهوم چندوجهی است، معیارهای برآمدی گسترده ای دارد (رودریگوئز، پدروسو و پونتز، 2015).
Background/Objective: Emotional well-being affects the school performance of elementary school children. Quality of life (QoL) measurements are indicative of emotional well-being; however, the development of assessment tools suitable for measuring the QoL of elementary school children has received little attention and, therefore, the creation of reliable assessment tools for measuring QoL among this population is required. Method: We employed qualitative and quantitative research methods to develop and validate a QoL scale for elementary school children in Taiwan. We used cluster random sampling to recruit 711 fifth and sixth grade students, aged 10–12 years, from 14 elementary schools. Results: The scale comprised six factors (School function, Family function, Environmental life, Vitality for life, Learning ability, and Peer relationships) that explained 44% of the variance. The developed 21-item elementary school QoL (ESQoL) instrument had high internal consistency and satisfactory reliability and validity. Conclusions: The ESQoL instrument can facilitate the evaluation of factors associated with students’ emotional well-being. Additional studies using the ESQoL instrument are required to assess its applicability for evaluating relationships between QoL and school performance and other areas of student life. According to the World Health Organization (WHO), mental health and emotional well-being are as crucial as physical health in determining the performance and success of children in school. Quality of life (QoL) is a construct for quantifying well-being and evaluating the effectiveness of interventions for children and adolescents (Ravens-Sieberer, Karow, Barthel, & Klasen, 2014), and schools offer the most suitable environments for providing interventions for children with poor QoL (Weare & Nind, 2011). The World Health Organization (WHO, 1996) defines QoL as an “individual's perceptions of their position in life in the context of the culture and value systems in which they live and in relation to their goals, expectations, standards and concerns”. However, this definition of QoL does not specifically apply to children and adolescents. Children's QoL has been defined as the subjective perception of well-being and happiness (Davis, Waters, Shelly, & Gold, 2008). A multifaceted concept, QoL has extensive outcome measures (Rodrigues, Pedroso, & Pontes, 2015).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.