دانلود ترجمه مقاله ساز و کارهای روانشناختی رشد شناسی در زمینه روانشناسی رشد

عنوان فارسی

ساز و کارهای روانشناختی رشد شناسی در زمینه روانشناسی رشد و تربیت

عنوان انگلیسی

On the Psychological Mechanism of Ontogenetic Development in the Context of Developmental and Educational Psychology

کلمات کلیدی :

  توسعه فعالیت؛ مکانیسم روانشناختی؛ سیستم روابط؛ حالت فعالیت؛ انگیزه ها؛ نهادهای اجتماعی

درسهای مرتبط روانشناسی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2016 تعداد رفرنس مقاله : 9
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
ELSEVIER
قیمت دانلود ترجمه مقاله
63,600 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. نقش نهادهای اجتماعی 3. فعالیت به عنوان پایه رشد 4. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

مکانیزم های روانشناختی رشد: در اینجا، تفاوت بین موضع و دیدگاه ما و دیدگاه الکونین بیان شده در مفهوم رشد وی، بوجود می آید. به عقیده وی، نظام فعالیت انسانی شامل دو سیستم فرعی با انواع مختلف روابط است که همدیگر را تعیین می کنند: یک نوع روابط «انسان با انسان» به فضای برآورده سازی نیازهای انگیزشی تعلق دارد، درحالی که روابط نوع «انسان با اشیاء»، برای یک فضای فنی عملکردی وجود دارد. الکونین، که در مرحله بندی رشد از تولد تا 18 سالگی که در روسیه مشهور است و براساس مفهوم وی ساخته شده، بیان کرده است که رشد یک کودک، در تغییر دوره ای گرایش فعالیتش از یک فضا به فضای دیگر بیان می شود. در نظریه دوره ای یا مرحله ای وی، اشاره کرده است که 3 مرحله وجود دارد، یعنی: اوایل کودکی، کودکی و نوجوانی، که هر کدام شامل دو مرحله می باشند. به عقیده الکونین [3]، گرایش اولیه به سمت فزای انگیزشی فعالیت در مراحل اول هر برهه یا اپوک رخ می دهد، یعنی: نوزادی، سن پیش دبستانی و اوایل نوجوانی، بعد از هر کدام گرایش به سمت فضای عملکردی-فنی در مراحل دوم وجود دارد، یعنی: اوایل کودکی، سن پیش دبستانی و اواخر نوجوانی. بنابراین، هر اپوک یا مرحله با توسعه غالب متغیر فضای فعالیت برآورده کردن نیازهای انگیزشی در دورله اول یا فضای عملکردی-فنی در دوره دوم، شناخته می شود. به عقیده نویسنده، می توان «هویت دوگانه یا مضاعف» را در مفهوم الکونین، ترسیم نمود. متاسفانه تحولات در فضای انگیزشی کودک، با تحولات با افراد در نظام روابط کودک شناسایی می شوند و به همین صورت، تحولات در فضای عملکردی-فنی با روابط اش با مدهای فعالیتش، شناسایی می شوند. در نتیجه، تناقض های بوجود آمده در یک فضای انگیزشی کودک، عملاً نادیده گرفته شده اند. علاوه بر آن، بنظر می رسد که نظام روابط کودک، از نظام مدهای فعالیتش مجزا می باشند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Psychological mechanisms of development: Here comes the difference between our position and that of Elkonin represented in his conception of development. In his opinion the system of human activity includes two subsystems with different types of relations which determine one another: a “human to human” type of relations belongs to a motivationalneeds-satisfaction sphere of activity, while a “human to thing” type of relations stands for an operational technical sphere. In his periodization of development from birth to 18 years which is well-known in Russia and is built on his concept Elkonin stated that the development of a child is expressed in periodic change in the orientation of his activity from one sphere to another. In his periodization he indicated that there are 3 epochs, namely: early childhood, childhood and adolescence, each containing two stages. According to Elkonin, [3] the primary orientation to the motivational sphere of activity takes place at the first stages of each epoch, namely: infancy, preschool age and junior adolescence each followed by the orientation to the operational-technical sphere at the second stages, namely: early childhood, preschool age and senior adolescence. Thus each epoch is characterized by the alternating predominant development of either the motivational-needs-satisfaction sphere of activity in the first period or the operational-technical sphere in the second period. In the author’s opinion, one can trace “double identification” in Elkonin’s concept. Unfortunately, the transformations in the child’s motivational sphere are identified with those in the child’s system of relations and likewise the transformations in his operational-technical sphere are identified with his relation to the modes of his activity. As a result, the contradictions ripening within a child’s motivational sphere were practically disregarded. Besides, the development of the child’s relations system appeared to be separated from that of his activity modes.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
قیمت : 63,600 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله ساز و کارهای روانشناختی رشد شناسی در زمینه روانشناسی رشد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − چهار =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi