دانلود ترجمه مقاله درک مدیریت استعداد به عنوان زمینه ای پدیده محور با تحلیل کتابشناختی و محتوایی
عنوان فارسی |
در راستای درک مدیریت استعداد به عنوان زمینه ای پدیده محور با استفاده از تحلیل کتابشناختی و محتوایی |
عنوان انگلیسی |
Towards an understanding of talent management as a phenomenon-driven field using bibliometric and content analysis |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت استعداد؛ پژوهش پدیده محور؛ تحلیل کتابشناختی؛ تحلیل محتوایی؛ بررسی مقالات |
درسهای مرتبط | مدیریت استعداد |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 71 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. روش تحقیق 2. تحلیل کتابشناختی 3. تحلیل محتوایی 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
چکیده – این مقاله، یک رویکرد پدیده محور را در زمینه بررسی مقالات مرتبط با مدیریت استعداد (TM) اتخاذ کرده و روش های مرتبط با تحلیل محتوایی و کتابشناختی را برای ارزیابی زمینه تحقیقاتی استفاده کرده و مفاهیمی را برای تحقیقات و اقدامات مرتبط با مفروضات پیش فرض در ارائه مناسب ترین چارچوب ها در این زمینه را استخراج کرده است. بر اساس آنالیز حجم انتشارات، ژورنال ها و ضریب تاثیر آنها، پرارجاع ترین مقالات و نویسندگان، روش های ارجح، و کشورهای ارائه دهنده تحقیق، ما ارزیابی کرده ایم که آیا TM باید در قالب مرحله رشد اولیه بررسی گردد یا پدیده ای بالغ، سپس چارچوب تئوریکی غالب (یعنی دیدگاه مبتنی بر منبع، مدیریت منابع انسانی بین المللی، ارزیابی کارکنان و نهادگرایی) در برابر چارچوب جایگزین (یعنی مدیریت دانش، مدیریت حرفه، رویکرد مبتنی بر قوت، و تئوری تغییرات اجتماعی) را بررسی می کنیم. هدف ما کمک به پژوهشگران در زمینه TM در راستای موضع گیری صریح تر در زمینه کاری شان برای تفکر درباره مناسب ترین رویکرد برای طرح، پزسش و هدف تحقیقات شان می باشد.
This review adopts a phenomenon-driven approach in reviewing the talent management (TM) literature, applying methods derived from bibliometrics and content analysis to evaluate the state of the field and derive implications for research and practice unbiased towards a-priori assumptions of which frameworks or methods are most adequate. Based on analyses of publication volume, journals and their impact factors, most cited articles and authors, preferred methods, and represented countries, we assess whether TM should be approached as an embryonic, growth, or mature phenomenon, and examine dominant (i.e., resource-based view, international human resource management, employee assessment, and institutionalism) versus ‘alternative’ (i.e., knowledge management, career management, strength-based approach, and social exchange theory) theoretical frameworks. Our goal is to assist TM researchers in positioning their work more explicitly vis-à-vis current debates in the existing literature and encourage them to think about which approach best fits their research aims, questions, and designs.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.