دانلود ترجمه مقاله تحلیل مقایسه ای گردشگری و برابری جنسیتی در اقتصادهای نوظهور
عنوان فارسی |
تحلیل مقایسه ای کیفی گردشگری و برابری جنسیتی در اقتصادهای نوظهور |
عنوان انگلیسی |
A qualitative comparative analysis of tourism and gender equality in emerging economies |
کلمات کلیدی : |
  گردشگری؛ برابری جنسیتی؛ شکاف جنسیتی؛ اقتصادهای نوظهور؛ تحلیل مقایسه ای کیفی مجموعه فازی (fsQCA)؛ آموزش زنان |
درسهای مرتبط | مدیریت جهانگردی و گردشگری |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 75 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. روش ها و موضوعات 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. اظهارات پایانی
چکیده – بررسی های انجام شده حاکی از آن است که، تأثیر گردشگری بر برابری جنسیتی در سطح ملی از شفافیت چندانی برخوردار نیست. در این مطالعه، تحلیل مقایسه ای گردشگری و برابری جنسیتی در اقتصاد های نوظهور با استفاده از رویکرد تحلیل تطبیقی کیفی مجموعه فازی صورت می گیرد. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که در رابطه با برابری جنسیتی، گردشگری نه شرط لازم و نه کافی محسوب می شود. بلکه یافته های بدست آمده نشان می دهد که ترکیب گردشگری و اقتصاد، آموزش و اشتغال به طور قابل ملاحظه ای بر برابری جنسیتی تأثیر گذار می باشد. همچنین در این مطالعه، چهار حالت محرک برابری جنسیتی به طور خلاصه ارائه می شود که عبارتند از: حالت آموزش محور، حالت اقتصاد محور، حالت گردشگری-اشتغال- محور و حالت اقتصاد- اشتغال محور. همچنین لازم به ذکر است که هیچ تغییر زمانی قابل ملاحظه ای در چهار حالت فوق الذکر وجود ندارد. از اینرو معتقدیم که، نقش گردشگری در زمینه برابری جنسیتی بایستی فراتر از گردشگری به رسمیت شناخته شود و بر آموزش زنان در زمینه گردشگری و اقتصاد جامع تر تمرکز شود. همچنین، این مطالعه از نظر روش و محتوا به میزان قابل ملاحظه ای به مجموعه دانش در زمینه گردشگری و برابری جنسیتی کمک می کند.
The impact of tourism on gender equality at the national level remains unclear. This study conducts a comparative analysis of tourism and gender equality in emerging economies, using a fuzzy-set qualitative comparative analysis approach. The results demonstrate that tourism is neither a necessary nor sufficient condition for gender equality. On the contrary, the combination of tourism and the economy, education and employment significantly affects gender equality. This study also summarizes four driving modes of gender equality: education-driven mode, economy-driven mode, tourism-employment-driven mode, and economy-employment-driven mode. Moreover, there is no significant temporal change in the four modes. We suggest recognizing the role of tourism in gender equality beyond tourism and focusing more on female education in tourism and the broader economy. This study considerably contributes to the body of knowledge in the field of tourism and gender equality from the perspective of method and content.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.