دانلود ترجمه مقاله چارچوب نظری رقابت پذیری تجارت الکترونیک
عنوان فارسی |
چارچوب نظری رقابت پذیری تجارت الکترونیک |
عنوان انگلیسی |
Theoretical Framework of E-Business Competitiveness |
کلمات کلیدی : |
  تجارت الکترونیک؛ کسب و کار الکترونیک؛ رقابت پذیری؛ مزیت رقابتی؛ مدل نظری |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 6 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 28 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. اهمیت و تنوع تجارت الکترونیک 3. چارچوب نظری رقابت پذیری در تجارت الکترونیک 4. نتیجه گیری
چکیده – یکی از مهم ترین روندها در دهه های گذشته، استفاده روز افزون از فناوری های اینترنت و ارتباطات (ICT) است. اینترنت و تکنولوژی های مرتبط با آن، تأثیر مهمی در نحوه سازماندهی تجارت دارند. فن آوری های اینترنتی و کسب و کار، فرصت های جدیدی را برای شرکت ها جهت رقابت در بازار جهانی فراهم کرده و نقش مهمی را در اقتصاد جهان ایفا می کنند. با وجود مطالعات قابل توجه در زمینه تجارت الکترونیکی، نیاز به تجزیه و تحلیل جامع تر در بررسی رقابت های تجارت الکترونیک و شاخص هایی که امکان اندازه گیری توانایی های رقابتی تجارت الکترونیک را فراهم می کنند، وجود دارد. هدف مقاله، توسعه یک چارچوب نظری رقابت پذیری تجارت الکترونیک است. پس از تجزیه و تحلیل تنوع تجارت الکترونیکی، مدل مفهومی رقابت پذیری تجارت الکترونیک را به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های تجارت الکترونیک نشان می دهد. این مدل شامل چهار سطح تجزیه و تحلیل متفاوت اما وابسته بهم است: سطح شرکت، سطح صنعت، سطح کشور و سطح جهانی.
One of the most significant trends in the past decades is the growing use of the Internet and communication technologies (ICT). Internet and associated technologies have a major impact on the way organizations conduct business. Internet technologies and e-business provide new opportunities for companies to compete in the global market and play a major role in the world's economy. Despite the significant studies in the field of e-business, it requires more comprehensive analysis in exploring e-business competitiveness and indicators which enable to measure e-business competitive capacities. The paper aims to develop a theoretical framework of e-business competitiveness. After analysis of e- business diversity, conceptual model illustrating the competitiveness of e-commerce as one of the most important activities of e- business is presented. This model includes four different but interrelated levels of analysis: company level, industry level, country level, and global level.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.