دانلود ترجمه مقاله ترسیم نقشه راه تکنولوژی (TRM): مروری سیستماتیک بر مقالات
عنوان فارسی |
ترسیم نقشه راه تکنولوژی (TRM): مروری سیستماتیک بر مقالات با تمرکز بر مدل ها |
عنوان انگلیسی |
Technology Roadmapping (TRM): a systematic review of the literature focusing on models |
کلمات کلیدی : |
  ترسیم نقشه راه تکنولوژی؛ نقشه راه؛ TRM؛ کتاب سنجی |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 12 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 106 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری کلی بر TRM 3. روش تحقیق 4. نتایج و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
مقدمه: شرکت های جدید تمایل دارند تا تصمیمات جدیدی را در راستای توسعه محصولات جدید بر مبنای بازگشت افزایشی سرمایه و نیز بازگشت مستمر سرمایه های گذشته، اتخاذ نمایند. با این حال، این روش ارزیابی در راستای توسعه محصولات جدید، برای بررسی تاثیر کامل یک تکنولوژی روی فعالیت های کنونی و آتی شرکت، کافی نیست زیرا تکنولوژی باید با توجه به تعامل با تکنولوژی های دیگر و نیز کل سیستم مورد مطالعه قرار گیرد (پتریک و اکول، 2004). با توجه به سخن همین نویسندگان، ایجاد تعادل سرمایه گذاری در اقدامات فعلی در کنار شروع اقداماتی جدید در راستای مسیرسازی برای تکنولوژی های جدید می تواند کمک شایان توجهی در راستای جریان نقدینگی مورد نیاز برای سرمایه گذاری های آتی داشته باشد. در سازمان های بزرگ، تکنولوژی های زیادی می توانند در زمینه های تجاری مختلف وجود داشته باشند که حتی مهندسین نیز ممکن است از همه آنها آگاهی نداشته باشند. زمانی که تکنولوژی های مشابهی در انواع مختلف محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، دانش مرتبط با آنها نیز می تواند توسط گروه های مختلف درون یک سازمان ایجاد گردد (استیگ، 2013). شرکت های با تکنولوژی بالا با محیطی مواجه هستند که با نوآوری های پی در پی، میرایی بالا، اولویت های زیاد در زمینه تحقیق و توسعه، رقابت سخت در بازار، و شرکت هایی با رقبای بالقوه مشخص می گردند (بیلالیس و همکاران، 2002). با در نظر گرفتن استراتژی شرکتی، آلبرایت (2003) اشاره کرد که نقشه راه تکنولوژی یا فرآیند TRM، با در نظر گرفتن ابزاری پشتیبان در مدیریت و برنامه ریزی تکنولوژی ها می تواند برای تعریف طرحی برای ارزیابی یک محصول، ارتباط راهبردهای تجاری با تکامل ویژگی های محصول و هزینه های مورد نیاز برای رسیدن به اهداف استراتژیک مورد استفاده قرار گیرد. ژئوم و همکاران (2015)، روی این جنبه از ماهیت استراتژیک TRM تاکید کردند زیرا به منظور توسعه یک TRM با کیفیت خوب، نیاز به متخصصینی برای انجام وظایف ذهنی و کیفی وجود دارد. لویارته و همکاران (2015)، اشاره کردند که TRM یک ابزار استراتژیکی است که می تواند به سازمان در توسعه چشم اندازی از بیرون به درون و به چالش کشیدن رقابت های فعلی کمک کند.
Introduction: Established firms tend to make new product development decisions based upon the incremental return on investment, as well as their continuing marginal return on past investments. However, this way of evaluating the feasibility of new product development is inadequate to assess the full impact of a technology on current and future activities since the technology must be assessed with respect to the interactions with other technologies and with the system as a whole (Petrick and Echols, 2004). According to the same authors, balancing investments in current efforts while initiating efforts in new technology trajectories helps provide the needed cash flow to fund future work. In large organizations there can be so many technologies used in different business areas that even the engineers may not be aware of all of them. When the same technologies are used in different types of products, knowledge about them can also be generated by various groups within an organization (Stig, 2013). High technology firms face an environment characterized by frequent innovation, high mortality rates, high priority on research and development, stiff competition in a race to the marketplace, and partnerships with firms that may be potential competitors (Bilalis et al., 2002). Considering the corporate strategy, Albright (2003) already pointed out that the technology roadmap or the TRM process, considered a support tool in the management and planning of technologies Phaal et al. (2004a), is used to define the plan for the evolution of a product, linking business strategy to the evolution of the product features and costs to the technologies needed to achieve the strategic objective. Geum et al. (2015), emphasizes this aspect of the strategic nature of the TRM, because in order to develop a TRM with good quality, there is a need for specialists of the organization to conduct subjective and qualitative tasks. Loyarte et al. (2015) have pointed out that the TRM is a strategic tool that can help organizations develop a vision from the outside in and challenge their current competitive perspectives.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.