دانلود ترجمه مقاله رویکرد مدلسازی معادله ساختاری جهت بررسی پذیرش فناوری دیجیتال توسط معلمان
عنوان فارسی |
مدل پذیرش فناوری (TAM): یک رویکرد مدلسازی معادله ساختاری فراتحلیلی جهت بررسی پذیرش فناوری دیجیتال توسط معلمان در آموزش |
عنوان انگلیسی |
The technology acceptance model (TAM): A meta-analytic structural equation modeling approach to explaining teachers’ adoption of digital technology in education |
کلمات کلیدی : |
  فراتحلیل؛ آموزش معلمان؛ مدل پذیرش فناوری (TAM)؛ اتخاذ فناوری |
درسهای مرتبط | مدیریت تکنولوژی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 23 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 115 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش 3. نتایج 4. بحث و بررسی 5. نتیجه گیری
میزان استفاده از فناوری، توسط معلمان، در فعالیت های آموزشی خود، مدت ها است که نقطه تمرکز پژوهش ها بوده است. در حقیقت چندین مدل، درباره تشریح مکانیزم و فاکتورهای تاثیرگذار بر استفاده از فناوری در کلاس درس وجود دارد که یکی از آن ها، مدل پذیرش فناوری (TAM) و نسخه های آن، شاید بتواند استفاده از فناوری ،توسط معلمان را پیش بینی کند. با این وجود، این زمینه، یافته های بدون ثبات و متناقض زیادی دارد. فرا تحلیل در دست تلاش می کند تا برخی از این مسائل را با ترکیب کردن رویکرد فرا تحلیل، با مدلسازی روابط ساختاری، روشن نماید. ما 124 ماتریس همبستگی را از 114 مطالعه TAM تجربی (N=34357 معلم) ایجاد کرده و برازندگی TAM و نسخه های آن را آزمایش کردیم. TAM همچنین می تواند پذیرش فناوری را به خوبی توضیح دهد. با این وجود نقش ساختارهای کلیدی خاص و اهمیت متغیرهای خارجی، متناقض با باورهای کنونی درباره TAM است. دلالت هایی برا جنبه عملی و نظری نیز در این جا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. مقدمه: فناوری تقریبا در تمامی جنبه ها در جامعه شیوع یافته است. در زمینه تحصیلات، حداقل روند را می توان مشاهده کرد: اول، سیستم های تحصیلی در سراسر دنیا، صلاحیت های دیجیتال را در مواد درسی و ارزیابی ها تلفیق می کنند (بلر 2013، فلورز و همکاران 2013، صدیق، هاتلویک، السون، تروندسن و شرر 2016) و دوم این که آموزگاران و معلمان و مسئول آموزش معلمان، تشویق می شوند تا فناوری را در آموزش خود لحاظ کنند (برای تسهیل یادگیری یا به عنوان ابزاری برای ارزیابی تکوینی) (شوت و رحیمی 2017، استراب 2019). در واقع کمک به دانش آموزان، برای تبدیل به شهروندانی با سواد کامل دیجیتال که بتوانند با پیچیدگی ها و دینامیک موجود در جوامع کنونی، تطابق پیدا کنند، هدف خاص آموزش می باشد (شوت، فرایتمن و گبارت 2014). با این وجود این توسعه، لحاظ کردن معنادار فناوری، در موقعیت های آموزش و یادگیری را الزامی نموده است (OECD 2015، صدیق وشرر و توندئور 2016). بدنه جامعی از مقالات، به فاکتورهای مربوط با این شمول، از طریق تمرکز بر استفاده معلمان، از فناوری پرداخته است (استراب 2009). با این وجود یک مدل، زمینه پژوهشی را تحت سلطه خود درآورده است (مدل پذیرش فناوری (TAM)).
The extent to which teachers adopt technology in their teaching practice has long been in the focus of research. Indeed, a plethora of models exist explaining influential factors and mechanisms of technology use in classrooms, one of which—the Technology Acceptance Model (TAM) and versions thereof—has dominated the field. Although consensus exists about which factors in the TAM might predict teachers’ technology adoption, the current field abounds in some controversies and inconsistent findings. This meta-analysis seeks to clarify some of these issues by combining meta-analysis with structural equation modeling approaches. Specifically, we synthesized 124 correlation matrices from 114 empirical TAM studies (N = 34,357 teachers) and tested the fit of the TAM and its versions. Overall, the TAM explains technology acceptance well; yet, the role of certain key constructs and the importance of external variables contrast some existing beliefs about the TAM. Implications for research and practice are discussed. Introduction: Technology pervades almost all areas in society. Considering education, at least two trends can be observed: First, educational systems around the world are incorporating digital competences in curricula and assessments (Beller, 2013; Flórez et al., 2017; Siddiq, Hatlevik, Olsen, Throndsen, & Scherer, 2016). Second, teachers and teacher educators are encouraged to include technology in their teaching—as a tool to facilitate learning or as a means to formative assessment (Shute & Rahimi, 2017; Straub, 2009). It has become the designated aim of education to help students to become digitally literate citizens who can cope with the complexities and dynamics in today's societies (Fraillon, Ainley, Schulz, Friedman, & Gebhardt, 2014). This development, however, necessitates the meaningful inclusion of technology in teaching and learning contexts (OECD, 2015; Siddiq, Scherer, & Tondeur, 2016). An extensive body of literature has dealt with the factors associated with this inclusion by focusing on teachers' adoption of technology (Straub, 2009). One model though has dominated the research landscape—the Technology Acceptance Model (TAM).
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.