دانلود ترجمه مقاله یک طبقه بندی از پلتفرم های تجارت الکترونیکی SMEها
عنوان فارسی |
یک طبقه بندی از پلتفرم های تجارت الکترونیکی SMEهای به دست آمده از آنالیز سطح بازاری |
عنوان انگلیسی |
A Taxonomy of SME E-Commerce Platforms Derived from a Market-Level Analysis |
کلمات کلیدی : |
  تئوری مدل کسب و کار؛ تحلیل خوشه ای؛ پلتفرم های تجارت الکترونیکی؛ SME؛ تئوری گروه های استراتژیکی؛ طبقه بندی؛ وب دوم |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 42 | نشریه : Taylor & Francis |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 143 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. بررسی مقالات 3. چارچوب نظری 4. مدل پژوهش 5. روش تحقیق 6. نتایج 7. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – شرکت های کوچک و متوسط (SMEs)، بخش بزرگ و مهمی از اقتصادی ایالات متحده و بریتانیا را تشکیل می دهند و استنتاج شده که پلتفرم های تجارت الکترونیکی طوری طراحی شده اند تا به مالکین شرکت ها و کسب و کارهای کوچک در این زمینه کمک کنند. علیرغم محبوبیت و اهمیت این پلتفرم های دیجیتالی، تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نشده است. این مقاله، اولین پژوهشی است که چشم انداز رقابتی پلتفرم های تجارت الکترونیکی SMEها را در دو بازار با استفاده از یک چارچوب نظری و تحلیلی بر مبنای تئوری های گروه استراتژیک و مدل کسب و کاری مورد بررسی قرار داده است. در کل، 144 پلتفرم با استفاده از یک روش پانل داده ای آنلاین آنالیز شده اند و 32 پاتفرم تجارت الکترونیکی SME پیشرو در ایالات متحده و بریتانیا شناسایی شده است. یک طبقه بندی نیز بر مبنای ساختارهای نظری حاصل از تئوری مدل کسب و کار ارائه شده است: گزاره ارزش، تکامل وب دوم، و مدل درآمد. پنج گروه استراتژیکی متمایز شناسایی شده است: بازدارنده های اطلاعاتی، شبکه سازی پایه ای، شبکه سازی پیشرفته، ماهیت شبکه سازی پیشرفته و بازارهای رسانه های اجتماعی. در نهایت، این پژوهش، مفاهیم مدیریتی را برای SMEها، ارائه دهندگان پلتفرم تجارت الکترونیکی SME، و اسپانسرهای خارجی پلتفرم ها (عمدتا بانک ها و سازمان های دولتی) ارائه داده است.
Small and medium-size enterprises (SMEs) constitute a large and important sector of the U.S. and U.K. economies and e-commerce platforms have evolved that are designed specifically to help small business owners and entrepreneurs. Despite the popularity and importance of these digital platforms, there is a paucity of research in this area. This article contributes to theory by being the first study to map out the competitive landscape of SME e-commerce platforms in two markets using a theoretical framework and analysis that is based on business model and strategic group theories. In total, 144 platforms were analyzed using an online panel data methodology, which identified 32 leading SME e-commerce platforms in the UK and United States. These leading platforms were analyzed at the market level using cluster analysis based on strategic group theory and website content analysis. A taxonomy is proposed based on theoretical constructs derived from business model theory: value proposition, Web 2.0 sophistication, and revenue model. Five distinctive strategic groups are identified: information laggards, basic networking, advanced networking, advanced networking mature, and social media markets. The study further outlines managerial implications for SMEs, SME e-commerce platform providers, and external sponsors of the platforms—predominantly government organizations and banks.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.