دانلود ترجمه مقاله مقایسه مدل های پایدار در توسعه خودروهای الکتریکی در تهران
عنوان فارسی |
مقایسه مدل های پایدار در توسعه خودروهای الکتریکی در تهران با استفاده از روش TOPSIS فازی |
عنوان انگلیسی |
Comparison of sustainability models in development of electric vehicles in Tehran using fuzzy TOPSIS method |
کلمات کلیدی : |
  توسعه پایدار؛ خودروهای الکتریکی؛ TOPSIS فازی؛ شیفت بار زمان – فضا |
درسهای مرتبط | انرژی های نو |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 25 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
دانلود پاورپوینت مقاله شاخص های پایدار پیشرفت خودروی برقی |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. توسعه پایدار (SD) 3. روش پیشنهادی 4. ارزیابی پایداری توسعه خودروها در تهران از سال 2002 تا 2018 5. روش TOPSIS فازی 6. سیاست گذاری مبتنی بر توسعه پایدار با استفاده از روش TOPSIS فازی 7. نفوذ EVها با استفاده از سیاست گذاری شیفت بار 8. نتیجه گیری
در مقاله حاضر، با توجه به مفهوم توسعه پایدار (SD)، پایداری توسعه «خودروهای الکتریکی» (EV ها) در تهران، ارزیابی می شود. این مقاله، تعریف متداول توسعه پایدار براساس فلسفه گسترده هماهنگ سازی و اولویت دهی جنبه های کلیدی عملکرد انسانی، طبیعی و سیستم ها را گسترش می دهد. در فلسفه جدید پیشنهاد شده این مقاله، تاکید بر جنبه های توسعه (طبیعت، انسانی، سیستم)، توازن و اولویت آنها می باشد. بنابراین، با استفاده از یک مدل پیشنهادی (NHS)، پایداری توسعه وسیله نقلیه الکتریکی در تهران از گذشته تا حال، ارزیابی می شود. نتایج نشان می دهند که این توسعه براساس یک مدل SD جدیداً پیشنهاد شده، از سال 2010 تا 2012 پایدار بوده است. اما، در سالهای 2002 تا 2010 و 2012 تا 2018 ناپایدار بوده است. بنابراین، طبق اساسی ترین جنبه های SD، تعدادی سناریوی سیاستی برای توسعه نفوذ EV معرفی می شوند. در روش پیشنهادی، ضریب نزدیک بودن هر سناریوی سیاستی محاسبه شده با بکار گیری TOPSIS فازی و سیاست های مختلف موثر بر توسعه EV ها، در تهران، رتبه بندی می شوند. طبق سیاست انتخاب شده، یک مفهوم جدید به نام «جابجایی بار زمانی-فضایی» (TSLS) پیشنهاد می شود که بوسیله EV ها انجام می گردد. این مفهوم، ناپایداری از سال 2018 را اصلاح خواهد کرد. مقدمه: یک EV، وسیله نقلیه ای است که از یک موتور الکتریکی برای تولید توان مکانیکی لازم برای حرکت خودرو، یا قسمتی از آن، استفاده می کند. در مقاله کریس و کراوس (2016)، سه نوع EV معرفی شده است: خودروی الکتریکی باطری خور (BEV)، خودروی الکتریکی با سوخت فسیلی (FCEV) و خودروی الکتریکی هیبرید (HEV). EV های باتری دار (BEV ها)، انرژی را به صورت الکتروشیمیایی در باتری ها ذخیره می کنند. از آنجایی که این وسایل نقلیه لازم است به شبکه متصل شوند، هزینه های اضافه برای پیاده سازی «خودرو به شبکه» (V2G)، ناچیز هستند (کمپتون و تومیک، 2005). در مقاله دنهولم و سیوشانسی (2011)، خودروی الکتریکی هیبرید پلاگین (PHEV) به عنوان نسل جدیدی از خودروها توصیف می شود که مزیت وسایل باتری کیفیت بالا و مزیت بالای خودروهای متداول را دارد. در سالهای اخیر، توسعه EV ها، جهت های جدیدی را در پیش گرفته است. بهینه سازی پارکینگ هوشمند EV های هیبرید با منابع انرژی تجدیدپذیر برای بهبود ویژگی های شبکه توزیع، مورد بررسی قرار گرفته است (فاریوار، وفائیی پور، رهبری و روزن، 2014).
In the present article, regarding the concept of sustainable development (SD), the sustainability of Electric Vehicles (EVs) development in Tehran is evaluated. This paper expends the conventional definition of sustainable development based on a broad philosophy of harmonizing and prioritizing key aspects of human, nature, and systems performances. In the new proposed philosophy of this paper, the emphasis is placed on the aspects of development (Nature, Human, System), their balance, and priority. Then, using a proposed model (NHS), the sustainability of vehicle development in Tehran from the past to the present is evaluated. The results show that this development based on the new proposed SD model has been sustainable from 2010 to 2012. But it has been unstable in 2002–2010 and 2012-2018. Then, according to the most critical aspects of SD, some policy scenarios for the development of EV penetration are introduced. In the proposed method, the closeness coefficient of each policy scenario calculated utilizing fuzzy TOPSIS and the various policies affecting the development of EVs in Tehran ranked. According to the selected policy, a new concept is proposed called Time-Space Load Shifting (TSLS) which is done by EVs. This concept will modify the instability from 2018. Introduction: An EV is referred to as a vehicle that utilizes an electric motor to provide all or part of the mechanical power needed to drive it. In Chris and Krause (2016) three types of EVs have introduced: Battery Electric Vehicle (BEV), Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV), and Hybrid Electric Vehicle (HEV). Battery EVs save energy electrochemically in batteries. Since these vehicles need to be connected to the grid, the additional costs for the Vehicle to Grid (V2G) implementation are insignificant (Kempton & Tomic, 2005). In Denholm and Sioshansi (2011), Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV) is described as the new generation of vehicles, which has the advantage of high-performance battery vehicles and the high advantage of conventional vehicles. In recent years, the development of EVs has taken new directions. Optimization of intelligent parking of hybrid EVs with renewable energy sources to enhance distribution network features has been explored (Farivar, Vafaeipour, Rahbari, & Rosen, 2014).
ترجمه این مقاله در 34 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 12 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.