دانلود ترجمه مقاله تاثیر ادراک دانشجویان از محیط یادگیری متنوع بر تمایل به کارآفرینی

عنوان فارسی

آیا اِدراک دانشجویان از محیط یادگیری متنوع می تواند بر قصدهای آنها برای کارآفرینی اثرگذار باشد؟

عنوان انگلیسی

Can students’ perception of the diverse learning environment affect their intentions toward entrepreneurship?

کلمات کلیدی :

  تمایل به کارآفرینی؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده؛ محیط یادگیری متنوّع؛ کارآفرینی؛ تنوّع

درسهای مرتبط مدیریت کارآفرینی
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 88
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. چارچوب نظری 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – مدارس کسب و کار، نقش مهمی را در اثرگذاری بر قصدها و رفتارهای کارآفرینی دانشجویان ایفا می کنند. هرچند تحقیقات پیوند دهنده آموزش کارآفرینی با قصدهای{کارآفرینی} به وفور موجود است، اما تعداد اندکی از مطالعات بر محیط یادگیری از منظر تنوّع، تمرکز کرده اند. این مقاله، مدل شناخته شده نظریه رفتار برنامه ریزی شده را پذیرفته است تا اثر اِدراک دانشجویان از محیط های یادگیری متنوّع بر قصدهای آنها برای کارآفرینی را بدقّت بررسی کند. با استفاده از یک رویکرد کمّی، داده ها از 407 دانشجو در یک مدرسه کسب و کار بین المللی در فرانسه گردآوری گردید. نتایج نشان می دهد که اِدراک مطلوب دانشجویان از احترامی که مدارس کسب و کار آنها نسبت به تنوّع نشان می دهند، شکل گیری قصدهای کارآفرینی آنها را از طریق اثر میانجی نگرش های شخصی به کارآفرینی، هنجارهای ذهنی، و کنترل رفتاری اِدراک شده، تحت تاثیر مثبت قرار می دهد. این مطالعه، دانش موجود درباره محیط های یادگیری و اثر آنها بر قصدهای کارآفرینی دانشجویان را می افزاید. این{مطالعه}، تحقیقات مبتنی بر مدل نظریه رفتار برنامه ریزی شده را با گنجاندن یک سازه بی پیشینه یعنی محیط یادگیری متنوّع، غنی و پُربار می سازد. در عمل، این{مطالعه} کارشناسان و نهادهای دانشگاهی را از نیاز به سرمایه گذاری روی تنوّع به منظور توسعه دادن قصدهای کارآفرینی دانشجویان و منجر شدن به کارآفرینی، آگاه می سازد. مقدمه: فعّالیت های کارآفرینی، محرّک رشد اقتصادی هستند و امروزه، نهادهای دانشگاهی تحت فشار بیشتری قرار گرفته اند تا ذهنیّت کارآفرینی در دانشجویان را به تحرّک وادارند ( کمیسیون اروپا، 2012؛ پینیِرو- چوسا، لوپِز- کابارکوس، رومِرو- کاسترو، و پرِز- پیکو، 2020 ) . در حقیقت، دانشگاه ها و مدارس کسب و کار، کارگزاران فرآیند کارآفرینی هستند؛ به این معنا که اثر مثبتی بر رفتار کارآفرینی دانشجویان برجای می گذارند ( فرناندِز- پرِز، مونتِس- مِرینو، رودریگِز- آریزا، و گالیسیا، 2019؛ مونیر، جیان فِنگ، و رمضان، 2019 ) . از آنجائیکه قصدها به عنوان زمینه سازهای رفتار نگریسته می شوند، مدل های مبتنی بر قصد، توجه پژوهشگران کارآفرینی را به خود جلب کرده اند؛ مشخّصاً، نظریه رفتار برنامه ریزی شده آجزِن (1991) که سه پیشایند قصد (شامل، 1. نگرش نسبت به رفتار؛ 2. هنجارهای ذهنی؛ و 3. درجه کنترل رفتاری اِدراک شده) را بیان می کند ( لورتی و کاستو جیووانی، 2015) مورد توجه فزاینده پژوهشگران قرار گرفته است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Business schools play a major role in influencing students’ entrepreneurial intentions and behaviors. Although research linking entrepreneurship education with intentions is abundant, few studies have focused on the learning environment through the lens of diversity. This paper adopts the well-established theory of planned behavior (TPB) model to explore the impact of students’ perception of diverse learning environment on their intentions toward entrepreneurship. Using a quantitative approach, data was collected from 407 students in an international business school in France. The results show that students’ favorable perception of the respect their business schools show diversity positively influences the formation of their entrepreneurial intentions through the mediating effect of personal attitude toward entrepreneurship, subjective norms, and perceived behavioral control. This study contributes to existing knowledge about learning environments and their impact on students’ entrepreneurial intentions. It enriches research based on the TPB model through integrating an unprecedented construct: the diverse learning environment. In practice, it informs academic practitioners and institutions about the need to capitalize on diversity to develop students’ entrepreneurial intentions and drive entrepreneurship. Introduction: Entrepreneurial activities drive economic growth, and today, more pressure is being placed on academic institutions to stimulate the entrepreneurial mindset of students (European Commission, 2012; Piñeiro-Chousa, López-Cabarcos, Romero-Castro, & Pérez-Pico, 2020). Indeed, universities and business schools are agents of the entrepreneurial process in the sense that they positively influence students’ entrepreneurial behavior (Fernández-Pérez, Montes-Merino, Rodríguez-Ariza, & Galicia, 2019; Munir, Jianfeng, & Ramzan, 2019). Since intentions are viewed as precursors of behavior, intention-based models have gained the attention of entrepreneurship scholars; in particular, Ajzen's (1991) theory of planned behavior (TPB), which suggests three antecedents of intention (1. attitude toward the behavior; 2. subjective norms; and 3. the degree of perceived behavioral control; Lortie & Castogiovanni, 2015), has gained increased scholarly attention.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله تاثیر ادراک دانشجویان از محیط یادگیری متنوع بر تمایل به کارآفرینی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi