دانلود ترجمه مقاله استراتژی هایی برای بهبود ارتباط خریدار و فروشنده
عنوان فارسی |
استراتژی هایی برای بهبود ارتباط خریدار و فروشنده: اعتبارسنجی و توسعه مقیاس |
عنوان انگلیسی |
Strategies for Buyer Supplier Relationship Improvement: Scale Development and Validation |
کلمات کلیدی : |
  شیوه های توسعه عرضه کننده؛ بهبود ارتباط خریدار و فروشنده؛ قابلیت اطمینان؛ اعتبارسنجی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 27 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. چارچوب پیشنهادی تحقیق 4. روش تحقیق 5. بحث و بررسی و نتیجه گیری 6. محدودیت ها و چشم انداز تحقیقات آتی
برای یک «شرکت سازنده تجهیزات خودی» ساختن همه اجزاء درون شرکت امکان ناپذیر است که این بخاطر نیاز به برون سپاری تعدادی از اجزاء/فرآیندها به پایگاه تامین کننده، می باشد. برای اینکه بتوانیم در بازار رقابتی باشیم، پایگاه تامین کننده خریدار باید خودکارآمد و توسعه یافته باشد. این توسعه تامین کننده بوسیله پیاده سازی شیوه های توسعه تامین کننده مختلف طبق الزامات، قابل حصول است. امروزه، همراه با توسعه تامین کننده، بهبود رابطه بین خریدار و تامین کننده نقشی حیاتی برای حصول به مزیت های رقابتی ایفا می کند. در این مقاله، یک چارچوب از دستیابی به بهبود روابط خریدار-تامین کننده از طریق توسعه یک تامین کننده به بحث گذاشته می شود و مقیاس مورد نیاز برای اندازه گیری همه ساختار، اعتبار سنجی شده است. برای بررسی تاثیر بهبود رابطه تامین کننده خریدار از طریق شیوه های توسعه تامین کننده و شیوه های رابطه خریدار-تامین کننده، یک مطالعه پیمایشی برای شرکت های تولیدی که عمدتاً شامل قطعات خودرو، سازندگان موتور، تولید کنندگان ژنراتور و تولید کنندگان ماشین ابزار هستند، انجام شد. این پژوهش به سراغ 628 پاسخگر رفت که از آنها 536 پاسخگر علاقه خود به پاسخ دادن نشان دادند، داده های بدست آمده از 512 پاسخگر استفاده شد زیرا 24 پاسخگر، اطلاعات را بطور ناکامل پر کرده بودند. تحلیل پایایی، تحلیل عاملی اکتشافی (EFA) و تحلیل عاملی تایید کننده (CFA) برای روایی و پایایی مقیاس با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS، بکار گرفته شدند. این مقیاس چند گویه ای، شواهدی قوی از پایایی و روایی نشان دادند. مقدمه: اصطلاح «توسعه تامین کننده»، تلاش های صورت گرفته توسط سازندگان (خریدار) برای افزایش تعداد تامین کنندگان معتبر و بهبود عملکرد تامین کنندگان را توصیف می کند. به بیان دقیقتر، توسعه تامین کننده به صورت هرگونه تلاش صورت گرفته توسط یک شرکت خریدار صنعتی جهت بهبود عملکرد یا قابلیت های تامین کنندگانش، تعریف شده است [1، 2]. همکاری با تامین کنندگان می تواند باعث کارآمدتر شدن خریدار می شود و بنابراین این امکان را بوجود می آورد که کالاها در قیمت های کمتر خریداری شوند و همچنین باعث می شود که خریدار به دنبال شایستگی اصلی خود بگردد تا رقابت پذیرتر باقی بماند [3]. توسعه تامین کننده، یک نوع همکاری بین یک خریدار و یک تامین کننده در تلاش برای بهبود پیوسته در عملکرد تامین کننده است تا باعث رقابت پذیر شدن خریدار شود [4-6]. توسعه تامین کننده را می توان در ادامه به توسعه رابطه، بهبود مزیت رقابتی ارتباط داد و این تلاش ها باعث سودآوری خریدار و تامین کننده می شود. تاکید بیشتر این تلاش ها برای توسعه تامین کننده به سمت عملکرد تامین کننده، مزیت رقابتی خریدار و بهبود رابطه خریدار-تامین کننده، می باشد [5]. توسعه تامین کننده، یک راهکار نوظهور و موجه برای خریدار است، زیرا تامین و تدارک یک تامین کننده جدید در هر زمان و ساختن همه محصولات در کارخانه، یک راهکار موجه و امکان پذیر است [2، 4]. رابطه قوی بین خریدار و تامین کننده تاثیر مثبتی بر عملکرد تامین کننده می گذارد، که این نیز ارتباط مثبتی با عملکرد سازمانی دارد. افزایش همکاری استراتژیک خریداران و تامین کنندگان جهت ایجاد یک رابطه قوی و درازمدت، لازم است [6، 7].
It is not possible for an Own Equipment Manufacturer to manufacture all components in house, due to which need of out sourcing of some components/process to supplier base occurs. For being competitive in market supplier base of buyer should be self-efficient and developed one. This development of supplier can be achieved by implementing different supplier development practices as per the requirement. Now days along with supplier development, relationship improvement between buyer and supplier plays a vital role for taking competitive advantages. In this article a frame work of achieving buyer supplier relationship improvement through development of a supplier is discussed and scale required for measuring all construct is being validated. To examine the impact of buyer supplier relationship improvement through supplier development practices and buyer supplier relationship practices, a survey was conducted for manufacturing companies mainly including Auto Ancillaries, Engine Manufactures, Generator Manufactures and Machine Tool Manufactures. Researcher approached 628 respondents, out of which 536 respondents showed interest to response, data from 512 respondents were used as 24 respondents filled information incompletely. Reliability Analysis, Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA) are applied for reliability and validity of scale with use of SPSS and AMOS software. The multi-item scale shows strong evidence of reliability and validity. Introduction: The term “Supplier Development” describes efforts by manufacturers (Buyer) to increase the number of viable suppliers and improve supplier's performance. More specifically supplier development has been defined as any effort by an industrial buying firm to improve the performance or capabilities of its suppliers [1, 2]. Cooperation with suppliers can make buyer more efficient and thus enable goods to be purchased at lower prices and also makes buyer to look for his core competency to remain more competitive [3]. Supplier development is a kind of cooperation between a buyer and a supplier to seek continuous improvement in supplier performance to make buyer competitive [4-6]. Supplier development can further linked with relationship development, improvement in competitive advantage and these efforts will lead to profitability of buyer and supplier. More focus of these efforts for supplier development is towards supplier performance, buyer competitive advantage, and buyer-supplier relationship improvement [5]. Supplier development is an emerging and feasible solution for the buyer, as procuring a new supplier every time and manufacturing all products in-house is a feasible solution [2, 4]. Strong relationship between buyer and supplier positively affects supplier performance, which is positively related to organisational performance. There is an increased need for buyers and suppliers to strategically collaborate to build a stronger and long-term relationship [6, 7].
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.