دانلود ترجمه مقاله مدیریت اطلاعات استراتژیک در کانال توزیع
عنوان فارسی |
مدیریت اطلاعات استراتژیک در یک کانال توزیع |
عنوان انگلیسی |
Strategic information management in a distribution channel |
کلمات کلیدی : |
  تبلیغات با کیفیت؛ تحقیقات روی بازار؛ کانال توزیع؛ زمانبندی تصمیم گیری؛ نظریه بازی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 26 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. ارائه مدل 4. تحلیل 5. بسط مدل 6. نتیجه گیری
اطلاعات نامتقارن دو طرفه غالباً از عملکرد اعضای کانال تولید کننده- توزیع خرده فروشی، جلوگیری می کند. معمولاً، سازنده بهترین و بیشترین اطلاعات در مورد کیفیت محصولش نسبت به خرده فروش دارد، درحالی که خرده فروش اطلاعات بیشتری در مورد اولویت ها و سلایق مشتریان برای کیفیت محصول در مقایسه با تولید کننده دارد. رفع این خلاء های اطلاعاتی می تواند تصمیمات قیمت گذاری کانال سودمندتر (عمده فروشی و خرده فروشی) را ممکن سازد. مخصوصاً اینکه، بعد از اینکه سازنده کیفیت محصول خودش را بداند، می تواند با هزینه معینی آنرا به خرده فروش پایین دست و مشتریانش، تبلیغ کند. بطور مشابه، خرده فروش می تواند تصمیم به انجام پژوهش بازاری به هزینه معینی بگیرد تا دقیقتر اولویت مصرف کنندگانش در مورد کیفیت محصول را تعیین کند و یافته خود را با سازنده به اشتراک بگذارد. در این مقاله، نویسندگان تاثیرات استراتژیک دو زمان بندی مختلف این تصمیمات پر کننده خلاء اطلاعاتی را بررسی می کنند: در سناریوی «پژوهش بازاری پیش دستانه» (UMR)، خرده فروش ابتدا با تصمیم پژوهش بازاری خود حرکت می کند و سپس تولید کننده تصمیم تبلیغات کیفیت محصول خود را انجام می دهد. به صورت دیگر سناریوی «تبلیغ پیشدستانه کیفیت» (UQA)، سازنده ابتدا در مورد تبلیغ کیفیت محصول تصمیم می گیرد و سپس خرده فروش به تصمیم پژوهش بازاری خود می پردازد. این مقاله به نحو تحلیلی، تاثیرات استراتژیک سناریوهای UMR و UQA بر استراتژی های اطلاعات تعادل شرکت و سودمندی ها (payoffs) در یک محیط اطلاعات نامتقارن دو طرفه را برای اولین بار تحلیل و مقایسه می کند. نویسندگان در یافته اند که خرده فروش همیشه در سناریوی UQA نسبت به سناریوی UMR، در شرایط بهتری قرار دارد، درحالی که سازنده می تواند ترتیب UMR یا UQA را براساس هزینه های نسبی پژوهش بازاری و تبلیغ کیفیت محصول، مفیدتر می بیند. این تحلیل ها دیدگاه ها و راهنمایی های جدیدی برای اکتساب اطلاعات و هماهنگی کارآمدتر و سودمندتر در کانال های تولید کننده-خرده فروش دو طرفه، حاصل می کنند.
Two-way asymmetric information frequently hampers performances of manufacturer-retailer distribution channel members. Typically, the manufacturer is better informed about the quality of his product than the retailer while the latter knows more about her consumers’ preference for product quality than the manufacturer. Bridging these information gaps can enable more profitable channel (wholesale and retail) pricing decisions. Specifically, once the manufacturer knows his product quality, he can at some cost advertise it to the downstream retailer and her consumers. Similarly, the retailer can decide to conduct market research at some cost to more precisely determine her consumers’ preference for product quality and share her finding with the manufacturer. In this paper, the authors examine the strategic impacts of two alternative timings of these information gap-filling decisions: In the “Upfront Market Research” (UMR) scenario, the retailer moves first with her market research decision and then the manufacturer makes his product quality advertising decision. Alternatively, in the “Upfront Quality Advertising” (UQA) scenario, the manufacturer first decides about product quality advertising and then the retailer proceeds with her market research decision. This paper analytically investigates and compares the strategic impacts of the UMR and UQA scenarios on the firms’ equilibrium information strategies and payoffs in a two-way asymmetric information setting for the first time. The authors find that the retailer is always better off in the UQA than the UMR scenario while the manufacturer can find either UMR or UQA decision sequence more beneficial depending on the relative costs of market research and product quality advertising. The analyses offer new insights and guidelines for more efficient and profitable information acquisition and coordination in bilateral manufacturer-retailer channels.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.