دانلود ترجمه مقاله فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک در بین المللی سازی

عنوان فارسی

فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک در بین المللی سازی: آیا فرهنگ ملی شرکت های مرکزی اهمیت دارد؟

عنوان انگلیسی

Strategic decision-making processes in internationalization: Does national culture of the focal firm matter?

کلمات کلیدی :

  فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک؛ فرهنگ ملی؛ بین المللی سازی

درسهای مرتبط مدیریت استراتژیک
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 نشریه : ELSEVIER
سال انتشار : 2011 تعداد رفرنس مقاله : 159
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است.
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. پیشینه تحقیق و فرضیات 3. روش تحقیق 4. یافته ها و بحث و بررسی 5. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

ما به دنبال بررسی این هستیم که ارزش های فرهنگ ملی چه تاثیری بر فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک (SDMP های) شرکت های بین المللی شده می گذارند. ما از نظریه نسبیت فرهنگی استفاده می کنیم تا تبیین کنیم که چگونه شرکت هایی از کشورهای مختلف، تصمیمات بین المللی می گیرند. فرضیه هایی در مورد ارتباط بین سه بعد SDMP و سه جنبه فرهنگ ملی، بخصوص روابط بین تمرکز زدایی سلسله مراتبی و فاصله قدرت؛ ارتباطات جانبی و فردگرایی؛ و رسمی سازی و اجتناب از عدم قطعیت را ارائه می دهیم. شواهدی از یک مطالعه مقیاس بزرگ انجام شده برروی 528 شرکت کوچک و متوسط بین المللی شده واقع در ایالات متحده، انگلیس، یونان و قبرس، ارائه می دهیم. یافته ها، فرضیه های ما را به استثنای فرضیات مرتبط با ارتباطات جانبی و فردگرایی را تایید می کنند. فرهنگ ملی شرکت هدف، با توجه به SDMP ها در بین المللی سازی، اهمیت دارد. همچنین، دلالت ها و جهت های پژوهشی به بحث گذاشته می شوند. مقدمه: هدف این مقاله، بررسی آن است که به چه نحو «فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک» (SDMP ها)، در شرکت های بین المللی شده با فرهنگ های مختلف، تغییر می کنند. تاکید ما بر شرکت بین المللی شده هدف است که از یک کشور مبداء معین نشات می گیرد نه تفاوت ها بین شرکت های بین المللی شده هدف و صادراتشان، شرکت سرمایه گذاری مشترک یا شریکان تابعه تحت مالکیت کلی خارج از کشور. مسئله بررسی شده تصمیم گیری در شرکت های بین المللی شده، مضمومی است که اهمیت قابل ملاحظه ای دارد. مدیریت به عنوان یک محرک کلیدی در پشت موفقیت شرکت بین المللی شده، محسوب می شود (لی و پارک، 2006؛ مک دوگال و اویات، 1996). این استدلال، با جنبه رده بالاتر (بوئکر، 1997؛ هامبریک و میسون، 1984؛ میلر، دی وریس و تولوز، 1982)، که بیان می کند مدیران ارشد شرکت، استراتژیست هایی هستند که جهت حرکت شرکت هایشان را مشخص می کنند، همسویی دارند. براساس این منطق، مدیران ارشد، تصمیم هایی متناسب با گرایش های شناختی، فرآیندهای ادراکی، ارزش ها و تجربیاتشان که می توانند بر عملکرد سازمانی تاثیر بگذارند، می گیرند.

نمونه متن انگلیسی مقاله

We seek to examine how national culture values affect strategic decision-making processes (SDMPs) of internationalized firms. We employ the cultural relativity theory to explain how firms from different countries make international decisions. We advance hypotheses regarding the associations between three SDMP dimensions and three national culture aspects, notably the relationships between hierarchical decentralization and power distance; lateral communication and individualism; and, formalization and uncertainty avoidance. We present evidence from a large-scale study conducted on 528 internationalized small and medium-sized firms based in the USA, UK, Greece and Cyprus. The findings support our hypotheses with the exception of that concerning lateral communication and individualism. The national culture of the focal firm matters as far as SDMPs in internationalization are concerned. Implications and further research directions are discussed. Introduction: This paper aims to investigate how strategic decision-making processes (SDMPs) vary among internationalized firms of different cultures. Our emphasis is on the focal internationalized enterprise that originates from a given home country; rather than on the differences between focal internationalized enterprises and their export, joint venture or wholly-owned subsidiary partners abroad. The examined issue of decision-making in internationalized firms is a theme that has considerable importance. Management stands out as a key driver behind the success of the internationalized firm (Lee & Park, 2006; McDougall & Oviatt, 1996). This argument is in line with the upper-echelon perspective (Boeker, 1997; Hambrick & Mason, 1984; Miller, De Vries, & Toulouse, 1982) that posits that top managers of the firm are the strategists who set the direction of their enterprises. Based on this logic, top managers make decisions consistent with their cognitive orientations, perceptual processes, values and experiences, which can influence organizational performance.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

سفارش ترجمه تخصصی این مقاله

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود ترجمه مقاله فرآیندهای تصمیم گیری استراتژیک در بین المللی سازی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi