دانلود ترجمه مقاله ادغام پایداری با تصمیم گیری استراتژیک
عنوان فارسی |
ادغام پایداری با تصمیم گیری استراتژیک: یک روش AHP فازی برای انتخاب موضوعات پایداری مرتبط |
عنوان انگلیسی |
Integrating sustainability into strategic decision-making: A fuzzy AHP method for the selection of relevant sustainability issues |
کلمات کلیدی : |
  تصمیم گیری استراتژیک؛ پایداری شرکت؛ توسعه پایدار؛ ارزش مشترک؛ AHP فازی؛ ایزو 26000 |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 78 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. یک روش AHP فازی برای انتخاب موضوعات پایداری مرتبط 4. کاربرد روش پیشنهادی 5. نتایج 6. مفاهیم مدیریتی 7. بحث و بررسی و نتیجه گیری
بحث و بررسی و نتیجه گیری: پایداری مهمترین چالش قرن 21ام می باشد. جهت حفظ موفقیت و رقابت، شرکت ها باید پذیرای انتقال به مشارکت پایداری در فرایندها، استراتژی ها و چشم انداز بلندمدت باشند. به این دلیل، علاقه روزافزونی به موضوع ادغام پایداری در تصمیم گیری استراتژیک وجود دارد. با این حال، بررسی آثار، کمبودهای موجود در این زمینه از تحقیقات پایداری را نشان داد. حتی اگر تحقیقات متعددی به ارائه استراتژی های پایداری یک شرکت بپردازند، کمبود روش های عملی برای ادغام پایداری در تصمیم گیری استراتژیک از ارزش مشترک و دیدگاه جامع وجود دارد (انگرت و همکارانش، 2016). بعلاوه، بررسی کمبود روش های جمع آوری و ارزیابی انتظارات متضاد انواع مختلف سهامداران در اقدامات پایداری شرکت ها را نشان داد (برای مثال، ماتوس و سیلوستر، 2013). همچنین، فقدان روش های ادغام پایداری در تصمیم گیری استراتژیک تحت محدودیت های منابع و قابلیت وجود دارد، همچون مواردی که SMEها را محدود کرده و آنها را از کسب مزیت رقابتی در فرصت های مبتنی بر پایداری باز می دارند (برای مثال، حان، 2013). در پاسخ به کمبودهای مطرح، این مقاله به ارائه روش AHP فازی پرداخته و پشتیبانی عملی خود را از تصمیم گیرندگان استراتژک در اولویت بندی مرتبط ترین جنبه های پایداری ارائه می دهد. مسائل پایداری همچون راه حل های تصمیم گیری، موارد لیست شده در استاندارد ISO 2600 (موضوعات و مسائل ISO) می باشند. معیارهای تصمیم گیری متشکل از سلسله مراتب AHP فازی، فعالیت های زنجیره ارزش و ابعاد زمینه رقابتی را باهم ادغام می کنند. روش پیشنهادی به شرکت اجازه تعیین مسائل و موضوعات ISO با بیشترین پتانسیل تولید ارزش مشترک، تعیین موقعیت استراتژیکی شرکت، قابلیت ها و فعالیت های داخلی شرکت را می دهد (پورتر و کرامر، 2006؛ پورتر و کرامر، 2011). بنابراین، روش به شرکت در زمینه انتخاب موضوعات و مسائل پیرامون ISO کمک می کند تا به توسعه استراتژی های پایداری بپردازند. شرکت می تواند با استفاده از روش AHP فازی به شناسایی اقدامات پایداری ویژه برای ادغام در فرایندهای کسب و کار و شناسایی سطوح اولویت شیوه های خوب مسئولیت اجتماعی پیشنهادی تحت استاندارد ISO 26000 بپردازد.
Discussion and conclusions: Sustainability is the most important challenge of the 21th century. In order to remain successful and competitive, companies have to embrace the transition to sustainability incorporating sustainability into their processes, strategies and long term vision. For this reason, there is increasing interest in the topic of integrating sustainability into strategic decision-making. Nevertheless, a review of the literature revealed shortcomings in this field of sustainability research. Even if, various researches present sustainability strategies a company may follow, there is a scarcity of practical methods for integrating sustainability into strategic decision-making from a shared value and holistic perspective (Engert et al., 2016). Moreover, the review revealed the scarcity of methods for gathering and evaluating the conflicting expectations of different types of stakeholders on the sustainability initiatives of companies (e.g. Matos and Silvestre, 2013). Also, there is a lack of methods for integrating sustainability into strategic decision-making under resource and capability constraints, such as those that often limit SMEs and prevent them from gaining a competitive advantage from sustainability- led opportunities (e.g. Hahn, 2013). In response to the highlighted shortcomings, this paper proposes a fuzzy AHP method, providing practical support for strategic decisionmakers in the prioritization of the most relevant sustainability aspects. The sustainability issues used as decisional alternatives are those listed in the ISO 26000 standard (ISO subjects and issues). The decisional criteria composing the fuzzy AHP hierarchies integrate the ‘value chain’ activities and the ‘competitive context’ dimensions. The proposed method allows the company to identify the ISO issues and subjects with greatest potential to generate shared value, taking account of the company's strategic positioning, capacities and internal activities (Porter and Kramer, 2006; Porter and Kramer, 2011). The method thus assists the company in the selection of the ISO subjects and issues around which to develop sustainability strategies. The company can also identify specific sustainability initiatives for integration into its business processes, by using the fuzzy AHP method to identify levels of priority for the ‘good practices’ of social responsibility, suggested under the ISO 26000 standard.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.