دانلود ترجمه مقاله آموزش مدیریت ورزشی از طریق دیدگاه کارآفرینانه
عنوان فارسی |
آموزش مدیریت ورزشی از طریق دیدگاه کارآفرینانه: تحلیل تأثیر آن بر دانشجویان علوم ورزشی اسپانیا |
عنوان انگلیسی |
Sport management education through an entrepreneurial perspective: Analyzing its impact on Spanish sports science students |
کلمات کلیدی : |
  مدیریت ورزشی؛ آموزش کارآفرینی؛ دانشگاه؛ دانشجویان علوم ورزشی؛ نظریه رفتار برنامه ریزی شده؛ جو دانشگاه |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 14 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 78 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. آموزش کارآفرینی 3. اصول و روش ها 4. نتایج 5. بحث 6. نتیجه گیری
از آنجائیکه آموزش کارآفرینی از قابلیت بهبود اشتغال پذیری دانشجویان برخوردار است، از اینرو در گذر زمان اهمیت فزاینده ای می یابد. با این وجود، اگرچه در سال های اخیر، آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها مطرح شده است، اما ادغام آن در زمینه آموزش ورزشی با کاستی هایی همراه بوده است. بنابراین هدف از این مطالعه، ارائه روشی برای درک موضوع مدیریت ورزشی از دیدگاه کارآفرینانه و ارزیابی اثرات آن رویکرد بر دانشجویان می باشد. از اینرو در این مطالعه، نمونه ای متشکل از 54 دانشجوی علوم ورزشی از یکی از دانشگاه های اسپانیا مورد تحلیل قرار گرفته است. همچنین در مطالعه حاضر، یک طراحی طولی با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده آژن (1991)، مقاصد کارآفرینانه، جو کارآفرینانه و مهارت های کارآفرینانه به عنوان مبنایی برای تحلیل تأثیرات این رویکرد بر دانشجویان انجام گرفته است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که دانشجویانی که این آموزش را دریافت میکنند، درک خود را در زمینه کنترل رفتاری درک شده و جو دانشگاه نسبت به کارآفرینی بهبود میبخشند. همچنین این مطالعه تأکید میکند که این رویکرد بسته به ویژگیهای موجود، از تأثیر متفاوتی بر دانشجویان برخوردار است. در نهایت در این مطالعه، مجموعه ای از مفاهیم کاربردی برای مدیران آموزش ورزشی نیز ارائه شده است.
Entrepreneurship education is becoming increasingly important because it can improve the employability of students. However, although it has been introduced in universities in recent years, its integration into sports education is still scarce. Therefore, the aim of this study is to present a way of approaching a sports management subject from an entrepreneurial perspective and to evaluate the effects of that approach on students. For this purpose, a sample of 54 sports science students from a Spanish university has been analysed. A longitudinal design has been carried out using Ajzen's theory of planned behaviour (1991), intrapreneurial intentions, the entrepreneurial climate and the entrepreneurial skills as the bases for analysing the effects of this approach on students. The results show that students who receive this training significantly improve their perception of perceived behavioural control and the university's climate towards entrepreneurship. This paper also highlights that the approach affects students differently depending on their existing characteristics. Finally, a series of practical implications for sport education managers are presented.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.