دانلود ترجمه مقاله توسعه سرمایه روانشناختی و هوش هیجانی در آموزش عالی
عنوان فارسی |
توسعه سرمایه روانشناختی و هوش هیجانی در آموزش عالی: انجام آزمایش میدانی در مورد دانشجویان اقتصاد و مدیریت |
عنوان انگلیسی |
Developing psychological capital and emotional intelligence in higher education: A field experiment with economics and management students |
کلمات کلیدی : |
  سرمایه روانشناختی؛ هوش هیجانی؛ عملکرد تحصیلی؛ آموزش مدیریت؛ آموزش عالی؛ آزمایش میدانی |
درسهای مرتبط | مدیریت آموزشی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه نظری 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. نتیجه گیری
این مطالعه به بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر مدل یادگیری تجربی و روانشناسی مثبت با هدف افزایش سرمایه روانشناختی دانشجویان مدیریت (PsyCap) و هوش هیجانی (EI) در طی دوره آموزش عالی میپردازد. همچنین این مطالعه، نحوه تأثیر EI بر PsyCap و تأثیر هر دوی آنها بر عملکرد تحصیلی دانشجویانی که با میانگین نمره خود گزارش شده (GPA) مورد ارزیابی قرار گرفتند را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد. آزمایش میدانی با طرح نیمه آزمایشی با پیش آزمون- پس آزمون و گروه کنترل انجام گرفت. نتایج بدست آمده در این مطالعه، حاکی از تأثیرگذاری مداخله آموزشی در افزایش PsyCap (سرمایه روانشناختی) دانشجویان مدیریت و اثربخشی بیشتر بر عملکرد تحصیلی بوده است. با این وجود، مداخله آمزشی از اثربخشی کمتری بر افزایش کلی EI ( هوش هیجانی) دانشجویان برخوردار بوده است. همچنین، یافتههای این مطالعه با بررسی نقش آموزش مدیریت برای توسعه منابع روانشناختی دانشجویان به مقالات موجود کمک میکند. علاوه بر این، مطالعه حاضر از پیامدهای کلیدی برای موفقیت تحصیلی فارغالتحصیلان، قابلیت استخدام آینده و مشارکت مؤسسات در زمینه آموزش مدیریت مسئولانه برخوردار می باشد.
This study examines the effectiveness of an educational intervention built upon the experiential learning model and positive psychology aimed at increasing management students' psychological capital (PsyCap) and emotional intelligence (EI) during higher education (HE). It also analyses how EI influences PsyCap and how both affect students' academic performance measured by self-reported grade point average (GPA). A field experiment was used employing a quasi-experimental design with a pre-test-post-test and a control group. Results confirm the effectiveness of the educational intervention in increasing management students' PsyCap and further influencing academic performance; however, the intervention was less effective in increasing students' overall El. The findings of this paper contribute to the literature by examining the role of management education to develop students' psychological resources, which have key implications for graduates' academic success and future employability and institutions' engagement in responsible management education.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.