دانلود ترجمه مقاله رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی با رضایت از زندگی
عنوان فارسی |
رابطه بین هوش معنوی و هوش هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دبیرستان دخترانه استعداد درخشان بیرجند |
عنوان انگلیسی |
The Relationship Between Spiritual Intelligence and Emotional Intelligence with Life Satisfaction Among Birjand Gifted Female High School Students |
کلمات کلیدی : |
  هوش معنوی (SI)؛ هوش هیجانی (EI)؛ رضایت از زندگی (LS) |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 7 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2013 | تعداد رفرنس مقاله : 36 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت :
ندارد سفارش پاورپوینت این مقاله |
وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید |
1. مقدمه 2. اهداف 3. چهارچوب تحقیق 4. روش تحقیق 5. تحلیل آماری 6. نتایج 7. بحث و بررسی و نتیجه گیری
چکیده – این پژوهش رابطه بین هوش معنوی (SI) و هوش هیجانی (EI) با رضایت اززندگی (LS) را در میان دانش آموزان دبیرستان استعداد درخشان دخترانه در بیرجند را بررسی می کند. به این منظور، 123 دانش آموز با ملاحظه روش نمونه بردرای ساده، انتخاب شدند. نتایج آشکار کردند که عموماً رابطه معناداری بین SIو LS وجود ندارد، اما رابطه معناداری بین EI و LS وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که «فضیلت اخلاقی» در SI و «ارزیابی و بیان هیجان» و «تنظیم هیجان» در EI، تخمینگرهای معنادار برای LS هستند. همچنین، SI همراه با EI رابطه معناداری با LS دارند. مقدمه: سیستم خلقت الهی یک سیستم استثنایی است که درآن انسان ها تفاوت های فیزیکی، روانی و هیجانی دارند. میان این انسانها، ذهن های بی ثبات و سبک مغن و همچنین اشخاص مستعد وجود دارد. اشخاص دومی از نظر روانی بالاتر از دیگران هستند و به آنها اشخاص مستعد گفته می شود. به گفته باوم (1986)، «یک شخص مستعد کسی است که نشان دهنده سطح استثنایی عملکرد در یک یا چند زمینه از بیان (expression) می باشد یا این پتانسیل را داشته باشد». مطالعه مدرن در مورد مستعد بودن به روانشناسی تفاوت های شخصی ارتباط دارد. در قرن نوزده، بیستم و بیست و یکم، ساختارهای روانی هوش، خلاقیت و انگیزش، مبنایی برای درک مستعد بودن فراهم کردند (رابینسون و کلینکن بیرد، 2008). دانش آموزان مستعد کودکان و جوانایی هستند که قابلیت های عملکردی بالا در زمینه هایی مانند هوش، خلاقیت، هنر یا ظرفیت رهبری یا در زمینه های دانشگاهی خاص از خود نشان می دهند و ویاز به خدمات و فعالیت هایی دارند که معمولاً توسط مدارس ارائه نمی شوند تا چنین قابلیت هایی کامل رشد کنند (فیدلر، 1999). دانش آموزان مستعد ، مخترع، کنجکاو و پرسشگر هستند. آنها تمایل به چالش و وضعیت های پیچیده و درگیر شدن در حل مسئله دارند و خردمند و خلاق هستند (روسادو و همکاران، 2008).
This research determines the relationship between Spiritual Intelligence (SI) and Emotional Intelligence (EI) with Life Satisfaction (LS) among gifted female high school students in Birjand. For this purpose, 123 students were selected considering the Simple Sampling Method. The results revealed that there is generally no meaningful relation between SI and LS, but a meaningful relation between EI and LS does exist. The results of regression analysis showed that "Moral Virtue" in SI and "Appraisal & Expression of Emotion" and "Regulation of Emotion" in EI are meaningful predictors for LS. Also SI together with EI have a meaningful relationship with LS. Introduction: The divine system of creation is an exceptional system in which human beings have physical, mental, and emotional differences. Among these human beings, there are both feeble minded as well as talented people. The latter is mentally higher than the others and are called gifted people. According to Baum (1986), "a gifted person is someone who shows, or has the potential of showing an exceptional level of performance in one or more areas of expression". The modern study of giftedness relates to the psychology of individual differences. In the nineteenth, twentieth, and twenty-first centuries, the psychological constructs of intelligence, creativity, and motivation provided the foundation for understanding giftedness (Robinson & Clinkenbeard, 2008). Gifted students are children and youth who show high performance capabilities in areas such as intellect, creativity, art, or leadership capacity, or in specific academic fields, and require services or activities not ordinarily provided by the schools in order to fully develop such capabilities (Feidler, 1999). Talented students are inventive, curious, and inquisitive. They show a tendency to challenge and complex situations and engage in problem solving that is insightful and creative (Rosado et al., 2008).
محتوی بسته دانلودی:
PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.