دانلود ترجمه مقاله تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند
عنوان فارسی |
تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر ارزش ویژه برند |
عنوان انگلیسی |
The impact of corporate social responsibility on brand equity |
کلمات کلیدی : |
  ارزش ویژه برند؛ مسئولیت اجتماعی شرکت؛ ذینفعان |
درسهای مرتبط | برندینگ |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 52 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و توسعه فرضیات 3. روش 4. نتایج 5. بحث و بررسی 6. محدودیت ها و تحقیقات آتی
هدف: برخلاف سرمایه گذاری قابل توجه در پژوهشات، در زمینه مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (CSR)، هنوز هم عدم وجود وضوح، از لحاظ نحوه منجر شدن انواع مختلف فعالیت های CSR، به نتایجی که یک شرکت، با توجه به سرمایه گذاری اش در CSR، به دنبال آن است به چشم می خورد. هدف مقاله در دست، ارائه بینشی قوی درباره رابطه میان انواع فعالیت های CSR و ارزش برند است (BE). نویسندگان، یک چارچوب مفهومی که می تواند رابطه منحصر به فردی میان هر بعد CSR و BE را بررسی نماید، توسعه داده و آزمایش کرده است. همچنین این چارچوب، تعامل میان فعالیت های CSR مرتبط به محصول و فعالیت های CSR مرتبط با کارکنان را با فعالیت های CSR در میان سایر ابعاد، مورد بررسی قرار می دهد. طراحی/روش بررسی /رویکرد: نویسندگان، داده ها را از چندین منبع ثانویه، شامل کیندر، لایندربرگ و دومینی (KLD)، شرکت پژوهش و تحلیل گران، اینتربرند، کامپوستاد و CMR جمع آوری نمودند. نویسندگان از برآوردهای تاثیر رندوم، برای تقریب زنی رگرسیون پنل BE، به عنوان تابعی از بعدهای مختلف CSR یک شرکت، عبارات تعامل میان بعدهای CSR و کیفیت محصول و عبارت تعامل میان روابط کارکنان و سایر بعدهای CSR، در کنار مجموعه ای از متغیرهای کنترل و متغیرهای ساختگی سال، استفاده نمودند. یافته ها: مبتنی بر مجموعه داده پنل، در مقیاس بزرگ که شامل 78 شرکت، برای دوره 2000 تا 2014 می شود، نتایج نشان می دهد که CSR مرتبط با تنوع و حاکمیت، اثری مثبت بر BE دارد. CSR مرتبط با کارکنان، اثری منفی بر BE دارد و بعدهای کارکنان و محصولات، نقش مهمی در روابط میان سایر ابعاد CSR و BE ایفا می کنند. این نتایج، دلالت های قابل توجهی هم برای بعد نظری و عملی دارند. منشأ/ارزش: این مطالعه، چندین مشارکت، برای پژوهش های مرتبط، در زمینه CSR و قدرت برند دارد. اول این که مطالعه در دست، درباره تاثیر CSR، بر روی BE، در برابر مقیاس های جایگزین نتایج مرتبط با برند بررسی می کند. این مطالعه، از پایگاه داده KLD، برای تعیین نمراتی، برای فعالیت CSR شرکت بهره می جوید. مقاله در دست، اولین مقاله ای است که از پایگاه داده گسترده KLD، برای بررسی روابط، میان انواع فعالیت های CSR و BE استفاده می نماید. در وهله آخر باید گفت که این مطالعه به دنبال درک بهتر برخی از فاکتورهای سازمانی است که بر موفقیت نتایج CSR اثر می گذارد. به طور تخصصی، پژوهش ها تعامل فعالیت های CSR مرتبط با محصول ومرتبط با کارکنان، با فعالیت های CSR در میان سایر ابعاد را مورد بررسی قرار می دهد.
Purpose: Despite the significant investment in research on corporate social responsibility (CSR), there still exists a lack of clarity in terms of how different types of CSR activities lead to the outcomes a firm desires with their investment in CSR. The purpose of this paper is to provide greater insight on the relationship between types of CSR activities and brand equity (BE). The authors develop and test a conceptual framework, which examines the unique relationship between each CSR dimension and BE, as well as the interaction of product-related CSR activities and employee-related CSR activities with CSR activities across the other dimensions. Design/methodology/approach: The authors collected data from multiple secondary sources, including Kinder, Lydenberg and Domini (KLD) Research and Analytics Inc., Interbrand, Compustat and CMR. The authors used random-effect estimations to estimate panel regressions of BE as a function of the different dimensions of a firm’s CSR, interaction terms between CSR dimensions and product quality and interaction terms between employee relations and other CSR dimensions, as well as a set of control variables and Year dummy variables. Findings: Based upon a large-scale panel data set including 78 firms for the period of 2000–2014, the results show that diversity- and governance-related CSR have a positive effect on BE, employee-related CSR has a negative effect on BE and both product and employee dimensions play important roles in the relationships between other CSR dimensions and BE. These results have important implications for both theory and practice. Originality/value: This study makes several contributions to extant literature on CSR and brand strength. First, this study examines the impact of CSR on BE vs alternative measures of brand-related outcomes. This study uses the KLD database to determine scores for firm CSR activity. It is the first to use the extensive KLD database to examine the relationship between types of CSR activities and BE. Last, this study seeks to better understand some of the organizational factors which influence the success of CSR outcomes. Specifically, the research will examine the interaction of product-related and employee-related CSR activities with CSR activities across the other dimensions.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.