دانلود ترجمه مقاله استفاده از رسانه های اجتماعی، اضطراب اجتماعی، و احساس تنهایی
عنوان فارسی |
استفاده از رسانه های اجتماعی، اضطراب اجتماعی، و{احساس} تنهایی : یک مرور سیستماتیک |
عنوان انگلیسی |
Social media use, social anxiety, and loneliness: A systematic review |
کلمات کلیدی : |
  رسانه های اجتماعی؛ اضطراب اجتماعی؛{احساس} تنهایی؛ بزرگسالان جوان |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 98 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش ها 3. نتایج 4. بحث و بررسی
چکیده – پیشینه : استفاده از رسانه های اجتماعی، در جامعه مدرن، خصوصاً بین بزرگسالان جوان، بسیار شایع گردیده است. تحقیقات، بررسی کرده اند که استفاده از رسانه های اجتماعی، چه اثری بر بهزیستی برجای می گذارد، درحالیکه برخی از یافته ها نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی، با اضطراب اجتماعی و{احساس} تنهایی، مرتبط است. به نظر می رسد، افراد دچار اضطراب اجتماعی و{احساس} تنهایی، تعاملات اجتماعی آنلاین در رسانه های اجتماعی را ترجیح داده و جستجو می کنند. هدف : این مرور نظام مند، اضطراب اجتماعی و{احساس} تنهایی را در بستر استفاده از رسانه های اجتماعی، بررسی می کند. روش ها : یک جستجو در چندین پایگاه داده انجام شد. مقالات منتشر شده قبل از ماه مِی 2020 که با استفاده از رسانه های اجتماعی و اضطراب اجتماعی و/ یا {احساس} تنهایی مرتبط بود، مرور گردید. نتایج : افرادی که هم دچار اضطراب اجتماعی و هَم{احساس} تنهایی هستند، مشارکت آنلاین مشکل زا تری دارند و به دنبال حمایت اجتماعی در رسانه های اجتماعی می گردند، تا، به طور بالقوّه، عدم حمایت حضوری از خود را جبران کنند. اضطراب اجتماعی و{احساس} تنهایی، با استفاده مشکل آفرین از رسانه های اجتماعی مرتبط هستند؛ به نظر می رسد،{احساس} تنهایی یک عامل خطرساز برای مشارکت مشکل آفرین آنلاین باشد. نتیجه گیری :{احساس} تنهایی، یک عامل خطرساز برای استفاده مشکل آفرین از رسانه های اجتماعی است. تحقیقات بیشتر درباره رابطه بین اضطراب اجتماعی و استفاده از رسانه های اجتماعی، مورد نیاز می باشد. تاکنون، استفاده مشکل آفرین از رسانه های اجتماعی، از نظر فراوانی، و نَه الگوی استفاده، تعریف گردیده است. بیشتر تحقیقات، بر بررسی های مقطعی خود گزارشی این سازه ها تکیه داشته اند. طرح های{پژوهشی} آزمایشی تر و طولی لازم است تا روابط دو سویه بالقوّه بین اضطراب اجتماعی، {احساس} تنهایی و استفاده از رسانه های اجتماعی، آشکار شود.
Background: Social media use (SMU) has become highly prevalent in modern society, especially among young adults. Research has examined how SMU affects well-being, with some findings suggesting that SMU is related to social anxiety and loneliness. Socially anxious and lonely individuals appear to prefer and seek out online social interactions on social media. Objective: This systematic review examines social anxiety (SA) and loneliness (LO) in the context of SMU. Methods: A multi-database search was performed. Papers published prior to May 2020 relevant to SMU and SA and/or LO were reviewed. Results: Both socially anxious and lonely individuals engage online more problematically and seek out social support on social media, potentially to compensate for lack of in-person support. SA and LO are associated with problematic SMU; LO appears to be a risk factor for engaging problematically online. Conclusions: LO is a risk factor for problematic SMU. More research on the relationship between SA and SMU is needed. To date, problematic SMU has been defined in terms of frequency rather than pattern of use. Most research has relied on self-report cross-sectional examinations of these constructs. More experimental and longitudinal designs are needed to elucidate potential bidirectional relationships between SA, LO, and SMU.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.