دانلود ترجمه مقاله استفاده از اقدامات پیشین بازاریابی اجتماعی برای ارزیابی یک برنامه جدید
عنوان فارسی |
استفاده از اقدامات پیشین بازاریابی اجتماعی برای ارزیابی یک برنامه جدید، مطالعه موردی در خصوص بادپناهها |
عنوان انگلیسی |
Using previous social marketing efforts to assess a new program: The case of shelterbelts |
کلمات کلیدی : |
  کانادا؛ پژوهش کاربردی؛ بررسی و ارزیابی؛ تجزیه و تحلیل جدید؛ کمربند ایمنی در مزرعه؛ برنامه بازاریابی اجتماعی قبل از راه اندازی؛ مدل بازاریابی اجتماعی؛ داده های ارزیابی موردی؛ نظریه انتخاب منطقی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2017 | تعداد رفرنس مقاله : 38 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. پیشینه تحقیقاتی و چارچوب مفهومی 3. طراحی برنامه بازاریابی اجتماعی 4. روش و طراحی تحقیق 5. محدودیتها و تحقیقات آتی 6. نتیجهگیری و پیامدها
چکیده – هدف – هدف این مقاله ارائه یک رویکرد پژوهشی است که به بررسی نحوه استفاده از ارزیابی تلاش های بازاریابی اجتماعی پیشین برای ارزیابی و هدایت یک برنامه جدید باد پناه به نام "درخت کار" می پردازد. با هدف قرار دادن کشاورزان، هدف این برنامه جدید به دست آوردن مزایا و گسترش درختان پنبه در مزارع کانادایی به منظور باد پناه است. طراحی / روش تحقیق / رویکرد - در این مقاله از روش جدیدی استفاده می شود که بر دادههای ثانویه بدست آمده از شش مورد بازاریابی اجتماعی تکمیل شده به عنوان ورودیهای تجزیه و تحلیل تطبیقی با برنامه جدید استفاده می شود. در این راستا، یک چارچوب مفهومی پیشنهاد و مورد استفاده قرار می گیرد. این چارچوب شامل شاخصهای نتایج ارزیابی، ابعاد اصلی نظریه انتخاب منطقی و روشهای بدست آمده از تجربه است. یافته ها – تجزیه و تحلیلها نشان می دهد که پارامترهای کلیدی برنامه درخت کار باید برای برخی از تغییرات انجام شده مناسب باشد. با این حال، محدودیت در داده ها نیز راهکارهایی را برای تحقیقات آینده ارائه می دهد تا درک نویسندگان از بررسی یک برنامه بازاریابی اجتماعی جدید در مراحل پیشین را تقویت کند. در خصوص چگونگی انجام کارها، موقعیت و چرایی آن تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. محدودیتهای تحقیق / پیامدها – هفت شاخص ارائه شده تنها یک مجموعه مقطعی برای مقایسه هستند و به هیچ عنوان جامع و کامل نیستند. شش مورد انتخاب شده نمونههای کوچکی هستند که نمی توانند ماهیت محیطی برنامه جدید را به طور کامل بازتاب دهند؛ با این حال، شامل دادههای بحرانی برای تجزیه و تحلیل قیاسی هستند. دادههای مالی بر مبنای دلار نیستند، که به این دلیل ممکن است تجزیه و تحلیل بیشتری مورد نیاز باشد. کاربردهای احتمالی – این مقاله اهمیت مراحل ارزیابی روند بازاریابی اجتماعی را نشان می دهد. این مقاله امکان کنار گذاشتن ارزیاب های قبلی به منظور اطلاع سرمایهگذاران برنامههای جدید و بازاریابان اجتماعی در مرحله پیش از راهاندازی نشان می دهد. اصالت / ارزش – چارچوب مفهومی و روش ارائه یک رویکرد جدید برای استفاده از دادههای ارزیابی برای هدایت سرمایهها و راهکارهای جدید. این ایدهها با این امید ارائه می شود که در آینده دیگران نیز این ایدهها را توسعه دهند.
Purpose - This paper aims to report a research approach that explores how to use evaluations of previous social marketing efforts to assess and guide a new shelterbelt program called Working Tree. By targeting farmers, this new program aims to gain benefits from enhancing and expanding on-farm tree shelterbelts on the Canadian prairies. Design/methodology/approach - This paper uses a novel method that relies on secondary data from six completed social marketing cases as data for a comparative analysis with the new program. A conceptual framework is proposed and applied. This framework incorporates process and outcome indicators of evaluation, key dimensions of the rational choice theory and proven practices from experience. Findings - Analysis suggests key parameters of the Working Tree program to be appropriate, with some modifications. However, limitations in the data also point to avenues for future research to deepen the authors’ understanding of assessing a new social marketing program in the prelaunch phase. More research is needed on what works, where and why. Research limitations/implications - The seven indices are a modest set for comparatives and are not exhaustive. Six selected cases are small samples that are unable to fully reflect the environmental nature of the new program; yet, they contained critical data for the comparative analysis. Financial data are not in constant dollars, which would be needed when further analysis is undertaken. Practical implications - This paper illustrates the importance of the evaluation stage of the social marketing process. It demonstrates the practicality of being able to effectively draw upon previous evaluations to inform new program investors and social marketers at the prelaunch stage. Originality/value - The conceptual framework and method present a novel approach to use evaluation data to guide new program funding and initiatives. It is offered with the hope that others might draw upon the ideas presented here and advance them.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.