دانلود ترجمه مقاله سرایت اجتماعی حافظه و نقش قضاوت های نسبی خود انگیخته
عنوان فارسی |
سرایت اجتماعی حافظه و نقش قضاوت های نسبی خود انگیخته |
عنوان انگلیسی |
Social contagion of memory and the role of self-initiated relative judgments |
کلمات کلیدی : |
  سرایت اجتماعی؛ همنوایی حافظه؛ حافظه کاذب؛ قضاوت های خودانگیخته |
درسهای مرتبط | روانشناسی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2021 | تعداد رفرنس مقاله : 37 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. آزمایش 1 2. آزمایش 2 3. بحث و بررسی
چکیده – دو آزمایش، به بررسی نقش قضاوت های نسبی خودانگیخته در چارچوب پارادایم سرایت اجتماعی حافظه پرداختند ( رودیگِر، مید، و برگمَن، 2001) . شرکت کنندگان، صحنه های خانگی ( در مدت کوتاه یا طولانی) را در همکاری با یک همکار ( با قابلیت حافظه کَم، متوسّط، یا عالی) که به اشتباه، اتفاق افتادن مواردی در آن صحنه ها را به یاد می آورد، مشاهده کردند. آنچه مورد نظر بود این که آیا شرکت کنندگان، بطور خودانگیخته، هنگام یادآوری اطلاعات پیشنهادی، وضعیت حافظه خود را نسبت به وضعیت حافظه همکار ارزیابی می کنند یا خیر. پاسخ های شرکت کنندگان به یک پرسشنامه فراشناختی نشان داد که آنها از قابلیت حافظه خود نسبت به قابلیت حافظه شریک شان آگاهی داشتند. جالب اینکه، این اطلاعات تنها هنگامی بر پاسخ های یادآوری شرکت کنندگان در آزمون یادآوری اثرگذار بود که شرکت کنندگان احساس می کردند، حافظه آنها نسبتاً ضعیف است. شرکت کنندگان هنگام همکاری با دیگران در یک آزمون حافظه، قضاوت های خودانگیخته نسبی درباره حافظه داشتند، درحالیکه این قضاوت ها ناشی از تفاوت های فراشناختی در پاسخ های یادآوری بود. نتایج، بر اهمیت فراشناخت برای درک کردن قضاوت های نسبی در حافظه اجتماعی، تاکید دارد.
Two experiments examined the role of spontaneous relative judgments within the social contagion of memory paradigm (Roediger, Meade, & Bergman, 2001). Participants viewed household scenes (for short or long durations) in collaboration with a confederate (with low, average, or superior memory ability) who falsely recalled incorrect items as having occurred in the scenes. Of interest was whether or not participants would spontaneously evaluate the state of their own memory relative to the state of the confederate's memory when remembering suggested information. Participant responses on a metacognitive questionnaire demonstrated that participants were aware of their own memory ability relative to the memory ability of their partner. Interestingly, this information influenced participants' remember responses on the recall test only when they felt their own memory was relatively poor. Participants make self-initiated, relative judgments of memory when working with others on a memory test, and these judgments are driven by metacognitive differences in remember responses. The results highlight the importance of metacognition in understanding relative judgments in social memory.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.