دانلود ترجمه مقاله تاثیر اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی بر مصرف کنندگان
عنوان فارسی |
به اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی و تاثیر آنها بر مصرف کنندگان |
عنوان انگلیسی |
Social commerce information sharing and their impact on consumers |
کلمات کلیدی : |
  اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی؛ اعتماد؛ ریسک حریم خصوصی درک شده؛ تمایل به خرید |
درسهای مرتبط | مدیریت بازرگانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 62 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مروری بر مقالات و مبانی نظری این تحقیق 3. تجارت اجتماعی و اقدامات مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی 4. اشتراک گذاری تجارت 5. ریسک درک شده 6. اعتماد 7. تمایل به خرید 8. رابطه بین اقدامات مربوط به اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی، اعتماد، ریسک حریم خصوصی درک شده و تمایل به پرداخت 9. مدل مفهومی و توسعه فرضیات 10. روش تحقیق 11. جمع آوری داده ها 12. تحلیل داده ها 13. قابلیت اطمینان و اعتبار 14. مدل ساختاری 15. بحث و بررسی 16. محدودیت ها و جهت گیری هایی برای تحقیقات آینده 17. نتیجه گیری
چکیده – با افزایش تجارت اجتماعی، رویکردهای جدیدی مانند تجارت مشارکتی مطرح شد که در آن مصرف کنندگان، کسب و کارها و ذینفعان دیگر به صورت مشارکتی فعالیت های تجاری مختلف و تعاملات تجاری را انجام می دهند. تحقیقات مربوط به فعالیت های به اشتراک گذاری اطلاعات در تجارت اجتماعی، تاثیر اعتماد بر رفتار مشتری و قصد خرید در چند سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، اکثر مطالعات، اعتماد را به عنوان بُعد اصلی در نظر گرفته و ارتباط آن با عوامل اجتماعی، تجاری و فناوری را بررسی می کنند. بررسی اعتماد در حوزه تجارت مشترک یک مفهوم نسبتا جدید است که در چند سال اخیر ظهور کرده، اما چندان مورد بررسی قرار نگرفته است. با تمرکز بر روی این بُعد، این مطالعه به بررسی تاثیر اعتماد در تجارت مشترک، به اشتراک گذاری اطلاعات در تجارت اجتماعی و ریسک درک شده حریم خصوصی بر قصد خرید با استفاده از یک مدل مفهومی بیانگر رابطه بین این ساختارها می پردازد. داده ها با استفاده از یک پرسشنامه آنلاین از مشتریان بازارهای نوظهور در آسیا از طریق ایمیل جمع آوری شد و با استفاده از تکنیک های PLS-SEM مورد آنالیز قرار گرفت. نتایج نشان داد که فعالیت های به اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی باعث افزایش اعتماد در پلتفرم های تجارت مشارکتی و کاهش ریسک درک شده حریم خصوصی شده که این مساله می تواند به میزان قابل توجهی فرایند تصمیم گیری و قصد خرید را بهبود بخشد. این مطالعه رابطه بین به اشتراک گذاری اطلاعات تجارت اجتماعی، اعتماد، ریسک درک شده حریم خصوصی و قصد خرید را نشان داده و نیاز به در نظر گرفتن این ساختارها در تحقیقات تجارت اجتماعی در بازارهای نوظهور را مورد تاکید قرار می دهد. مقدمه: تجارت اجتماعی یک جریان جدید در تجارت الکترونیک است (حاجلی، 2014). تجارت اجتماعی یکی از تحولات مهم در فعالیت های تجارت الکترونیک است که تعاملات تجاری، قابلیت دسترسی به اطلاعات و تجربه خرید را متحول می سازد (لنگ و همکاران، 2018، لین و همکاران، 2019، حاجلی، 2015، حاجلی و فترمان، 2019). این نوع تجارت اشاره به استفاده از رسانه اجتماعی و فناوری های شبکه و ابزارهای وب سایت برای افزایش تعاملات در پلتفرم تجارت آنلاین دارد و نه تنها بر روی توانایی قصد خرید و تصمیم گیری متمرکز است، بلکه اخیرا مرتبط با فعالیت هایی مانند برند سازی، بازاریابی، تبلیغات، CRM، فعالیت های تبلیغاتی در یک محیط مشارکتی نیز می باشد که به عنوان تجارت مشترک نامیده می شود (یوسف و همکاران، 2018، تجویدی و همکاران، 2018، لین و همکاران، 2019). با افزایش تحقیقات و اتخاذ تجارت اجتماعی، تجارت مشترک در سال های اخیر به محبوبیت بالایی دست یافته و قادر به استفاده از رویکردهای مشارکتی در فعالیت های تجارت آنلاین می باشد. استفاده از چنین رویکردهایی توسط استفاده موثر از فعالیت های به اشتراک گذاری اطلاعات امکان پذیر بوده که باعث شده کسب و کارها و مشتریان بتوانند ارزش هایی را ایجاد کرده، در برند سازی و بازاریابی و همچنین در تولید و فروش مشارکت داشته باشند.
With the rise of social commerce, new approaches such as sharing commerce in which the consumers, businesses and other stakeholders collaboratively perform various commercial activities and business interactions. Research relevant to information sharing activities in social commerce, the influence of trust on consumer behaviour, and intention to buy have been increasing in the past few years. However, most of the studies considered trust in a single dimension and its association with social, commercial, and technology factors. Investigating trust in the context of sharing commerce, a relatively new concept emerging in the recent years has been under researched. Focusing on this aspect, this study investigates the influence of trust in sharing commerce, social commerce information sharing, and perceived privacy risk on the intention to buy using a conceptual model reflecting the relationship between these constructs. Data was collected using an online questionnaire aimed at consumers from emerging markets in Asia through emails, and the data is analysed using PLS-SEM techniques. The results indicated that social commerce information sharing activities increases the trust in sharing commerce platforms and reduces perceived privacy risk, which can significantly improve the decision-making process and the intention to buy. This study demonstrates the link between social commerce information sharing, trust, perceived privacy risk, and intention to buy, and highlights the need to consider these constructs in social commerce research in emerging markets. Introduction: Social commerce is a new stream in e-commerce (Hajli, 2014). Social commerce is one of the important developments on e-commerce activities that has transformed the commercial interactions, information accessibility, and the shopping experience (Leung et al., 2019; Lin et al., 2019; Hajli, 2015; Hajli and Featherman, 2019). It refers to the use of social media and networking technologies and Web 2.0. tools for enhancing the interactions on an online commerce platform. Focusing not only on enabling purchase intentions and decision-making, it has been recently associated with activities such as branding, marketing, advertising, CRM, promotional activities in a collaborative environment, which can be termed as sharing commerce (Yusuf et al., 2018; Tajvidi et al., 2018; Lin et al., 2019). With the increasing research and adoption of Social commerce, sharing commerce is gaining popularity in the recent years, as it enables collaborative and cooperative approaches in online commerce activities. Such approaches are made possible by the effective use of information sharing activities, which enable businesses and consumers to co-create value, cooperate in branding, marketing, and also in production and sales.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.