دانلود ترجمه مقاله اولویت بندی عوامل خطر در برخورد دو قطار مسافربری

عنوان فارسی

بررسی و اولویت بندی عوامل خطر در برخورد دو قطار مسافربری بر مبنای روش های کوپراس فازی و دیمتل فازی

عنوان انگلیسی

Investigation and prioritization of risk factors in the collision of two passenger trains based on fuzzy COPRAS and fuzzy DEMATEL methods

کلمات کلیدی :

  کوپراس فازی؛ دیمتل فازی؛ تصمیم گیری چند معیاره؛ ارزیابی ریسک؛ تصادف در قطار

درسهای مرتبط مهندسی عمران گرایش راه و ترابری
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 21 نشریه : Springer
سال انتشار : 2021 تعداد رفرنس مقاله : 62
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
پاورپوینت : ندارد

سفارش پاورپوینت این مقاله

وضعیت ترجمه مقاله : انجام شده و با خرید بسته می توانید فایل ترجمه را دانلود کنید
قیمت دانلود ترجمه مقاله
69,600 تومان
فهرست مطالب

1. مقدمه 2. مروری بر مقالات 3. روش تحقیق 4. تجزیه و تحلیل و نتایج 5. تحلیل حساسیت 6. نتیجه گیری

سفارش ترجمه
ترجمه نمونه متن انگلیسی

چکیده – تشخیص عوامل خطر بحرانی در تصادفات قطار، نقش حیاتی را در پیشگیری از تکرار آنها در آینده ایفا می‌کند. با این وجود، روش پیچیده محسوب می شود، زیرا نیازمند تصمیم گیری بوده و به تعداد زیادی از عوامل مرتبط بستگی دارد. به منظور حل این مسئله، ابتدا این مطالعه، عوامل خطر در برخورد دو قطار مسافربری در نزدیکی "ایستگاه هفت خان" بین سمنان و دامغان را با استفاده از تکنیک مصاحبه و بررسی پرسشنامه شناسایی می کند. همچنین این تکنیک بر نظرات کارشناسان صنعت راه‌آهن متمرکز بوده و آنها را به عنوان تصمیم گیرندگان قلمداد می کند. دوم اینکه، با اولویت بندی عوامل خطر شناسایی شده در برخورد دو قطار مسافربری با هدف رفع تمام کاستی ها و بهبود ایمنی حمل و نقل ریلی، چارچوب جدیدی را برای ارزیابی ریسک ارائه می کند. بنابراین ، ارزیابی ریسک عوامل موثر در برخورد، مبتنی بر رویکردهای تصمیم گیری چند معیاره نظیر ارزیابی متناسب مرکب فازی (کوپراس) و آزمایشگاه ارزیابی و تست تصمیم گیری فازی (DEMA-TEL) می باشد. از اینرو، این مطالعه عوامل خطر در برخورد دو قطار مسافربری از جمله مدیریت ، شرایط فردی و محیطی و واکنش به حوادث مربوط به کوپراس فازی و دیمتلفازی را اولویت بندی می کند. در نهایت ، آنالیز حساسیت نشان داد که دیمتل فازی عملکرد بهتری نسبت به روش کوپراس فازی دارد. به ویژه اینکه، این تحقیق: (a) عوامل خطر را به دلیل ضریب همبستگی درجه بندی بالاتر اسپیرمن، به روشی بهتر اولویت بندی می کند. (b) تحلیل علت و معلولی را تسهیل می کند. و (c) مطابق با داده های مشاهده ای جمع آوری شده واقعی می باشد. با توجه به مدل دیمتل فازی ، نتایج نشان داد که عامل خطر بحرانی با بالاترین درجه ، توقف قطار جلو در پشت تپه بوده است. علاوه بر این ، عامل خطر بحرانی با پایین ترین درجه، عدم نصب سیستم Balise (دستگاه هدایت رادیویی) بوده است.

نمونه متن انگلیسی مقاله

Identifying the critical risk factors in train accidents play a vital role in the prevention of their recurrence in the future. However, this is a complex procedure due to the fact that it includes decision making and depends on a large number of relevant factors. In order to resolve this problem, first, this study made an effort to identify the risk factors in the collision of two passenger trains near the “Haft Khan Station” between Semnan and Damghan using the interview technique and the questionnaire survey technique which focused on railway industry experts’ opinions and treated them as decision makers. Second, it developed a new framework of risk assessment by prioritizing the identified risk factors in the collision of two passenger trains in order to remedy all of the deficiencies and to improve the safety of railway transportation. Therefore, risk assessment of contributory factors in the collision was based on multi-criteria decision-making approaches such as fuzzy complex proportional assessment (COPRAS) and fuzzy decision making trial and evaluation laboratory (DEMATEL). Accordingly, the study prioritized the risk factors in the collision of two passenger trains including management, individual and environmental conditions, and reaction to events regarding Fuzzy COPRAS and Fuzzy DEMATEL. Finally, sensitivity analysis indicated that the fuzzy DEMATEL had a better performance than the fuzzy COPRAS method. More specifically, it: (a) prioritized the risk factors in a better way due to its higher Spearman’s ranking correlation coefficient; (b) facilitated the cause-effect analysis; and (c) was in line with the real collected observation data. In regard to Fuzzy DEMATEL model, the results showed that the critical risk factor with the highest rank was the stop of the front train at the back of the hill. Moreover, the critical risk factor with the lowest rank was the absence of the installation of the Balise system.

توضیحات و مشاهده مقاله انگلیسی

این مقاله می تواند برای گرایش راه و ترابری مناسب باشد. ترجمه این مقاله در 29 صفحه آماده شده و در ادامه نیز صفحه 7 آن به عنوان نمونه قرار داده شده است که با خرید این محصول می توانید، فایل WORD و PDF آن را دریافت نمایید.

محتوی بسته دانلودی:

PDF مقاله انگلیسی ورد (WORD) ترجمه مقاله به صورت کاملا مرتب (ترجمه شکل ها و جداول به صورت کاملا مرتب)
قیمت : 69,600 تومان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “دانلود ترجمه مقاله اولویت بندی عوامل خطر در برخورد دو قطار مسافربری”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 15 =

مقالات ترجمه شده

نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی

logo-samandehi