دانلود ترجمه مقاله بررسی سیستماتیک رفتار شهروندی مشتری
عنوان فارسی |
بررسی سیستماتیک رفتار شهروندی مشتری: تشریح دامنه و برنامه پژوهشی آتی |
عنوان انگلیسی |
Systematic review on customer citizenship behavior: Clarifying the domain and future research agenda |
کلمات کلیدی : |
  رفتارشهروندی مشتری؛ بررسی سیستماتیک؛ پیشایندها؛ پیامدها؛ دستور کار تحقیقاتی؛ خلق ارزش مشترک |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 15 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2022 | تعداد رفرنس مقاله : 220 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. روش تحقیق 3. تجزیه و تحلیل داده ها 4. بحث و نتیجه گیری
چکیده – رفتار شهروندی مشتری (CCB) طی دو دهه اخیر توجه فزاینده ای را به خود معطوف نموده است. این مرور سیستماتیک، دانشی که در زمینه CCB در اختیار داریم را بررسی می کند. در این مقاله راهحل هایی برای ابهام مفهومی موجود در زمینه پژوهش CCB ارائه شده و این مفاهیم با مفاهیم مشابه اما متمایز مورد مقایسه قرار می گیرد. این پژوهش، دانش موجود در مورد پیشایندها و پیامد های CCB را ارزیابی میکند. پیشایندهای CCB به شش دسته سازماندهی شدهاند که عبارتند از: منابع شرکت، کیفیت ارتباط کسب و کار با مشتری، خلق ارزش مشترک، تناسب هویت، کیفیت مشتری با مشتری و منابع مشتری، در حالیکه نتایج CCB به سه دسته نتایج رابطه ای مشتری- شرکت، نتایج مربوط به مشتری و نتایج مربوط به کارکنان سازماندهی می شوند. این تحقیق همچنین یک دستورالعمل تحقیقاتی گسترده در زمینه CCB را ارائه میدهد که در راستای تئوری، روش و زمینه دسته بندی شده اند.
In the last two decades customer citizenship behavior (CCB) has attracted considerable attention. This systematic review maps what we already know about CCB. The study proposes remedies to the conceptual confusion in extant CCB research and positions it vis-a-vis similar but distinct concepts. The study systematizes existing knowledge about antecedents and consequences of CCB. CCB antecedents are organized into six categories: company resources, business to customer relationship quality, value cocreation, identity fit, customer to customer quality, and customer resources, while the CCB outcomes are organized into three categories: customer-company relational outcomes, customer-related outcomes and employeerelated outcomes. The study also offers an extensive CCB's further research directions that are grouped along Theory, Methodology and Context.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.