دانلود ترجمه مقاله یک دیدگاه مبتنی بر منابع بر روی قابلیت بازاریابی، قابلیت عملیاتی و عملکرد مالی
عنوان فارسی |
یک دیدگاه مبتنی بر منابع بر روی قابلیت بازاریابی، قابلیت عملیاتی و عملکرد مالی: بررسی تجربی نقش واسطه |
عنوان انگلیسی |
A Resource-Based View on Marketing Capability, Operations Capability and Financial Performance: An Empirical Examination of Mediating Role |
کلمات کلیدی : |
  قابلیت های بازاریابی؛ مدیریت زنجیره تامین؛ قابلیت های عملیاتی؛ عملکرد؛ مزیت رقابتی |
درسهای مرتبط | مدیریت بازاریابی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2015 | تعداد رفرنس مقاله : 44 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. سابقه نظری و توسعه فرضیه 3. روش ها 4. آنالیز داده و نتایج 5. بحث، پیامدها و نتیجه گیری 6. محدودیت ها و جهت گیری ها برای تحقیقات آینده
چکیده – با استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت ها، این مطالعه دیدگاه جدیدی برای مدل سازی قابلیت عملکردی شرکت ارائه داد. این مقاله تاکید می کند که یک شرکت با قابلیت های بازاریابی، عملکرد مالی برتری در مقایسه با شرکت های دیگر که صرفا بر روی قابلیت های عملیاتی متمرکز هستند، خواهد داشت. این مقاله به بررسی روابط میان قابلیت های بازاریابی، قابلیت های عملیاتی و عملکرد مالی شرکت ها پرداخته است، همچنین نقش واسطه ای مزیت رقابتی و مدیریت زنجیره تامین (SCM) را در هر یک از روابط ذکر شده در بالا نیز بررسی می کند. یک رویکرد مبتنی بر بررسی به منظور جمع آوری داده ها در نظر گرفته شد. مدل مفهومی به صورت تجربی با استفاده از مدل سازی معادله ساختاری مورد تست قرار گرفت. نتایج از مدل تحقیقاتی مورد استفاده حمایت کرده و نشان داد که مزیت رقابتی به طور کامل ارتباط بین قابلیت های بازاریابی و عملکرد مالی را کنترل می کند. در میان قابلیت های عملیاتی و عملکرد مالی یک شرکت، مدیریت زنجیره تامین به عنوان یک واسطه جزئی نقش دارد. علاوه بر این، هر دوی بازاریابی و همچنین قابلیت های عملیاتی ارتباط معنی داری با هم دارند و تاثیر مثبتی بر عملکرد مالی خواهند داشت. علاوه بر این، یافته های این مطالعه نشان می دهد که مدیریت زنجیره تامین به صورت معنی داری مزیت رقابتی شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.
Using a resource - based view of firms, this study provides a new viewpoint to model functional capabilities of the firm. It also emphasizes that a firm with marketing capabilities leads to superior financial performance as compared to those, focusing solely on operational capabilities. This paper sets out to examine the relationships among marketing capabilities, operations, capabilities and financial performance of the firm. It also investigates the mediating role of competitive advantage and supply chain management (SCM) in the above mentioned relation. An approach based on the survey was considered to gather data. The conceptual model was tested empirically using structural equation modelling. The results support the research model and reveal that competitive advantage fully mediates marketing capabilities to the financial performance relationship. Among the operations capabilities and financial performance of a firm, SCM plays a role of a partial mediator. Moreover, both marketing as well as operations capabilities found significantly linked, and has a positive influence on financial performance. In addition, findings also depict that SCM significantly influences the firm competitive advantage.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.