دانلود ترجمه مقاله دیدگاه مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی در بانکداری
عنوان فارسی |
موردی برای دیدگاه مبتنی بر منبع و مزیت رقابتی در بخش بانکداری |
عنوان انگلیسی |
A case for resource‐based view and competitive advantage in banking |
کلمات کلیدی : |
  فرآیند برنامه ریزی استراتژیک؛ دیدگاه مبتنی بر منبع (RBV)؛ سازمان؛ بانک؛ مزیت رقابتی |
درسهای مرتبط | مدیریت استراتژیک |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | نشریه : Wiley |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 59 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. RBV و عملکرد سازمانی 2. رقابت و اتحاد 3. بررسی نظریه RBV 4. مورد جی پی مورگان چیس 5. جی پی مورگان چیس به انتقاد از RBV می پردازد 6. نتیجه گیری 7. دلالت های مدیریتی
چکیده – این مقاله به اهمیت فرایند برنامه ریزی استراتژیک می پردازد و یک مطالعه موردی در مورد جیپی مورگان چیس و نحوه استفاده از دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) ارائه می دهد تا منابع آنها را با استراتژی کلی سازمان تطبیق دهد و به هدف آنها دست یابند و به سطح رتبه بندی شده برتر بانک تجاری ملی در ایالات متحده برسند. این امر مستلزم آن است که جیپی مورگان چیس با استفاده از منابع و شایستگی های خود، به اعمال تغییرات استراتژیک در محیط داخلی و خارجی بپردازد. هدف از این مقاله، ارائه یک بینش نظری و عملی از RBV در مورد جنبه «آنچه اتفاق افتاده» جیپی مورگان چیس و سپس بحث در مورد توانایی آنها در دستیابی و حفظ مزیت رقابتی است. RBV و عملکرد سازمانی: برنامه ریزی استراتژیک در دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV)، مستلزم آن است که سازمان از صلاحیت های اصلی برای دستیابی به بازده بالاتر از میانگین استفاده کند (هیت، ایرلند و هوسکیسون، 2017). چشم انداز مبتنی بر منابع سنتی شرکت بوسیله مزیت رقابتی مبتنی بر گذشتة عناصر اصلی مختلف، به ارزش های اصلی پایه مانند کیفیت، هزینه و به موقع بودن مرتبط می شود. امروزه، نوآوری به یک عامل اضافی مهم در چالش ایجاد و حفظ مزیت رقابتی تبدیل شده است (لی، 2009؛ لیو و چن، 2008). یک محیط پویا و آشفته، سازمان ها را وادار کرده است تا قابلیت هایی برای نوآوری در جهت تغییر ایجاد کنند (لیو و چن، 2008). شرکت ها می توانند با در نظر گرفتن چشم اندازRBV و چشم انداز نوآوری، نوآوری را بپذیرند و به سازگاری با محیط کمک کنند (لیو و چن، 2008). براساس مدل مبتنی بر منابع ، تفاوت در عملکرد شرکت در طول زمان بیشتر به دلیل منابع و قابلیت های منحصر به فرد آنها می باشد نه ویژگی های ساختاری صنعت. مؤلفه های اصلی منابع از قبیل منابع کمیاب، دشوار برای الگوبرداری یا غیر قابل تعویض به سازمان ها یک مزیت استراتژیک و بازدهی بالاتر از حد متوسط می دهد. بنابراین، با نگاهی به مؤلفه های اصلی مدل مبتنی بر منابع، می توان منابعی را شناسایی نمود که می توانند مزیت رقابتی پایدار را برای سازمان فراهم کنند.
This paper discusses the importance of the strategic planning process and presents a case study on JPMorgan Chase and how the resource‐based view (RBV) was used to align their resources with the overall strategy of the organization in achieving their goal of becoming the top nationally ranked commercial bank in the Unites States. This required JPMorgan Chase to implement strategic changes to their internal and external environment utilizing their resources and competencies. The objective of this paper is to provide a theoretical and practical insight of RBV on the “what happened” aspect of JPMorgan Chase and then discuss their ability to achieve and maintain competitive advantage. RBV AND ORGANIZATIONAL PERFORMANCE: Strategic planning from the resource‐based view (RBV) would require the organization to leverage core competencies to achieve above average returns (Hitt, Ireland, & Hoskisson, 2017). The traditional corporate resource‐based perspective of the past based competitive advantage on a variety of mainstream elements related to basic core values such as quality, cost, and timeliness. Today, innovation has become an important additional factor in the challenge to create and sustain competitive advantage (Lee, 2009; Liu & Chen, 2008). A dynamic and turbulent environment has forced organizations to build innovation capabilities for change (Liu & Chen, 2008). Taking both RBV and innovation perspectives together, firms could embrace innovation to help them to adapt to the environment (Liu & Chen, 2008). According to the resource‐based model, differences in the firm's performance across time are due primarily to their unique resources and capabilities rather than the industry structural characteristics. Key resource components such as rare, difficult to imitate, or nonsubstitutable resources give organizations a strategic advantage and above average returns. Thus, by looking at the key components of the resource‐based model, one may be able to identify resources that could provide an organization with sustainable competitive advantage.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.