دانلود ترجمه مقاله استراتژی اکتساب انرژی با محدودیت قابلیت اطمینان برای خرده فروشان برق
عنوان فارسی |
استراتژی اکتساب انرژی با محدودیت قابلیت اطمینان برای خرده فروشان برق |
عنوان انگلیسی |
Reliability-constraint energy acquisition strategy for electricity retailers |
کلمات کلیدی : |
  اکتساب انرژی؛ عدد فازی؛ IGDT؛ روش برآورد نقطه ای؛ خرده فروش |
درسهای مرتبط | بازار برق |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 11 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2018 | تعداد رفرنس مقاله : 31 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. استراتژی اکتساب انرژی خرده فروش 3. شبیه سازی های عددی 4. نتیجه گیری
چکیده – خرده فروشان برق تمایل دارند تا استراتژی اکتساب انرژی و قیمت های معاملات را به روشی تعیین کنند که سود مورد انتظار را به حداکثر رسانده و مشتریان را متقاعد کنند تا آنها را به عنوان عرضه کنندگان انرژی انتخاب کنند. کاهش قیمت فروش منجر به کاهش درآمد خرده فروشان می گردد و برعکس. علاوه بر این، قیمت معاملات بیشتر منجر به افزایش احتمال روی آوردن مشتریان به رقبای دیگر می گردد که این موضوع نیز باعث کاهش درآمد مورد انتظار خرده فروش می گردد. بنابراین، خرده فروش با تبادلی بین قیمت های فروش و مصرف مشتریان مواجه است. علاوه بر این، نوسانات قیمت های عمده، تقاضای تصادفی، خطاهای غیرمنتظره تاسیسات تولیدی، و ریسک استراتژی های رقبا، از جمله مشکلات دیگری هستند که خرده فروشان با آنها مواجه بوده و این منابع دارای عدم قطعیت می تواند سود آنها را تحت تاثیر قرار دهد. این مقاله، چارچوبی بر اساس تئوری تصمیم گیری مبتنی بر شکاف اطلاعاتی فازی (IGDT) را برای خرده فروشان برق به منظور تعیین استراتژی اکتساب انرژی ارائه داده است. عدم قطعیت قیمت عمده فروشی از طریق فواصل مرزی نامعلوم مدل سازی شده است. علاوه بر این، روش برآورد نقطه ای (PEM) برای بررسی عدم قطعیت استراتژی های رقبا پیشنهاد شده است. واکنش مشتریان به قیمت های خرده فروشی، از طریق اعداد فازی با چارچوب پیشنهادی ترکیب شده است. در اینم پژوهش، به منظور مدلسازی در دسترس بودن واحدهای تولیدی، یک چارچوب برنامه ریزی نوین با در نظر گرفتن زمان تعمیرات برای واحدهای معیوب، در کنار هزینه های تعمیرات و نرخ قطع اجباری (FOR) ارائه شده است. نهایتاً، روش IGDT برای تعیین استراتژی اکتساب انرژی خرده فروشان بر اساس اولویت های ریسک مالی مورد استفاده قرار گرفته است. عملکرد مدل پیشنهادی از طریق یک مطالعه موردی ارزیابی شده و نتایج عددی مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.
Electricity retailers desire to specify the energy acquisition strategy and selling prices in a way that maximize the expected profit, and convince consumers to choose them as the energy provider. Reducing selling price decreases retailers’ income, and vice versa. Moreover, the higher selling price increases clients’ switching probability to rivals that reduces the retailer’s expected income. Therefore, the retailer faces a tradeoff between selling prices and clients’ consumption. Additionally, fluctuations of wholesale prices, random demand, unexpected failures of self-generation facilities, and risk of rivals’ strategies are other difficulties faced by retailers, and these uncertainty resources affect their profits. This paper presents a fuzzy Information Gap Decision Theory (IGDT) based framework for electricity retailers to specify the energy acquisition strategy. Uncertainty of wholesale price is modeled via unknown bounded intervals. Additionally, the Point Estimate Method (PEM) is proposed to cope with the uncertainty of rivals’ strategies. Clients’ reaction to retail-selling prices is incorporated into the proposed framework via fuzzy numbers. In order to model the availability of generating units, a novel scheduling framework considering the repair time for failed units, in addition to repair cost and forced outage rate (FOR) is presented in this research. Finally, IGDT methodology is applied to determine the retailer’s energy acquisition strategy based on financial risk preferences. Performance of proposed model is evaluated via a case study, and the numerical results are discussed.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.