دانلود ترجمه مقاله ارتقای اشتراک گذاری دانش در محل کار: تنبیه در مقابل تشویق
عنوان فارسی |
ارتقای اشتراک گذاری دانش در محل کار: تنبیه در مقابل تشویق |
عنوان انگلیسی |
Promoting knowledge sharing in the workplace: Punishment v. reward |
کلمات کلیدی : |
  اشتراک گذاری دانش؛ تنبیه و مجازات؛ پاداش؛ بازی کالاهای عمومی؛ شبیه سازی |
درسهای مرتبط | مدیریت دانش |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | نشریه : ELSEVIER |
سال انتشار : 2020 | تعداد رفرنس مقاله : 66 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مدل ها 3. نتایج شبیه سازی و بحث و بررسی 4. نتیجه گیری
چکیده – مطالعات قبلی نشان داده اند که مجازات و پاداش می تواند به اشتراک گذاری دانش را تا حدی بهبود بخشد، با این حال، این که کدام یک به اشتراک گذاری دانش را به شکل بهتری ارتقاء می بخشد، هنوز قابل بحث است. علاوه بر این، هنوز به طور کامل بررسی نشده که آیا جریمه بالاتر و یا پاداش بالاتر باعث عملکرد بهتر به اشتراک گذاری دانش می گردد. در این جا، ما رفتار به اشتراک گذاری دانش را با معرفی چهار مدل بازی کالاهای عمومی (PGG) با مکانیزم های تشویقی زیر: بدون تشویق، پاداش، مجازات و ترکیبی از پاداش و مجازات به منظور تعیین این که کدام مکانیزم به بهترین شکل باعث بهبود به اشتراک گذاری دانش در محل کار می گردد، مورد آنالیز قرار دادیم. سپس، از هر مدل جهت بررسی همزمان فشارهای دشوار و نگرش های همکاران در یک محیط کار استفاده کردیم. شبیه سازی با استفاده از زبان برنامه ریزی جاوا انجام شد که نتایج به شرح زیر ارائه گردید: 1) هر دوی تنبیه و پاداش می تواند باعث ارتقاء رفتار به اشتراک گذاری دانش گردد، اما تنبیه موثرتر از پاداش برای ایجاد دانش پایدار است. برخلاف آنچه انتظار می رود، مکانیزم ترکیبی به اندازۀ تنبیه یا پاداش در تسهیل به اشتراک گذاری دانش کارامد نیست. 2) مقدار تنبیه / پاداش ارتباط خطی با کیفیت دانش به اشتراک گذاری شده دارند. بنابراین، پیشنهاد دادیم که تنبیه / مجازات خفیف یک گزینۀ رضایت بخش برای سازمان ها به منظور ارتقاء به اشتراک گذاری دانش است. 3) فشار همسالان، فشار زمانی و نگرش های همکاران همگی نقش مهمی در متعادل سازی PGG دارند. 4) بهبود حفظ دانش هنگام تسهیل تاثیرات مانند فشار همسالان، از راحت تر بوده و محیط کار قوی تر از محیط های مهار کننده مانند فشار زمانی در این زمینه نقش دارند. این مطالعه نه تنها درک ما را از تاثیر مکانیزم های تشویقی و اثرات فشار و جوّ تیمی بر به اشتراک گذاری دانش افزایش می دهد، بلکه پیامدهای عملی برای سازمان ها و رهبران نیز به همراه خواهد داشت.
Previous studies have noted that both punishment and reward can improve knowledge sharing to some extent; however, which one better promotes knowledge sharing remains debatable. Furthermore, it has yet to be thoroughly investigated whether a higher fine or a higher bonus precipitates better knowledge sharing performance. Here, we analyze knowledge sharing behavior by introducing four models of the public goods game (PGG) with the following incentive mechanisms: no incentive, a reward, a punishment, and a mix of reward and punishment, to determine which mechanism best promotes knowledge sharing in the workplace. Each model is then used to simultaneously consider difficult pressures and coworkers’ attitudes in a work environment. A simulation was conducted using the Java programming language, the results of which revealed the following: (1) Both punishment and reward can promote knowledge sharing behavior, but punishment is more effective than reward for sustaining knowledge contribution. Contrary to what was expected, the mixed mechanism is not as efficient as punishment or reward in facilitating knowledge sharing. (2) The amount of the fine/bonus is nonlinearly related to the quality of the knowledge shared. Thus, we suggest that the moderate fine/bonus is a satisfactory choice for organizations to promote knowledge sharing. (3) Peer pressure, time pressure, and coworkers’ attitudes all contribute crucially to the equilibrium of the PGG. (4) It is easier to improve and maintain knowledge contribution when the facilitating influences, e.g. peer pressure, from the work environment are stronger than the inhibiting ones, e.g. time pressure. Our research not only promotes an understanding of the influences of incentive mechanisms and the effects of pressures and team atmospheres on knowledge sharing, but also provides practical implications for organizations and leaders.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.