عنوان فارسی |
ارزیابی نقش طراحی تبلیغات سبز و احساسات محیطی در اثرگذاری تبلیغات |
درسهای مرتبط |
  مدیریت بازاریابی |
تعداد اسلاید : 28 | فرمت : pptx |
قابلیت چاپ و پرینت : دارد | کیفیت طراحی : طلایی |
سال طراحی : 1403 | برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله |
قابلیت ویرایش : دارد | برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله |
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : | دانلود ترجمه مقاله تاثیر طرح تبلیغات سبز بر تاثیر تبلیغات |
از بین استراتژی های بازاریابی مورد علاقه مصرف کنندگان، مرتبط سازی خاطرات و تجربیات قبلی مصرف کنندگان از طریق نشانه های تبلیغاتی، برای ایجاد اثر تبلیغاتی، خود ارجاعی نامیده می شود. اطلاعات خودارجاعی، با فرایند کدگذاری غنی و قدرتمندش، از مزیت یادآوری بهتر و بهبود حافظه، در مقایسه با اطلاعات ارجاع شده از دیگران برخوردار است. در بحث سیستم پردازش اطلاعات انسانی، حالت عملکردی مشارکت عمیقی در فرایندها، تفسیرها و یادگیری شخصی اطلاعات قبلی دارد. این حالت روی نمایش ویژگی های شخصی اثرگذار است. خود ارجاعی مصرف کنندگان را ترغیب کرده که اطلاعات تبلیغاتی را دریافت بکنند، و برندها، محصولات را به تجربیات و خاطرات شخصی قبلی مرتبط می سازند. بدین ترتیب اثر ترغیب کنندگی مورد انتظار تبلیغات بوجود می آید. در حوزه تبلیغات، خودارجاعی اثر مثبتی دارد، و منجر به تولید نگرش های مثبت تبلیغاتی یا تحریک های روانی در مصرف کنندگان شده، و سپس روی نگرش برند اثرگذار خواهد بود، لذا بسیار مطلوب است اگر مفهوم خود ارجاعی در تبلیغات را برای افزایش اثر تبلیغاتی بکار بگیریم. در بحث اثر تبلیغات، عامل دیگری که روی قضاوت تبلیغات اثر دارد، کیفیت استدلال است که به معنی کیفیت پیام های دریافتی توسط فرد است. پیام ممکن است ترغیب کننده، موثر و مرتبط باشد. اثر خاصی روی نگرش تبلیغاتی مصرف کننده بوجود آمده و معمولاً در کنار سایر حالت های تبلیغات یا عوامل موثر به آن ها توجه می شود. استدلال های تبلیغاتی، یکی از عوامل موثر بر فرایند مصرف تلقی می شوند. بدین ترتیب افراد در معرض پیام های محصول با کیفیت های استدلال متفاوتی قرار می گیرند، و نیت های مصرف متفاوتی دارند. هرچقدر کیفیت استدلال بالاتر باشد، تامین نیاز اطلاعاتی مصرف کنندگان مفیدتر است . برعکس، استدلال با کیفیت کم بلافاصله زیر سوال رفته، و اعتبار کمتر و غیرقابل اطمینان بودن مطرح می شوند. به طور کُلی، برای استدلالات پیچیده، کامل و موثر، محتوا یک شرط بنیادی است که توسط سازمان ارائه می شود. لذا اثر خود ارجاعی و محتوای استدلال تبلیغات، هر دو عوامل مهمی و موثر بر نگرش تبلیغات و تصویر برند هستند. این مطالعه دنبال بررسی این مطلب است که اثر تبلیغات محصول سبز، تحت تاثیر خودارجاعی و کیفیت استدلال در استراتژی بازاریابی، افزایش می یابد یا خیر؟
این پاورپوینت در 27 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 19 آن قرار داده شده است:
هرچند محققان و بازاریابان قبول دارند که مکان یابی سبز، یک عامل کلیدی برای موفقیت در بازار خدمات و محصولات است، اما توجه کمی معطوف به نحوه اثرگذاری طراحی سبز بر پردازش اطلاعات مصرف کننده و اثربخشی آن شده است. هرچند تبلیغات سبز مهم است، اما تبلیغات به تنهایی قادر به حل مسائل بازاریابی سبز نیست. یک استراتژی مهم برای دستیابی به تبلیغات سبز، تعیین عوامل جداگانه موثر بر رفتار مصرف کننده است. کادر بازاریابی بایستی ویژگی های مصرف کننده که محصولات سبز را خریده درک بکنند و رابطه تبلیغات سبز و نیت خرید را شفاف سازی بکنند. تنها این عمل برای انجام اقدامات بیشتر برای حفاظت از محیط زیست کافی خواهد بود. در شرایط منطقی، قضاوت راجع به رفتار فردی در چارچوب نظری صورت می گیرد. البته کنترل نوسانی انسان، تحت تاثیر عوامل درونی زیادی همچون اختلاف های فردی ، احساسات و فراموشی قرار می گیرد. انتخاب نیت خرید از سوی مصرف کننده ، همواره به شناخت فردی ربط ندارد ، یعنی عوامل کنترل نشده زیادی در واکنش به نیت خرید نقش دارند. از بین آن ها، احساسات نقش مهمی در رفتار، فرایند فکری و واکنشی انسان ها دارد و برخی رفتارهای ناخودآگاه را به طور کامل توضیح می دهد. احساسات یک متغیر مهم است که رفتار دوستانه محیطی یا رد آن را توضیح می دهد. انواع احساسات تولید شده توسط افراد نسبت به محیط های دوستانه، شامل احساسات اخلاقی، ارتباط احساسی با طبیعت، و ترس اکولوژیک است. به طور خلاصه، برای دستیابی به هدف بازاریابی سبز، باید اثر نوع احساس بر فرایند تشکیل نگرش، و نیز موقعیت در فرایند ترغیب را درک نماییم.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.