دانلود پاورپوینت مقاله مبدل DC-DC چند ورودی لینک شده با وسیله نقلیه الکتریکی

عنوان فارسی :

بررسی رویکردهای مبدل DC-DC چند ورودی لینک شده با وسیله نقلیه الکتریکی هیبریدی و سامانه های انرژی تجدیدپذیر

درسهای مرتبط:

  الکترونیک قدرت

تعداد اسلاید : 28 فرمت : pptx
قابلیت چاپ و پرینت : دارد کیفیت طراحی : طلایی
سال طراحی : 1401 برای ارائه کلاسی مناسب است؟ بله
قابلیت ویرایش : دارد برای دفاعیه ارشد و دکتری مناسب است؟ بله
دریافت ترجمه مقاله این پاورپوینت : دانلود ترجمه مقاله مبدل DC-DC لینک شده با خودروی الکتریکی
پاورپوینت مهندسی برق
قیمت دانلود :
18,000 تومان
توضیحات

در بخش حمل و نقل، وسایل نقلیه موتوری متداول، چالش هایی بخاطر آلودگی محیط زیست و گرمایش جهانی، بوجود آورده اند. نتایج تحقیقات نشان داده اند که ماشین آلات مرتبط با حمل و نقل، مسئول بیش از یک چهارم گرمایش جهانی و گازهای گلخانه ای می باشند. اختراع خودروی الکتریکی هیبریدی (HEV)، با هدف کاهش آلودگی های گازی ناشی از حمل و نقل، صورت گرفت. در HEV ها، استفاده از چندین منبع انرژی برای کاهش هزینه بهره برداری و افزایش بازده خودرو، هدف گذاری شده است. منابع RE، منابعی پاک و رایگان می باشند که هزینه های تعمیر و نگهداری طولانی مدت اندکی دارند. علیرغم مزیت های ارائه شده توسط منابع RE نسبت به سوخت های فسیلی، دچار چالش هایی هستند که همچنان کاربرد آنها را محدود ساخته است. سه سناریو، اهمیت مبدل های چندورودی را خاطر نشان می کنند. اول اینکه، مشاهده شده که اکثر منابع RE معمول، ولتاژ خروجی اندکی دارند. این بخصوص از کاربرد آنها در سیستم های هیبرید یا ترکیبی که در سطح اینورتر نیاز به ولتاژ بالا دارند، جلوگیری می کند. دوم اینکه، ماهیت تصادفی بودن تعدادی از منابع RE متغیر، به معنای پیش بینی ناپذیری و ناپایداری از نظر کمیت، قابلیت اطمینان و فراهمی در فرآیند تولید توان، می باشد. سوم اینکه، محدودیت هایی برروی نرخ چرخش تعدادی از منابع و ادوات ذخیره انرژی، مانند پیل سوختی، باتری و ابرخازن ها، وجود دارد.

این پاورپوینت در 28 اسلاید آماده شده و در ادامه نیز، اسلاید شماره 19 آن قرار داده شده است:

مبدل DC-DC چند ورودی

یکی از راهکارهای چندجانبه برای این چالش ها، ترکیب دو یا چند منبع RE است که باعث بوجود آمدن مبدل DC-DC چند ورودی شده است. در این ساختار، بجای اینکه تک تک منابع انرژی، مبدل DC-DC مخصوص خود را داشته باشند، مسیریابی به نحوی است که همه منابع ورودی به سمت یک مبدل مشترک هدایت شوند. در این شرایط، کنترل متغیرهای ورودی و خروجی به صورت مرکزی انجام می شود و در نتیجه، هزینه ها کاهش می یابد.

از نظر ساختاری، مبدل ها را می توان بوسیله نوع ایزولاسیون آنها شناسایی نمود. اینها می توانند یا مبدل های ایزوله شده یا غیرایزوله باشند. برای انجام ایزولاسیون، از یک سیم پیچ ترانسفورماتور برای تبدیل انرژی از سطح ورودی به سطح خروجی، استفاده می شود.

افزایش تعداد ورودی ها باعث بوجود آمدن یک ترانسفورماتور چند سیم پیچه می شود که از زاویه فاز و اندوکتانس بوسیله پراکندگی (dispersion) استفاده می کند تا ورودی های مربوطه را کنترل کند. ولتاژ القا شده در سیم پیچ ثانویه، حاصل جمع شارهای تولید شده بوسیله تک تک سیم پیچ های اولیه است. کاربرد ترانسفورماتورهای چند سیم پیچه، ایزولاسیون گالوانیک بوجود می آورد که احتمال شوک الکتریکی را کاهش می دهد. همچنین مزیت های بهره ولتاژ بالا، انطباق ولتاژ، کاهش مقادیر اسمی جریان/ولتاژ نیمه رسانا و فیلتر خوب نویز، فراهم می گردند. متاسفانه، شامل کردن سیم پیچ های ترانسفورماتور باعث دشوار شدن طراحی، حجیم شدن و گرانتر شدن آن می شوند. علاوه بر آن، چالش هایی مرتبط با الزامات کنترل پیچیده و تعداد زیاد نیمه رساناها، وجود دارد.

در مبدل های غیرایزوله، بین سطح ورودی و سطح خروجی، ایزولاسیون وجود ندارد. بنابراین، به یک سیم پیچ ترانسفورماتور نیاز ندارند. یک زمین مشترک بین پورت های توان وجود دارد. تعدادی از مزیت های چند ورودی غیرایزوله، تراکم توان زیاد، هزینه کم، کنترل نسبتاً آسانتر و اندازه کمتر، می باشند.


سفارش ترجمه

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانلود پاورپوینت مقاله مبدل DC-DC چند ورودی لینک شده با وسیله نقلیه الکتریکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 12 =

مقالات ترجمه شده

مجوز نماد اعتماد الکترونیکی

پشتیبانی