دانلود ترجمه مقاله فرهنگ سازمانی سبز چگونه روی عملکرد سبز و مزیت رقابتی تاثیر می گذارد
عنوان فارسی |
فرهنگ سازمانی سبز چگونه روی عملکرد سبز و مزیت رقابتی تاثیر می گذارد: نقش واسط نوآوری سبز |
عنوان انگلیسی |
How organizational green culture influences green performance and competitive advantage: The mediating role of green innovation |
کلمات کلیدی : |
  مزیت رقابتی؛ نوآوری سبز؛ فرهنگ سازمانی سبز؛ عملکرد سبز |
درسهای مرتبط | مدیریت رفتار سازمانی |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 19 | نشریه : Emerald |
سال انتشار : 2019 | تعداد رفرنس مقاله : 109 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | نوع مقاله : ISI |
پاورپوینت : ندارد | وضعیت ترجمه مقاله : انجام نشده است. |
1. مقدمه 2. مقالات و فرضیات 3. روش تحقیق 4. نتایج 5. بحث و بررسی و دلالت های مدیریتی 6. مشارکت نظری 7. محدودیت ها و تحقیقات آینده
هدف: نگرانی عمومی رو به رشد در مورد محیط طبیعی، سریعاً در حال تغییر صحنه رقابتی و وادار کردن شرکت ها به اتخاذ استراتژی های نوآوری سبز می باشد. بسیاری از شرکت های تولیدی، مفهوم نوآوری سبز را تشخیص داده اند، اگرچه پژوهش های نسبتاً اندکی در مورد ملاحظات محرک ها و اثر آن وجود دارد. هدف این مقاله توسعه و آزمون تجربی یک مدل نظری است که تحلیل می کند «فرهنگ سبز سازمانی» (OGC) چه تاثیری بر عملکرد سبز و مزیت رقابتی می گذارد. مخصوصاً اینکه، این مدل توضیح می دهد که چگونه نوآوری سبز میانجی این روابط می باشد. طراحی/روش تحقیق/رویکرد: این مقاله، داده ها از 327 شرکت تولیدی از بخش های مختلف صنعتی در تایوان را گردآوری کرد. مدل سازی معادله ساختاری با نرم افزار AMOS 11 برای تحلیل داده ها بکار گرفته شد. داده ها در مورد مسائل نوآوری زیست محیطی خاص در سطح شرکت، معمولاً از منابع منتشر شده قابل دسترس نیستند، بنابراین این مقاله از یک پرسشنامه استفاده می کند. این پرسشنامه براساس پیشینه های پژوهشی، طراحی شده است. یافته ها: یافته های این مقاله بیان می کنند که OGC به میزان معناداری عملکرد سبز و مزیت رقابتی را به ترتیب، پیش بینی کرده است. علاوه بر آن، نتایج نشان می دهند که هر دوی نوآوری سبز کاملاً میانجی بین OGC و عملکرد سبز است و اینکه اثر میانجیگری غیرکامل بر رابطه بین فرهنگ سبز سازمانی و مزیت رقابتی تحت فشار زیست محیطی دارد. محدودیت ها/دلالت های پژوهش این مطالعه تعدادی محدودیت دارد که به جهت های پژوهشی آتی، اشاره دارند. شاید بزرگترین محدودیت این مطالعه این باشد که داده ها از فقط یک کشور می باشند که این ممکن است از تعمیم جلوگیری کند. همچنین این مطالعه محدود است از این نظر که براساس داده های مقطعی می باشد. محدودیت آخر، منشاء فرهنگ سازمانی در مقایسه با فرهنگ نگرش کارکنان می باشد. اصالت/ارزش: این مطالعه در ادبیات موجود در مورد فرهنگ سازمانی و نوآوری با ملاحظه نگرانی های زیست محیطی سبز، که به صورت تجربی بررسی نشده اند، مشارکت می کند. همچنین این مطالعه، یک استدلال نظری منحصربفرد ارائه می دهد که روابط را با ملاحظه اثر میانجیگر استراتژی نوآوری سبز، توصیف می کند.
Purpose – Growing public concern about the natural environment is rapidly transforming the competitive landscape and forcing firms to adopt green innovation strategies. Many manufacturing firms have recognized the concept of green innovation, though there has been relatively little research on considerations of its driver and effect. The purpose of this paper is to empirically develop and test a theoretical model that analyzes how organizational green culture (OGC) influences green performance and competitive advantage. Specifically, this model explains how green innovation mediates these relationships. Design/methodology/approach – The paper collected data from 327 manufacturing firms of different industry sectors in Taiwan. Structural equation modeling with AMOS 11 software was applied to analyze the data. Data on specific environmental innovation issues at the firm level are not usually available from published sources, so this paper uses a questionnaire. The questionnaire is developed based on the literature. Findings – The findings of this paper suggest that OGC significantly predicted green performance and competitive advantage, respectively. Moreover, the results show that both green innovation completely mediates between OGC and green performance, and that it has a partially mediating effect on the relationship between organization green culture and competitive advantage under environmental pressure. Research limitations/implications – This study has some limitations that point to the future lines of research. Perhaps, the biggest limitation of the study is that the data are from a single country, which may hamper generalization. This study is also limited in that it is based on cross-sectional data. A final limitation is the origin of organizational culture vs employee attitude culture. Originality/value – This study contributes to the existing literature on organizational culture and innovation by considering green environmental concerns, which have not been empirically explored. This study also offers a unique theoretical argument describing the relationships by considering the mediating effect of green innovation strategy.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.